کتاب مهاجران

نشر اسم رمانی دیگر از هاوارد فاست را با عوان «مهاجران» و با ترجمه فریدون مجلسی روانه بازار کتاب کرد.

به گزارش مشرق، نشر اسم رمانی دیگر از هاوارد فاست را با عنوان «مهاجران» و با ترجمه فریدون مجلسی روانه بازار کتاب کرد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای کتاب در معرفی «فاست» آمده: هاوارد فاست بی گمان یکی از بهترین پیش روترین و پربارترین نویسندگان معاصر امریکا و جهان بود. فاست مردی خودساخته و انسانی وارسته و مبارز و شیفته آزادی و حق و عدالت بود. او از میان توده مردم برخاست و با دردها و نیازها و آرمان‌هایشان آشنا بود. سرشت و سیرتی انسانی داشت که بازتاب آن در همه آثارش دیده می‌شود.

فاست در سال 1914 در نیویورک به دنیا آمد و در نوجوانی به نویسندگی پرداخت، بیشتر داستان هایش در زمینه تاریخی و به ویژه درباره تارخ امریکا و انقلاب آن کشور است و در نگارش زندگی نامه‌های داستانی بر مبنای واقعیت تاریخی بسیار زبردست بود.

اما «مهاجران» رمانی است نوشته فاست، که به مشکلات و زیروبم‌های زندگی دان لاوت فرزند یک خانواده فقیر ایتالیایی که والدینش در آخرین دهه قرن نوزدهم به امریکا مهاجرت کردند می‌پردازد، در این داستان تصویری روشن از دو واقعه بزرگ تاریخی، یعنی زلزله و آتش سوزی مهیب 1906 سان فرانسیسکو و بحران بزرگ اقتصادی 1929_30 آمریکا که در جهان آن روزگار تاثیر ژرف گذاشت ارائه شده است، این کتاب در شمار پرفروش‌ترین کتابهای جهان قرار دارد و از پرطرفدارترین آثار فاست شمرده می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس