کد خبر 887737
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
نفت تهران

در ۳ هفته لیگ دسته اول فوتبال تعدادی از مسابقات به دلایل مختلف برگزار نشد و شاهد یک هرج و مرج در جدول مسابقات هستیم.

به گزارش مشرق، در حالیکه مسئولان سازمان لیگ در تلاش هستند تا باشگاه‌های لیگ دسته اول نیز مجوز حرفه‌ای و ملی دریافت کنند اما وضعیت این باشگاه‌ها بسیار وخیم‌تر از آن چیزی است که  تصور می‌شد. برخی از تیم‌ها نه تنها الزامات اولیه یک باشگاه حرفه‌ای را نداشته و ندارند بلکه حتی در اندازه یک تیم محلی هم امکانات ندارند! تیم‌هایی مثل نفت تهران و سیاه جامگان که همین فصل گذشته در لیگ برتر بودند در این فصل در لیگ یک نشان دادند در بدترین شرایط خود قرار دارند. باشگاه نفت تهران فقط یک نام روی کاغذ بود و نه تنها ساختار حرفه‌ای یک باشگاه را نداشت بلکه بازیکن و مربی هم نداشت! در نهایت این تیم بعد از هفته دوم مسابقات از لیگ یک کنار گذاشته شد و لیگ یک با ۱۷ تیم به کار خود ادامه داد.

در هفته سوم لیگ یک در حالیکه همه تصور می‌کردند حواشی عجیب و غریب این مسابقات به پایان رسیده و مسابقات روی نظم پیش خواهد رفت یکباره دیدیم که دو مسابقه از این هفته نیز برگزار نشد! سیاه جامگان به دلیل مشکلات مالی به خرمشهر نرسید و تیم شهرداری تبریز هم به دلیل مشکلات مدیریتی و اختلاف مسئولان شهری و تبریز و استانی نتوانست به بوشهر برسد تا شاهد یک رکورد عجیب و حیرت انگیز در برگزار نشدن مسابقات لیگ یک باشیم. طنزهای زیادی در مورد این شیوه برگزار مسابقات لیگ یک هم در فضای مجازی مطرح شد که در پشت طعنه‌های خنده‌دارش گویای حقیقت تلخ فوتبال ایران بود.

لیگ یک قرار است پشتوانه‌ای مناسب برای لیگ برتر ایران باشد و در فصول گذشته مسابقات لیگ یک از نظر فنی رشد چشمگیری داشته حضور مربیان نامداری چون وینگو بگوویچ، محمد مایلی‌کهن، محمود فکری، مهدی پاشازاده، نادر دست نشان، اکبر میثاقیان، سیروس دین محمدی نشانگر توجه ویژه به این مسابقات بود در فصول گذشته لیگ یک بسیار منظم برگزار می‌شد اما در این فصل تیم‌هایی که دچار مشکلات مالی، مالکیتی و مدیریتی شده‌اند تعدادشان زیاد شده است از شهرداری تبریز گرفته تا سیاه جامگان و نفت تهران و حتی خونه به خونه که باعث شد مسابقه‌های زیادی در سه هفته اول لیگ یک برگزار نشود و شاهد یک جدول لیگ بی‌نظم و شلخته باشیم.

اکنون بهترین فرصت برای مدیران سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مهیا شده تا تعداد تیم‌های لیگ یک و حتی لیگ برتر را کاهش بدهند. وقتی تیم‌هایی توان مالی و مدیریتی شرکت در رقابت‌ها را ندارند بهترین کار این است که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در تدبیری مدیریتی تعداد تیم‌های لیگ یک را کاهش بدهد. حتی در تعداد تیم‌های حاضر در لیگ برتر هم می‌توان  تجدید نظر کرد. نابسامانی باشگاه‌هایی مثل سپیدرود، استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان نشان می‌دهد که فوتبال ایران به دلیل ضعف شدید مالی باید دچار دگردیسی شود و لیگ‌های برتر و لیگ یک به سمت کیفی شدن گام بردارند و تیم‌هایی که توان مالی و مدیریتی شرکت در مسابقات را ندارند کنار بروند.  احتمال دارد به زودی تیم سیاه جامگان نیز از جدول مسابقات لیگ یک کنار گذاشته شود و لیگ دسته اول در این فصل با ۱۶ تیم به کار خود ادامه بدهد اما سوال بزرگ این خواهد بود که در پایان فصل چند تیم به لیگ دسته دوم سقوط خواهند کرد و چند تیم از این لیگ ۱۶ تیمی به لیگ برتر راه پیدا خواهند کرد؟ سوالی که قطعا هیات رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید سریع‌ به آن پاسخ بدهند تا در هفته های پایانی شاهد حاشیه‌سازی جدیدی در لیگ یک نباشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس