فیلم/ گردن زدن یک زن در عربستان سعودی!

دولت کانادا درباره تصمیم دادستانی عربستان برای اعدام پنج نفر از فعالان حقوق بشری سعودی در منطقه الشرقیه واقع در شرق این کشور ابزار نگرانی کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، نخست وزیر کانادا پس از اعلام دادستانی سعودی برای اعدام پنج نفر از فعالان حقوق بشری ساکن منطقه شیعه نشین الشرقیه عربستان، اعلام کرد که اتاوا درباره این مساله نگران است.

نهادهای حقوق بشری می‌گویند که این افراد که اهل استان شرقی این کشورند، به تروریسم متهم شده‌اند.

فعالان سعودی اظهار کردند که «اسراء الغمغام» اولین زنی است که به دلیل فعالیت‌های حقوق بشری با مجازات اعدام مواجه می‌شود.

اسراء الغمغام فعال مشهور  شیعه است که از سال ۲۰۱۱ در تظاهرات‌های گسترده‌ای در منطقه الشرقیه حضور داشته است. وی دسامبر ۲۰۱۵ به همراه همسرش در منزل بازداشت شد.

بیشتر بخوانید:

عربستان این 5 زن را اعدام می‌کند؟

دولت عربستان تاکنون شمار زیادی از شیعیان این کشور را پس از وادر کردن اتهامات تروریستی به آنها اعدام کرده‌اند که نمونه بارز آن شیخ نمر النمر روحانی برجسته شیعی است.

کانادا پیشتر نیز درباره موج بازداشت فعالان جامعه مدنی عربستانی از جمله «سمر بدوی» برنده  «جایزه بین‌المللی زن شجاع» سال 2012 آمریکا و «نسیمه الساده»، خواستار آزادی فوری فعالان حقوق بشر سعودی شده بود.

ریاض با بیان این که موضع کانادا در مورد آن چه فعالان جامعه مدنی سعودی اعلام شده است، ادعایی نادرست، عجیب و نادرست است، موضع گیری اتاوا در این مساله را دخالت آشکار در امور داخلی عربستان دانسته است.

ریاض در پی بروز تنش در روابط دو کشور کانادا و عربستان بر سر مسایل حقوق بشری، اخیرا سفیر کانادا را اخراج کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس