کد خبر 886108
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴
اردوغان و ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا می‎گوید قرار نیست درخصوص آزادی کشیش آمریکایی دربند ترکیه، با این کشور از در مصالحه برآید.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید قصد ندارد از موضع خود مبنی بر تقابل با ترکیه که از آزادی یک تبعه آمریکایی امتناع می‌کند، کوتاه بیاید.

وی در این‌باره گفت: آنچه ترکیه انجام می‌دهد، غم‌انگیز است. به عقیده من آنها مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوند. هیچ امتیازی به آنها واگذار نمی‌کنیم.

ترامپ ادامه داد: فکر می‌کردم بعد از آنکه اسرائیل را برای آزادی یکی ار اتباع ترکیه‌ای دربند متقاعد کردیم، ترکیه نیز کشیش «اندرو برانسون» را آزاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ترکیه رسماً از آمریکا شکایت کرد

گفتنی است ترکیه برانسون را به اتهام جاسوسی و همدستی با تروریسم بازداشت و به دفعات تقاضای فرجام‌خواهی وی را رد کرده است. وی متهم به ارتباط با گروه فتح‌الله گولن رهبر اپوزیسیون ترکیه است که ادعا می‌شود طراح کودتای نافرجام ۲۰۱۶ است.

درحالیکه مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در اظهارات دیروز دوشنبه خود، تنش میان آنکارا-واشنگتن را مایه تضعیف ناتو عنوان و از آن به خودزنی تعبیر کرد؛ ترامپ مدعی شد از بابت مشکلات اقتصادی که این تنش بر قاره اروپا تحمیل می‌کند، هیچ نگرانی نداشته و معتقد است کار درستی انجام می‌دهد.

گفتنی است آمریکا علاوه بر تحریم وزرای کشور و دادگستری ترکیه، تعرفه گمرکی برخی اقلام وارداتی از ترکیه نظیر آلومینیوم را افزایش داده است.

ترکیه نیز درمقام مقابله‌به‌مثل، محدودیت‌های مشابهی علیه ۲ وزیر آمریکایی اعمال و کالاهای الکترونیکی وارداتی از این کشور را تحریم کرد.

این درحالی است که سازمان تجارت جهانی دیروز اعلام کرد ترکیه رسماً پرونده ای را برای شکایت از آمریکا در این نهاد گشوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس