همایش روز جهانی مسجد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، در همایش روز جهانی مسجد، انتظارات و مطالبات ائمه جماعات از قوای سه گانه برای عبور از مشکلات فعلی کشور را تشریح کردند.

به گزارش مشرق؛ شانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد، صبح امروز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه با حضور حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

«حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، ضمن تحلیل شرایط کنونی کشور، جنگ اقتصادی و سیاسی و رسانه ای و روانی دشمن را نشانه اقتدار نظام اسلامی در آستانه چهل سالگی انقلاب دانست و تلاشهای استکبار در تشدید جنگ اقتصادی را ناشی از استیصال صهیونیزم جهانی و استکبار برشمرد.

حاج علی اکبری با اشاره به دو جمله کلیدی رهبرانقلاب اسلامی در دیدار اخیر ایشان که فرمودند "جنگ نمی شود" و "مذاکره نمی کنیم"، گفت:

این جملات، انبوهی از تحلیلها و نکات دقیق را در بر دارد که مثل آب سردی بر آتش توطئه‌های دشمن ریخته شده است و از سوی دیگر پاسخی است به کسانی که در داخل کشور با این دو جنگ‌هراسی و امید دهی کاذب به مذاکره با دشمن، فرصتهای زیادی را در رفع مشکلات مردم از دست دادند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، در ادامه با طرح مطالبات و انتظارات ائمه جماعات مساجد، در این تجمع دو هزار نفری، فهرستی از این انتظارات و دیدگاهها را ارائه کرد :

اول. مساجد، مثل همیشه ی تاریخ انقلاب اسلامی، سنگرهای مستحکم دفاع از ارزشهای اسلامی و انقلابی خواهند ماند و باسازماندهی مناسب، تمام توان خود را در سازماندهی روزآمد برای مقابله با توطئه های دشمن به کار خواهند گرفت و در لبیک به رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی پرچمدار مردم انقلابی خواهند بود.

دوم. مساجد ام القرای جهان اسلام و همه کشور، همواره مامن مردم و پناهگاه و امدادرسان محرومان و مستضعفان بوده و هستند و در شرایط کنونی با درک درست از شرایط جنگ اقتصادی، با برنامه ریزی و مجاهدت بیشتر تمام تلاش خود را برای کاهش آلام مردم به ویژه اقشار مستضعف جامعه به کار خواهند گرفت و نقش و رسالت خود را در گستراندن عطر ایثار و فداکاری و خدمات اجتماعی و نیز بصیرت افزایی و هدایت افکار عمومی ایفا خواهند کرد.

سوم، امامان عزیز جماعت که بخش عمده ای از ایشان از اقشار متوسط جامعه اند و شرایط سخت اقتصادی را با همه وجود درک می کنند، به اقتضای رسالت طلبگی شان که میراث سلف صالح است و به خاطر مسئولیتی که در سنگر های مساجد برعهده دارند، گوش شنوا و زبان رسای مردم نجیب و صبورمان در استماع دردها و مطالبات مردم و انتقال آن هستند و بر این رسالت انقلابی و عهدی که با مردم دارند پای بند بوده و همواره با مردم و درکنار ایشان خواهند بود و بدان افتخار می کنند.

چهارم. رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بیش از ده سال است با بیانات گوناگون و هشدارهای انذار دهنده و نیز ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی و پیگیری مداوم مطالبات مردم، رسالت امام مسلمین را به بهترین نحو به انجام رسانده اند و مردم فهیم و نجیب و صبور ایران اسلامی نیز در پیوند با رهبر خویش، هماره و در همه صحنه ها در میدان مانده اند و به خاطر اسلام و انقلاب اسلامی و ولایت و رهبری و شهیدان و امام شهیدان، سختی ها و رنجهای فراوانی را تحمل کرده اند و اکنون در شرایط حساس کنونی از مسئولان و منتخبان خود در قوای سه گانه انتظار و توقع دارند، انتظاراتی که بخشی از آن به شرح زیر است:

 از مجلس و نمایندگان محترم می خواهیم، طبق عهد و سوگندی به در محضر قرآن و مردم یاد کرده اند، چشم بینا و زبان گویای مردم در دریافت صحیح مشکلات و تشخیص درست نیازها و معضلات موکلان عزیز و شریف خود باشند. مردم ما از وکلای خود توقع دارند، در انتخاب وزرای کابینه و نظارت برعملکرد ایشان و سایر دستگاهها قاطعانه و صادقانه به میدان بیایند و اولویتها ی جامعه را در کمیسیونها و صحن مجلس مطرح کنند و از طرح لوایح و طرحهای فرعی و فرصت سوز بپرهیزند و نسخه علاج اصلی دردهای مزمن اقتصادی را که در نظام اقتصادی و مالی و پولی کشور وجود دارد برمبنای اقتصاد مقاومتی در قالب طرحهای راهگشا تصویب کرده و به کمک مردم بشتابند.

از قوه محترم قضاییه می خواهیم که به عنوان مدعی العموم، از حقوق عامه قاطعانه تر و سریعتر دفاع و کند و اکنون که رهبر عزیز انقلاب، در پاسخ به رییس محترم قوه، گره ها ی اجرایی موجود را برای اقامه عدالت گشوده اند، بدون ملاحظات معمول و با سرعت و دقت و عدالت، مقصران شرایط کنونی اقتصادی را اعم از مسئولان و مجریان خاطی و دیگر عوامل بروز مشکلات جامعه َشناسایی و به سزایی که شایسته آنان است برسانند و دلهای مردما ما را شاد و خرسند  سازند.

از دولت محترم انتظار داریم و می خواهیم، در تقویت کابینه و همراه سازی یاران خود تسریع کنند و با ترمیم بهنگام دولت و جایگزینی مدیران جهادی و پرنشاط و هماهنگ، در رفع مشکلات به وجود آمده به تلاش شبانه روزی بپردازند.

همه می دانیم که بخش زیادی از مشکلات موجود ناشی از ناهماهنگی بین تیم اقتصادی و فقدان برنامه و سیاستهای روشن اجرایی و عملیاتی برای بهبود وضع اقتصادی و نیز نفوذ عناصر فرصت طلب و منفعت‌خواه در برخی گلوگاههای اقتصادی  است، هماهنگ‌سازی مدیران ذیربط به همراه تدوین سیاستها و بسته برنامه ای روشن که برگرفته از مشورت مشاوران دلسوز از همه جناحهای کشور است امری لازم و ضروری است. دولت باید برای تحقق این توقع بدون فوت وقت و با به کارگیری همه ظرفیتهای کشور اقدامات کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت را تدارک ببیند.

همچنین در جایگاههای حساس تصمیم گیری و برنامه ریزی از به کارگیری عناصر دلباخته غرب و مدیران مرعوب فرهنگ غرب به شدت پرهیز کند و در شناسایی و مجازات این عوامل، کمک کار دستگاههای امنیتی و قضایی باشد و در این مسیر با تکیه اصلی برظرفیتهای داخلی که فراوان و بیکرانند، در راه بهره مندی از سرمایه گذاری خارجی، کشورهای منطقه، همسایگان ایران عزیز ک کشورهای مستقل و مقاوم در برابر استکبار را بازار هدف خود تعیین کند و با برنامه ریزی دقیق، اقتصاد بدون دلار را با دیپلماسی اقتصادی روزآمد وفعال، گسترش دهد.

همه ما اعم از مسئولان و مردم با درک درست صحنه رویارویی با دشمن، باید هدف اصلی هجوم خود را به سوی آمریکا و صهیونیسم بگیریم و در مسیر پیشرفت کشور انتقادات و اعتراضات به حق خود را پی بگیریم، و دعواها و مرافعات جناحی را کنار گذاشته، وظیفه انقلابی خود را تحت رهبریهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پی بگیریم و انشاالله از این آزمون و امتحان سرنوشت ساز به لطف خدا و عنایات امام زمان علیه السلام و مدد ارواح پاک امام وشهیدان پیروز بیرون بیاییم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افوس IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    2 0
    مردم سلام، وضعیت مساجد با روحانیون مردمی و بروز و بانشاط درست میشه . مسجد خلوت و بی نشاط که کسی واردش نمیشه الا تعدادی پیرمرد، چه کاری ازش برمیاد؟؟؟؟ مساجد زمانی سنگر میشه که محل اجتماع مردم و کارگشا باشه، نه مسجدی که متعلق به هیئت امناست.
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    0 0
    حالا شد. اعتراض مودبانه کنید به دولت
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    0 0
    افرین حالا شد.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    0 0
    ناهماهنگی تیم اقتصادی و فقدان برنامه اجرایی و عملیاتی برای بهبود وضع اقتصادی کشور را نابود کرده شما چی میگید خیلی آرام هستید به خدا
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    0 0
    ا ترمیم بهنگام دولت و جایگزینی مدیران جهادی را مگر در خو.اب بیینید
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    1 0
    دلم به حال مسجد محله مان می سوزد با امام جماعتی که دارد. چون قاطبه مردم مسجد و محل امام جماعت را قبول ندارند و هرچه به امور مساجد می گویند ایشان را برکنار نمی کند. مسجد ما در یکی از محلات تهران است که...
  • مهم نیست IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    0 0
    خخخ سنگر های مساجد خالی شده است عیزم
  • مهم نیست IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    0 0
    چه کسانی توان دارند مقصران شرایط کنونی اقتصادی را اعم از مسئولان و مجریان خاطی و دیگر عوامل بروز مشکلات جامعه َشناسایی و به سزایی که شایسته آنان است برسانند
  • ابراهیم IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    0 0
    رئیس جمهور که خودش به نماز جمعه نمیاد ایا حرف ائمه جمعه را گوش میکند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس