یادداشت نمایه

رهبر انقلاب در عین اینکه صادقانه کوتاهی‌ها و کم‌کاری‌های دولت را گوشزد می‌کنند در همین حین از دولت حمایت می‌کنند.

به گزارش مشرق، «علی‌اکبر عباسی» در یادداشت روزنامه «وطن امروز» نوشت: 

چند سال قبل که رهبر معظم انقلاب به یکی از استان‌ها سفر کرده بودند و مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفتند، در جریان گزارشی که تلویزیون از ابراز احساسات و در واقع دیدگاه‌های مردم پخش کرد، سخنان یکی از مردم در نوع خود جالب توجه بود. مرد میانسالی- که اتفاقا ظاهرش هم با ظاهر معمول مذهبی‌ها متفاوت بود- در رابطه با اینکه به چه دلیل به استقبال رهبری آمده است، پاسخ جالبی داد؛ وی گفت: «مردم به این دلیل به رهبری ارادت و علاقه دارند که ایشان نیز صادقانه و از عمق دل مردم را دوست دارند».


رابطه مردم و رهبر انقلاب صرفا در ارادت و علاقه مابین آنها خلاصه نمی‌شود، بلکه نکته قابل اهمیت در این ارتباط، اعتقاد راسخ و به تمام معنای رهبر معظم انقلاب به مردم است. اعتقاد و اعتماد به مردم همان ویژگی‌ای است که امام خمینی(ره) را نیز از دیگران متمایز کرد و موجب شد ایشان پا به میدان مبارزه با طاغوت بگذارند و انقلاب اسلامی شکل بگیرد. رهبر معظم انقلاب اگر در طول ۳ دهه بعد از امام با اقتدار توانسته‌اند در برهه‌های حساس، نظام اسلامی را مدیریت کنند و انواع پستی و بلندی‌ها را از جلوی روی خود بردارند، از اصلی‌ترین دلایل آن همین اعتقاد و اعتماد به مردم است.


عبای گلی و عمامه خاکی رهبر انقلاب در سفر به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه که در واقع نمادی از حضور صمیمانه ایشان در بین مردم بود، ماحصل همین اعتقاد واقعی ایشان به مردم است و همین اعتماد صادقانه مردم و رهبری به یکدیگر است که موجب می‌شود در برهه‌ای که دشمنان انقلاب اسلامی به اوج امیدواری برای ضربه زدن به نظام اسلامی رسیده بودند، مردم با حضور عاشورایی در ۹ دی این امیدواری را به یأس تبدیل کنند.


اما آنچه بهانه‌ای شد تا از اعتقاد واقعی رهبری به مردم بنویسم، سخنان اخیر ایشان پیرامون دولت بود. رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان در عین اینکه به صراحت از عملکرد دولت انتقاد و به بی‌تدبیری‌های دولتی‌ها در عرصه‌ اقتصادی کشور بویژه در زمینه توزیع ارز در کشور اشاره کردند و در حالی که بارها عملکرد دولت را در عرصه سیاست خارجی مورد نقد قرار داده‌اند اما در عین حال از لزوم حمایت از دولت سخن گفتند و به صراحت اعلام کردند کسانی که می‌گویند دولت باید برود در زمین دشمن بازی می‌کنند.


شاید اگر قرار بود ایشان هم مانند برخی سیاستمداران امروز کشور از جمله خود رئیس دولت و پدران معنوی آن، سیاست‌ورزی- بخوانید سیاست‌بازی- کنند، این روزها بهترین فرصت بود تا رهبری-که اتفاقا مشکلات این روزهای کشور ماحصل بی‌توجهی دولتی‌ها به هدایت‌ها و هشدارهای ایشان است- شدیدتر از هر زمانی به دولت بتازند اما دیدیم که رهبر انقلاب باز هم از لزوم حمایت از دولت سخن گفتند چون این دولت ماحصل رأی میلیونی مردم است.


رهبر انقلاب در عین اینکه صادقانه کوتاهی‌ها و کم‌کاری‌های دولت را گوشزد می‌کنند و از اینکه به صراحت، دچار شدن رئیس‌جمهور به سرنوشت رئیس‌جمهور سال ۵۹ را هشدار بدهند ابایی ندارند، در همین حین از دولت حمایت می‌کنند و نسبت به کسانی که به دنبال برکناری دولت هستند نیز هشدار می‌دهند. یقینا این نوع سیاست‌ورزی و برخورد صادقانه با مسائل با بازی‌های سیاسی معمول همخوانی ندارد و آنچه موجب چنین سیاست‌ورزی‌ای می‌شود، صداقت و تقوا و در نظر گرفتن منافع ملی است.


در منطق رهبری حمایت از دولت- هر کدام از دولت‌ها- هیچ‌گاه به معنای انتقاد نکردن از دولت نبوده و نیست؛ لکن از آنجا که دولت‌ها با رأی مردم روی کار می‌آیند، ایشان بر خود لازم می‌دانند تا جایی که امکانش وجود دارد از دولت حمایت کنند و آن را برای حل‌وفصل مشکلات کشور کمک کنند.


البته احترام و اعتماد به مردم و دفاع از حق و رأی آنها توسط رهبر انقلاب، سابقه‌ای دیرینه دارد و ایشان بارها این مساله را نشان داده‌اند. علاوه بر حمایت‌هایی که رهبر انقلاب از دولت‌های مختلف از ابتدا تاکنون داشته‌اند، موسم انتخابات‌ها از بارزترین نمونه‌هایی بوده که ایشان پاسداری از رأی مردم را به نمایش گذاشته‌اند.


سال ۸۸ زمانی که دشمنان جمهوریت به دنبال انتقام از مردم بودند، رهبری تمام‌قد از رأی مردم دفاع کردند و اجازه ندادند رأی و حق مردم قربانی قدرت‌طلبی و هوسرانی عده‌ای جاه‌طلب شود اما این موضوع فقط به سال ۸۸ خلاصه نشد، چرا که ایشان در برهه‌های دیگر نیز از رأی مردم در مقابل زیاده‌خواهان پاسداری کردند: «هرکس بخواهد با نتیجه‌ آرای ملت در بیفتد، بنده در مقابلش می‌ایستم. در سال‌های گذشته و انتخابات‌های گذشته هم همین‌جور بوده؛ در سال ۷۶، در سال ۸۴، در سال ۸۸، در سال ۹۲؛ بعضی مقابل چشم مردم بوده و مردم مطلع شده‌اند؛ بعضی را هم مردم مطلع نشده‌اند اما این حقیر در جریان قرار گرفته‌ام. در همه‌ این سال‌هایی که شمردم، کسانی بودند که می‌خواستند در مقابل انتخابات بایستند؛ که در سال ۸۸ آشکار شد و آمدند در میدان اردوکشی کردند، و در آن سال‌های دیگر جور دیگری [بود]. در همه‌ این سال‌ها بنده ایستادم و گفتم نتیجه‌ انتخابات مردم هرچه هست باید تحقق پیدا کند».


هستند کسانی که دم از مردم و مردم‌سالاری و دموکراسی می‌زنند اما سخن گفتن آنها از مردم صرفا شعارهای زیبایی است برای پوسترهای تبلیغاتی‌شان و این شعارهای زیبا هیچ‌گاه از نمایش‌های تبلیغاتی آنها فراتر نرفته است. اما در منش رهبر انقلاب، اعتقاد به مردم چیزی بسیار فراتر از شعارهای رنگارنگ مدعیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس