کد خبر 885652
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
استاندار تهران

استاندار تهران با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: احتکار کالاها از جمله مرغ و نوسانات نرخ ارز در بازار در افزایش قیمت‌ها بی‌تأثیر نیست اما روند کلی به سمت تثبیت قیمت‌ها پیش می‌رود.

به گزارش مشرق، محمدحسین مقیمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار داشت: نوساناتی که اکنون در حوزه قیمت کالاها از جمله مرغ در بازار وجود دارد به مرور حل می‌شود، چرا که گاهی این نوسانات به سبب دیر رسیدن کالاها یا مواد مورد نیاز فروشندگان است.

بیشتر بخوانید:

دو خبری که امروز باعث نواسانات قیمت سکه شد!

کارفرمایان توان افزایش دستمزد را ندارند

ورود ۹۰۰ هزار تن برنج با ارز دولتی به کشور

وی با بیان اینکه خرید ارز با قیمت‌های مختلف توسط مرغداران سبب نوسان قیمت مرغ در بازار شده است افزود: احتکار کالاها از جمله مرغ نیز در افزایش قیمت‌ها بی‌تأثیر نیست که باید از همان ابتدا که کالاها تولید و  وارد بازار می‌شد با یک سود عادلانه‌ای به فروش می‌رسید منتها برخی از افراد به دنبال سود بیشتر بوده و تحت تأثیر بعضی تبلیغات و القائات سبب ایجاد چنین تنشی در بازار شدند اما روند کلی به سمت تثبیت قیمت‌ها پیش می‌رود.

استاندار تهران سپس با انتقاد از اقدام دولت در تأمین ارز موردنیاز مرغداران تصریح کرد: دولت از ابتدا به صورت شفاف اعلام کرد برای واردات نیازمندی‌های مردم، ارز مورد نیاز را تأمین می‌کند در صورتی که نباید این کار را انجام می‌داد و در حال حاضر تولیدکنندگان، ارز دولتی دریافت می‌کنند.

مقیمی گفت: اختلاف قیمت مشکلاتی را در حوزه مرغ به وجود آورده است، به طور کلی همیشه قانونی در بازار حاکم بود که کالا با یک سود عادلانه در بازار عرضه شود ولی در ۳ ماه اخیر بعضی از فروشندگان برای سود بیشتر کالاهای خود را احتکار کردند در حالی که می‌توانستند کالاهای خود را در بازار عرضه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آخر مردادماه پایان اجرای طرح تغییر ساعت کار ادارات است تصریح کرد: با اجرای طرح به طور متوسط روزانه تا ۴۰۰ مگاوات برق صرفه‌جویی شد که جا دارد از دستگاه‌های دولتی تشکر و قدردانی کنیم.

استاندار تهران با اشاره به خسارات وارده در مرغداری‌ها و  هتل‌ها افزود: در روزهای ابتدای اجرای طرح که هنوز اطلاع‌رسانی کاملی صورت نگرفته بود مشکلاتی به وجود آمد ولی بلافاصله با اطلاع‌رسانی شرکت برق مشکل تا حدودی برطرف شد، اما نهادها و شرکت‌هایی که به دلیل اجرای طرح تغییر ساعت کار ادارات متضرر شده و خسارتی بر آن‌ها وارد شده است می‌توانند از طریق بیمه و یا شرکت برق پیگیری کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس