کد خبر 885650
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸
امیر کویت

دیوان پادشاهی کویت در گزارشی به امیر این کشور ضمن اشاره به مقاصد خصمانه عربستان، به وی توصیه کرد با استفاده از مرزهای مشترک با عراق نیازهای کشور را تامین کند.

به گزارش مشرق، دیوان پادشاهی کویت در گزارشی به صباح الاحمد جابر الصباح امیر کویت ضمن فاش کردن مقاصد خصمانه عربستان به وی توصیه کرد با استفاده از مرزهای مشترک با عراق نیازهای کشور را تامین کند.

روزنامه الاخبار لبنان در این خصوص فاش کرد، امیر کویت گزارشی از دیوان پادشاهی دریافت کرده است که در آن به وی در خصوص مقاصد خصمانه عربستان و احتمال تکرار سناریوی قطر در قبال کویت هشدار داده و به وی توصیه شده است در صورت هرگونه تحریم برای تامین نیازهای کویت به عراق متوسل شود.

بیشتر بخوانید:

آغاز فعالیت دولت جدید اردن با مجیزگویی آل سعود

به نوشته این روزنامه مراجع تصمیم گیر کویت سرگرم ارزیابی اوضاع و تاثیرات احتمالی هرگونه تحریم عربستان علیه کویت هستند و مسئولان این کشور گزارش مفصلی برای امیر کویت تهیه کرده اند که در آن آمده است در صورت تحریم زمینی احتمالی از سوی عربستان با استفاده از بستن مرزهایش با کویت، اولین گام تامین نیازهای مورد نظر کشور از طریق مرزهای مشترک با عراق است.

اما در مورد مرزهای دریایی نیز در این گزارش یادآوری شده است که گشایش بندر بزرگ "مبارک" در سال ۲۰۲۱ به کویت امکان دسترسی به یک گذرگاه بسیار مهم دریایی را می دهد.

الاخبار به نقل از ناصر الصباح وزیر دفاع کویت نوشت: ابتکار پروژه بندر مبارک برگرفته از اهمیت این منطقه و حساسیت و موقعیت جغرافیایی آن است به ویژه اینکه به بین النهرین و اروند رود نزدیک است.

به نوشته این روزنامه حمله احتمالی عربستان به کویت اقتصاد و جهانگردی این کشور را هدف قرار خواهد داد.

این در حالی است که بنابر آمار رسمی کویت در سال ۲۰۱۶ پذیرای حدود سه میلیون مسافر از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بود حال آنکه هرگونه تحریم علیه این کشور موجب ممنوعیت سفر به آن خواهد شد از همین رو زیان مالی سنگینی به بخش جهانگردی آن وارد خواهد آورد.

اما کویت می تواند به مدیریت مشترک برخی شرکت های عربی با عربستان، امارات و بحرین امیدوار باشد به گونه ای که حجم تبادل تجاری بین این کشورها بسیار بالاست و دیگر اینکه ذخیره ارزی بانک مرکزی کویت بالغ بر ۳۳ میلیارد دلار است و می تواند از سایر ارزها برای مقابله با هرگونه تجاوز عربستان استفاده کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    1 12
    عربستان ابر قدرت جدید جهان.هر کیو تحریم کرده طرف بدبخت شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس