کد خبر 885618
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰
دیدار تیم‌های امید ایران و کره شمالی

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال گفت: در شرایط کنونی که نه پول کافی برای اردوهای تدارکاتی داریم نه مسایل سیاسی دست مسئولان را باز گذاشته قدر بازیهای آسیایی را بدانیم.

مشرق – سومین دیدار تدارکاتی تیم فوتبال زیر 21 سال کشورمان در بازیهای آسیایی نقش مهمی در ادامه مسیر این تیم دارد ولی فارغ از این موضوع بودن در بحبوحه مسابقات و رویارویی با تیم هایی که بیشتر آنها از نظر سنی بزرگتر از بازیکنان تیم کشورمان هستند شرایط ویژه تری برای تیم کشورمان ایجاد کرده است. رحمان رضایی در یادداشتی به این موضوع و اهمیت این بازیها پرداخت.

***

بازیهای آسیایی یکی از بهترین فرصتهاست که کادر فنی تیم فوتبال زیر 21 سال ما بتواند با در نظر گرفتن مسابقات آتی مقدماتی المپیک 2020 توکیو یک تیم نترس و آبدیده را راهی مسابقاتی کند که در پیش دارد. در این دوره از بازیها تنها 3 کشور ایران، ژاپن و عربستان با تیم های زیر 21 سال خودشان راهی این بازیها شده اند. این خوب است و نشان می دهد نگاه مسئولان فدراسیون فوتبال ما نیز به این قبیل رقابتها فقط روزمرگی و کسب نتایج زودگذر نیست.

امیدواریم که تیم زیر 21 سال کشورمان راهی فینال شده و در نهایت مدال طلای این بازیها را هم بر گردن بیاویزد ولی در ادوار گذشته مسئولان وقت با این تصور که یک مدال هم در جدول رنکینگ مدالی، یک مدال است، تیم ها را با نفرات زیر 23 سال به اضافه حضور 4 بازیکن بزرگسال راهی مسابقات می کردند و هرگز هم اتفاق مهمی برای تیم های مان رخ نمی داد. در عوض دو ماه بعد که مسابقات مقدماتی المپیک شروع می شد بعد از یکی دو دور بالا رفتن در این رقابتها حذف می شدیم و هر بار در حسرت 4 سال قبل می سوختیم. این بار اتفاق مهمی رخ داده و حتی اگر ما پس از بازیها به المپیک هم نرسیم ولی این بدعت را باید به فال نیک گرفت که تیمی از ایران راهی مسابقات شده که میانگین سنی اش 20 سال است. این بچه ها در عرض دو، سه سال آینده که تازه 22 ساله می شوند می توانند پشتوانه بزرگ و مهمی برای تیم بزرگسالان کشورمان باشند. می توانند راهی که علیرضا جهانبخش رفت را بروند و مانند سردار آزمون در اروپا توپ بزنند. این اتفاقات مهم را پیش از این به واسطه یک مدال فدا می کردیم.

در شرایطی که فدراسیون فوتبال کشورمان برای برپایی اردوهای تدارکاتی و بازی های دوستانه با مشکلات عدیده مالی از نظر دلار، هزینه اسکان و دعوت تیم ها به داخل کشور و یا اعزام تیم به بیرون از مرزها مواجه است و از آن گذشته با توجه به شرایط سیاسی تحمیل شده به کشورمان نمی توانیم از خیلی کشورها دعوت کنیم به ایران بیایند. بنابراین باید قدر این موقعیت ها را دانست. این هوشیاری به موقعی بود که قطعا نتیجه بخش است. تیم ما از دور اول بالا می رود و امیدواریم که تا فینال هم پیشروی کند ولی در همین 3، 4 بازی انجام شده با کره شمالی و عربستان و سپس میانمار و بعد در دور بعدی هم می توان حس کرد که بچه ها بازی به بازی تجربه شان بیشتر شده و خود را پیدا می کنند. این دیدارها گرچه به نظر کم اهمیت می آیند ولی قطعا در روند آماده سازی تیم برای ورودی المپیک نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس