دیدار تیم‌های امید ایران و کره شمالی

تیم فوتبال امید کشورمان در بازیهای آسیایی جاکارتا در حالی به دیدار سوم و پایانی رسیده که با یک برد و یا مساوی مسیری دوگانه را پیش روی خود می بیند.

سرویس ورزش مشرق – تیم فوتبال زیر 21 سال کشورمان پس از تساوی 0-0 روبروی عربستان و برد 0-3 مقابل کره شمالی تفریبا صعود خود به دور بعد بازیهای فوتبال آسیایی  2018 جاکارتا را مسجل کرده است. این تیم در حالی به این شرایط دست یافته که با یک برد در آخرین دیدار مرحله گروهی مقابل میانمار در مسیری دشوار قرار می گیرد و باید با قهرمانان ادوار گذشته این بازیها رودررو شود، اما با یک تساوی به مسیری آسانتر می رسد.

تیم فوتبال زیر 21 سال کشورمان در حال حاضر در گروه خود هم امتیاز با عربستان است و تفاضل گلش نیز با این تیم برابر است. تنها نقطه برتری تیم عربستان دریافت کمتر کارت زرد بوده که با سه کارت نسبت به تیم کشورمان با 5 کارت زرد در وضعیت بهتر و صدر گروه قرار دارد.

**اگر در گروه اول شویم؛

شاگردان زلاتکو کرانچار درصورت پیروزی مقابل میانمار حریف سوم خود در صدر گروه قرار گرفته و به عنوان صدرنشین گروه F باید با تیم دوم گروه E که به احتمال زیاد کره جنوبی است دیدار کند. کره در گروهش در بازی دوم خود به مالزی صدرنشین باخت ولی در این دوره بازیها با تیم زیر 23 سال به اضافه تعدادی از بازیکنان بزرگسال راهی بازیهای آسیایی شده و مدعی اصلی قهرمانی است.

تیم کشورمان در صورت برد احتمالی روبروی کره، در دور یک چهارم نهایی باید با ازبکستانی مصاف بدهد که تا این روز گلی دریافت نکرده و در عوض 9 گل زده در کارنامه دارد و تیم قدرتمندی را راهی مسابقات کرده است. پس از آن و در صورت برد احتمالی که سخت به نظر می رسد، به احتمال زیاد باید با ژاپن دیدار کنیم. دیدار نیمه نهایی با ژاپنی که تیم زیر 21 سال خود را روانه بازیهای آسیایی کرده است.

**اگر در گروه دوم شویم؛

با توجه به برنامه ریزی مسابقات، اگر تیم امید کشورمان در گروهF دوم شود شرایطی به مراتب بهتر را در پیش دارد. در آنصورت باید با یکی از تیم های گروه B بین تیمهای بنگلادش، تایلند یا قطر دیدار کنیم. سپس در صورت صعود که محتمل به نظر می رسد، به احتمال زیاد باید با اندونزی میزبان یا فلسطین مصاف بدهیم. در دور بعد و نیمه نهایی هم با یکی از دو تیم چین یا مالزی رودررو خواهیم شد که در قیاس با ازبکستان، ژاپن و کره جنوبی تیم هایی به مراتب راحت تر به نظر می رسند.

**با فکر مدال به میدان برویم؛

از آنجا که مدال بازی های فوتبال هم در جدول شمارش مدال ها به حساب می آید برنز و یا نقره اش هم اهمیت دارد. قطعا لازم است مسئولان تیم با تدبیر به این دیدار (بازی سوم) گام بگذارند. قطعا یک برد احساسی می تواند راه دشواری را پیش روی تیم ملی قرار دهد تا یک تساوی مدبرانه که در نتیجه گیری کلی برای تیم فوتبال مان اثربخش تر است.

**بلژیک و انگلیس را الگو کنیم؛

به گزارش مشرق، در جام جهانی 2018 روسیه هم اتفاقی مشابه در بازی اخر مرحله گروهی برای دو تیم بلژیک و انگلیس رخ داد. آنجا که این دو تیم در دیدار سوم خود می توانستند با این تفکر که اگر دوم شوند راهی آسان تر را در جدول پیش رو خواهند داشت به میدان بیایند. بلژیکی ها این تدبیر را نکردند و در دیدار رودررو انگلیس را 0-1 شکست دادند و با 9 امتیاز به دیدار ژاپن و برزیل در دور بعد رفتند. گرچه این تیم توانست هر دو حریف را هم حذف کند ولی در نیمه نهایی به فرانسه خورد و از رسیدن به فینال بازماند. انگلیس هم با دوم شدن در گروهش به مصاف کلمبیا و سوئد رفت و با حذف این دو تیم در جام ماند هرچند که در نیمه نهایی با شکست از کرواسی به دیدار رده بندی رسید و آنجا باز هم به بلژیک باخت تا چهارم شود.

**نیم نگاهی به مقدماتی المپیک؛

فردا تیم فوتبال زیر 21 سال کشورمان باید با میانمار دیدار کند. تیمی که با این هدف راهی بازیهای آسیایی شده تا در مقدماتی المپیک 2020 توکیو هم شرکت کند. شاید رویارویی با قدرت های اول آسیا نیز از یکسو باعث تقویت قوای فنی و تاکتیکی تیم شود که این هم می تواند تدبیری برای استفاده از این موقعیت برای هرچه توانمندتر کردن فوتبالیست های کشورمان برای حضوری هرچه پرقدرت تر در آن مسابقات باشد. از این رو حضور تمام قد در دیدار نهایی دور گروهی هم می تواند اثرات خوبی برای بالا بردن جرأت بین بازیکنان کم سن و سال تیم فوتبال زیر 21 سال کشورمان در میادین بین المللی باشد.

باید دید تدبیر مسئولان فدراسیون و کمیته ملی المپیک و مهمتر از همه کادرفنی تیم امید چیست؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    1 0
    انگلیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس