کد خبر 885608
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
سعید جلیلی نمایه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کودتای ۲۸ مرداد نشان داد نمی‌توان با اتکا به یک قدرت استکباری در برابر قدرت دیگر ایستاد.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز یکشنبه ۲۸ مرداد از پالایشگاه ستاره خلیج فارس بازدید و در جمع کارکنان آن سخنرانی کرد.

جلیلی در جریان این بازدید گفت: بیش از ۱۰۰ سال است که از نعمت نفت برخورداریم، اما به جای اینکه این نعمت الهی ابزار پیشرفت ما باشد دشمنان به دنبال محروم کردن ما از این کالای ارزشمند هستند.

بیشتر بخوانید:

توصیه جلیلی به فعالان اردوهای جهادی

همه‌ چیز درباره « کودتای ۲۸ مرداد» +عکس

وی افزود: امروز سالگرد کودتای ننگین ۲۸ مرداد یکی از مصادیق این تلاش دشمن است زیرا آنها نمی‌پذیرند یک ملت آن طور که می‌خواهد از سرمایه‌های خود بهره ببرد.

جلیلی گفت: چه آن زمان که نفت را از ما گرفته بودند و چه آن زمان که ملت برای ملی شدن نفت قیام کرد، مدعیان حقوق بشر و دموکراسی با کودتا مزدوری مثل پهلوی را روی کار آوردند تا ملت ایران پیشرفت نکند و رفاه نداشته باشد.

جلیلی ادامه داد: همزاد اکتشاف نفت در ایران، تلاش‌های دشمن برای محروم کردن ملت از سرمایه‌های خود بوده است. ۲۸ مرداد نشان داد آنچه در مقابل سیاست‌های دشمن راهگشاست اتکا به توانمندی‌های خود ملت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: تاریخ نشان داد در سال ۱۳۳۲ کسانی که می‌خواستند با اتکا به آمریکا روبروی انگلیس بایستند چه خیال خامی داشتند، زیرا آمریکا بدتر از انگلیس عمل کرد و آنها مشترکاً کودتای ۲۸ مرداد را انجام دادند.

جلیلی افزود: منطق استکبار امروز هم ادامه دارد و نمی‌توان با اتکا به انگلیس و اروپا مقابل آمریکا ایستاد! کودتای ۲۸ مرداد نشان داد نمی‌توان با اتکا به یک قدرت استکباری در برابر قدرت دیگر ایستاد.

وی تأکید کرد: امروز به تعبیر خودشان با تحریم‌های فلج کننده می‌خواهند مقابل پیشرفت ملت ایران بایستند، چرا دشمنان به صراحت می‌گویند برای فشار به ایران از تحریم و فشار اقتصادی استفاده میکنند و گزینه نظامی را کنار گذاشتند؟ زیرا در عمل دیدند با ملتی روبرو هستند که می ایستد و مقاومت می‌کند. این تجربه ی ۸ سال دفاع مقدس بود که گزینه نظامی را از روی میز دشمن برداشت.

جلیلی تصریح کرد: همه دیدند که ایران در برجام همه تعهداتش را انجام داد اما طرف مقابل از این توافق خارج شد و فشارها را هم بیشتر کرد، لذا تجربه نشان داد صرفاً با گفت‌وگو نمی‌توان فشارهای دشمن را کم کرد و از طرف دیگر دور زدن تحریم هم در کوتاه ‌مدت جواب می‌دهد اما کافی نیست. لذا همانطور که در دفاع مقدس به گونه ای رفتار شد که دشمن برای همیشه از گزینه نظامی ناامید شد امروز نیز باید به گونه ای عمل کنیم تا دشمن از فشار و تحریم اقتصادی ناامید شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دشمن تلاش می‌کند تا با کاهش فروش نفت ایران بر ما فشار وارد کند اما راه‌حل مقابله با آن همین پالایشگاه ستاره خلیج فارس است. در این پالایشگاه روزانه ۳۵۰ هزار بشکه میعانات گازی به فرآورده‌ تبدیل می‌شود و اگر ۱۰ پترو پالایشگاه داشته باشیم به این معنی است که برای تبدیل نفت به فرآورده‌های نفتی باید نفت منطقه را هم بخریم نه آنکه نگران فروش نفت خام خودمان باشیم!

جلیلی در ادامه خطاب به کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: تلاش‌ها و مجاهدت‌های شما از جنس مجاهدت‌های ۸ سال دفاع مقدس است زیرا باعث ناامیدی دشمن از تحریم و فشار اقتصادی می‌شوید، این پالایشگاه نوید فروپاشی رژیم تحریم‌های آمریکا را می‌دهد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه متوسط سنی مهندسان و کارکنان این پالایشگاه تنها ۲۸ سال است گفت: با این نیروی انسانی جوان و منابع عظیم و متعدد در کشور می‌توان دشمن را از تحریم و فشار اقتصادی ناامید کرد.

جلیلی گفت: با ساخت پترو پالایشگاه ها و کسب جایگاه اول تولید کننده فرآورده های نفتی در منطقه می توانیم تبدیل به قطب اقتصادی منطقه شویم. دشمن باید بداند این بار قدرت اقتصادی و صنعت نفت ایران خواهد بود که با اتکا به توانمندی های داخلی اجازه نخواهد داد نفت خامی از منطقه خارج شود و اکنون زمان آن است که در کنار اقتدار دفاعی و منطقه ای کشور، به دشمن نشان داده شود جمهوری اسلامی ایران با قدرت و تدابیر اقتصادی نیز میتواند انتقال انرژی در تنگه هرمز را مدیریت کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: می توانیم با هدایت نقدینگی و سهیم کردن آحاد ملت ایران در منافع عظیم نفت و گاز کشور و با اتکا به توانمندی های داخلی از ذخایرخدادادی نفت و گاز، تحریم ها را برای همیشه بی اثر و پیشرفت بزرگ کشور را رقم بزنیم.

وی افزود: امروز ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در کشور وجود دارد که اگر این مبلغ به درستی و در مزیت نسبی کشور (نفت و گاز) هدایت و مدیریت شود می‌توان چندین پالایشگاه دیگر مانند این پالایشگاه ساخت نه اینکه این نقدینگی به بازار کاذب سکه و ارز وارد شود.

جلیلی گفت: فروپاشی واقعی، فروپاشی رژیم تحریم‌های آمریکا است و برای همین دشمن ترسیده است. اوباما در سال ۹۲ گفت زمانی با ایران توافق کردیم که نظام تحریم‌های علیه ایران در حال فروپاشی بود. لذا تحریم‌های جدید امریکا نشان ‌دهنده حماقت ترامپ است چون به دست خود فروپاشی تحریم‌های آمریکا را کلید زد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که این پالایشگاه باید تکثیر شود و نمونه و الهام ‌بخش باشد گفت: امروز چالش ما با دشمن به جای حداقل‌ها بر سر قله‌ها است. اگر آن‌ها در گذشته از فروش سیم خاردار به ما نیز ممانعت می‌کردند چالش امروز آنان این است که چرا ایران از مرزهای دانش به سمت قله ها حرکت می‌کند؟ امروز ملت نمی‌گذارد که مانند ۲۸ مرداد ۳۲ دشمن برای ما تصمیم ‌گیری کند.

جلیلی گفت: این پالایشگاه نشان داد که شعار «ما می‌توانیم» به شعار «ما توانستیم» تبدیل شده است و نگرانی دشمن نیز به همین خاطر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خبر داد: ان شالله به زودی در جلسه ای جداگانه، ابعاد مختلف چگونگی اجرای این طرح تشریح خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 43
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    12 4
    گل گفتی به مولا و کاش این حرف عملی شود
  • IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    7 15
    سعید جلیلی فقط تو تئوری خوبه اما موقعی که کاری بهش هروقت دادن نشون داده توانایی پایینی داره
    • هادی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      5 3
      دقیق مثل اربابت ظریف درسته ؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      5 1
      آره جون خودت. به نظر امثال تو لابد ظریف خوبه
  • ترسو IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    3 0
    درود بر جلیلی فقط با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس