کد خبر 885534
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
اسما زحمتکش

دختر قهرمان ملی‌پوش بوشهری، آخرین مدال زندگی خود را با اهدای زندگی به چهار بیمار دریافت کرد.

به گزارش مشرق، با انجام چهارمین اهدای عضو استان بوشهر در سال جاری دختر ورزشکار بوشهری، قهرمان رشته تیراندازی باکمان و عضو تیم ملی سافتبال ایران به چهار بیمار نیازمند عضو جانی دوباره بخشید.  

 

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اعلام این خبر گفت: اسما زحمتکش، کماندار بوشهری و بازیکن تیم ملی سافتبال ایران براثر تصادف شدید دچار خونریزی مغزی شده بود و مرگ مغزی وی پس از انجام آزمایش‌ها و تائید تیم ویژه فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به تائید رسید.


علیرضا باقری بابیان اینکه این ورزشکار ۲۴ ساله خود از داوطلبین اهدای عضو بود افزود: با رضایت خانواده نوع‌دوست و ایثارگر این ورزشکار اعضای پیکر وی به‌منظور پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.


باقری بیان داشت: این چهارمین برداشت عضو در سال جاری بود که در طی آن چهار عضو شامل کلیه راست و چپ، پانکراس و کبد این بانوی ورزشکار در بیمارستان شهدا خلیج‌فارس بوشهر برداشت شد. همچنین، قلب هم برای استفاده از دریچه‌ها برداشت شد.


این مقام مسوول تصریح کرد: در سال جاری هشت مرگ مغزی مناسب اهدا در استان وجود داشته که در شش مورد رضایت خانواده‌ها برای اهدا عضو نجات‌بخش جان دیگر هم‌وطنان بوده است، اما متأسفانه دو مورد دیگر به دلیل شدت مصدومیت قبل از اهدا دچار ایست قلبی شدند.


مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه این چهل و ششمین اهدای عضو در استان بوشهر است بیان داشت: اگرچه آرزو می‌کنیم همیشه هم‌میهنان ما در سلامت کامل باشند، اما امیدواریم با فرهنگ‌سازی‌های مناسب بتوانیم با جلب رضایت خانواده‌هایی که این دچار این مشکل می‌شوند جان تعداد بیشتری از هم‌وطنانمان را نجات دهیم.


اسما زحمتکش، ۲۳ مردادماه، روبروی شهرک نیایش بوشهر با اتومبیل تصادف کرده و دچار مرگ مغزی شده بود.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    6 0
    خدا رحمتش کند. آخرین مدالش واقعا برازنده و زیباست.
  • مهدی IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    0 0
    من هنوز حالم خوش نیست ... خدا بیامرز همسایه ما بود .... چند شب پیش وقتی قصد داشت از خیابان گذر کنه و بیاد خونه ماشین زدش دقیقا روبروی شهرک نیایش بوشهر ... فرماندار بی عرضه ، معاون عمرانی استاندار که استان رو به حال خود رها کردی ... شورای شهری که گند زدین به شهر که هنوز ... انتخاب شهردار رو ندارید ... نماینده مجلسی که دنبال ...هستی و همه کسانی که درگیر بده و بستان و زد وبند هستید در این شهر دلتان خنک شد ؟! چند بار در جلسات کارشناسان امر بیان کردند روبروی شهرک نیایش نیاز به یک پل هوایی عبور عابر پیاده هست چقدر هشدار دادند این خیابان خروجی شهر حادثه آفرین هست نتیجه اون همه هشدار چه بود ؟ مگه فرماندار قرار نشد 200 ملیون بگذاره و شهرداری هم 200 ملیون نتیجه چی شد بعد از بیش از یک سال ؟ شهری که عضو شورایش 1میلیارد تومان هزینه تبلیغات می کنه دیگر عضوش 700 ملیون ... دختر جوان مردم رو پرپر کردن
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    5 0
    انا لله و انا الیه یرجعون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس