کد خبر 885459
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
مسی و دی ماریا

بعد از معمای مسی، وضعیت دی‌ماریا هم در تیم ملی فوتبال آرژانتین مبهم است.

به گزارش مشرق، داستان لیونل مسی و تیم ملی آرژانتین هنوز یک معماست؛ پس از رقابت‌های جام جهانی که آرژانتین در یک‌هشتم نهایی برابر فرانسه شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت، مسی روزه سکوت گرفت؛ آخرین باری که او در رسانه‌ها درباره شرایط تیم ملی صحبت کرده بود بعد از بازی با آرژانتین، آخرین دیدار مرحله گروهی بود.

بعد از ناکامی در جام جهانی، لئو چمدان‌ها را بست تا با سفر به «ایبیسا» تعطیلاتش را سپری کند. او در بازگشت به دنیای فوتبال هم تمام فکر و ذکرش را روی بارسا گذاشته و به نظر می‌رسد تیم ملی فعلاً برایش در اولویت نیست.

خداحافظی موقت یا دائم؟

روزنامه کلارین اولین رسانه آرژانتینی بود که خبر بزرگ را منتشر کرد: «مسی تا پایان سال ۲۰۱۸ برای تیم ملی بازی نمی‌کند». این خبر کاملاً محافظه‌کارانه اعلام شد، چون فدراسیون فوتبال آرژانتین و سرمربی جدید این تیم یعنی لیونل اسکالونی، هیچ نظری درباره اش اعلام نکرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های آرژانتینی، لئو در شرایطی تصمیم گرفته تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی برای آرژانتین بازی نکند که این تیم ۴ دیدار دوستانه در نظر گرفته است. البته هنوز هم جایی به صورت رسمی اعلام نشده فوق‌ستاره آلبی‌سلسته قرار است ابتدای سال ۲۰۱۹ به تیم ملی برگردد. بازیکن ۳۱ ساله آرژانتینی که بعد از اتمام جام جهانی دوباره مورد انتقادات زیادی قرار گرفت فعلاً تصمیم گرفته از فضای تیم ملی دور باشد.

کارلوس توس، مهاجم سابق تیم ملی آرژانتین درباره لئو به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «من شرایطی که لئو دارد و تصمیمی که گرفته را درک می‌کنم. در تیم ملی همیشه عادلانه یا ناعادلانه از تو انتقاد می‌کنند. این موضوع کار را برای مسی و البته تیم ملی آرژانتین سخت کرده است.

حتی اگر مسی تصمیم بگیرد دیگر برای تیم ملی بازی نکند، باز هم او را درک می‌کنم». تنها کسی که درباره رفتن مسی فعلاً صحبت کرده، سخنگوی تیم ملی این کشور است؛ او هم البته چیز مشخصی نگفته و فقط اعلام کرده وقتش که برسد سرمربی درباره لئو مسی حرف می‌زند.

نه مسی است، نه آگوئرو و نه دی‌ماریا

بامداد روز گذشته بود که بالاخره فهرست ۲۹ نفره تیم ملی آرژانتین برای بازی با گواتمالا در لس‌آنجلس و بازی با کلمبیا در نیویورک منتشر شد. مطابق با انتظار، در فهرست منتشر شده اسکالونی، نامی از لیونل مسی دیده نمی‌شود.

این بار برخلاف انتظار، سرمربی تیم ملی آرژانتین نه تنها توضیحی درباره غیبت مسی در بین بازیکنان دعوت شده به تیم ملی نداده بلکه چند چهره شاخص دیگر این کشور را هم به تیم ملی دعوت نکرده است: سرخیو آگوئرو، آنخل دی‌ماریا و لوکاس اوتامندی هم به تیم ملی دعوت نشده‌اند. در حالی که به نظر می‌رسید گونسالو ایگواین هم در فهرست باشد، اسکالونی قید او را هم زده است.

این عدم دعوت‌ها در حالی صورت گرفته که بعد از رقابت‌های جام جهانی فقط دو بازیکن از تیم ملی خداحافظی کرده بودند؛ ماسچرانو و بیلیا. یعنی نه دی‌ماریا و نه آگوئرو قصد خداحافظی نداشتند و اعلام آمادگی کرده بودند تیم ملی را همراهی کنند.

درباره غیبت بازیکنان آرژانتین فقط یکی از رسانه‌های آرژانتینی درباره اوتامندی خبری نوشته و اعلام کرده او فعلاً به دلیل مصدومیت به تیم ملی دعوت نشده است. در مورد بقیه ستاره‌های آرژانتین خبری منتشر نشده که چرا حضور در تیم ملی را از دست داده‌اند.

جا برای ستاره‌های جدید

در فهرست ۲۹ نفره منتشر شده، حالا در غیاب مسی، مائورو ایکاردی، مهاجم سرشناس اینتر به تیم ملی دعوت شده است. به غیر از او باید به جیووانی سیمئونه، فرزند دیگو سیمئونه هم اشاره کرد که به تیم ملی دعوت شده. جیووانی لوسلو، ستاره جوان پاری‌سن‌ژرمن هم دعوت شده و این بار به طور قطع فرصت بیشتری در اختیار پائولو دیبالا هم قرار خواهد گرفت تا در ترکیب تیم ملی بازی کند؛

بازیکنی که در جام جهانی خیلی کم به میدان رفت. البته فهرست جدید آرژانتین پر از نام‌های جوان است که به نظر می‌رسد اسکالونی، سرمربی موقت آلبی‌سلسته فعلاً در حال ساختن تیمی در سایه است تا اگر روزی ستاره‌های اصلی آرژانتین هوس کردند قید حضور در تیم ملی را بزنند دستش در پوست گردو باقی نماند.

فهرست بازیکنان دعوت شده به قرار زیر است:

دروازه‌بان‌ها
سرخیو رومرو (منچستریونایتد)، فرانکو آرمانی (ریورپلاته) و گرونیمو رولی (رئال سوسیه‌داد)

مدافعان
گابریل مرکادو (سویا)، فابریسیو بوستوس (ایندیپندنته)، جرمن پزلا (فیورنتینا)، آلن فرانکو (ایندیپندنته)، رابیرو فونس موری (ویارئال)، والتر کانمان (پورتو الگره)، نیکلاس تاگلیفیسو (آژاکس)، مارکوس اکونیا (اسپورتینگ)، ادواردو سالویو (بنفیکا) و لئونل دی پلاسیدو (لانوس)

هافبک‌ها
سانتیاگو اسکاسیبار (اشتوتگارت)، لئوناردو پاردس (زنیت)، رودریگو باتاگلیا (اسپورتینگ)، ماکسیمیلیانو مزا (ایندیپندنته)، جیووانی لوسلو (پی‌اس‌جی)، گونسالو مارتینس (ریورپلاته)، فرانکو سروی (بنفیکا)، فرانکو واسکس (سویا)، ماتیاس وارخاس (ولز سارسفیلد) و ازکیل پالاسیوس (ریورپلاته)

مهاجمان
کریستین پاون (بوکاجونیورز)، مائورو ایکاردی و لوتارو مارتینس (اینترمیلان)، پائولو دیبالا (یوونتوس)، جیووانی سیمئونه (فیورنتینا) و آنخل کورئا (اتلتیکو)

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس