سورنا ستاری

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به صادرات ۴۵۰ میلیون دلار محصولات دانش‌بنیان گفت: قرار است با توسعه حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان در ۲ سال آینده یک میلیارد دلار صادرات در این زمینه برسیم.

به گزارش مشرق، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در آیین افتتاح فاز نخست از احداث اولین پاک بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از بحث‌های جدی امروز ایجاد شهرهای فناوری و حمایت از مناطق محل استقرار آنهاست. به طور مثال دانشگاه صنعتی امیرکبیر که هم‌اکنون پایلوت مراکز رشد علم و فناوری شده است توانسته در این زمینه فعالیت‌هایی را انجام دهد.

وی تصریح کرد: ۴۵۰ شرکت دانش‌بنیان در محدوده کوی دانشگاه وجود دارد ضمن اینکه مرکز نوآوری دانشگاه شریف هم بستری جدی برای فعالیت‌های این شرکت‌ها در شهر تهران شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تصریح کرد: فرزندان جوان کشورمان با استعداد فراوان خود توانسته‌اند در مراکز نوآوری و دانش‌بنیان بدرخشند.

بیشتر بخوانید:

اعلام چگونگی گذراندن سربازی در شرکت های دانش بنیان

وی با اشاره به بازدید خود از ایستگاه نوآوری شریف گفت: ۴۰ هزار متر مربع توسط مسئولان دانشگاه شریف در اختیار بخش خصوصی برای احداث فاز نخست اولین پارک علم و فناوری بخش خصوصی قرار گرفته که می‌تواند محل مناسبی برای اجرای آموخته‌های علمی باشد علاوه بر این مرکز هم اقدامات دیگری در دستور کار است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از کارخانجات نوآوری در شهر تهران که توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری لازم در آن صورت گرفته حمایت جدی‌تری خواهد کرد که در آینده نزدیک شاهد افتتاح بیشتری از این قبیل کارها خواهیم بود.

ستاری خاطرنشان کرد: با توسعه شتاب دهنده‌های فراوان و شهرهای علم و فناوری در ایران شاهد افزایش صادرات محصولات دانش‌بنیان بوده و حمایت‌هایی را در دستور کار داریم به همین جهت خدماتی را به شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه صادراتشان داده و خواهیم داد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: ۴۵۰ میلیون دلار در سال گذشته صادرات محصولات دانش‌بنیان داشته‌ایم که امیدواریم در سال جاری این رقم به ۶۰۰ میلیون دلار رسیده و با هدف‌گذاری لازم در ۲ سال آینده بتوانیم این رقم را به یک میلیارد دلار برسانیم.

وی عمده محصولات صادراتی دانش‌بنیان ایرانی به خارج از کشور را در رشته‌های بیو تکنیک، حوزه نانو خواند که به ۶۰ کشور صادر شده است.

ستاری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان به هیچ وجه دولتی نیستند و ساختار فکری کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این است که شرکت‌های دانش‌بنیان به دست بخش خصوصی افتاده و می‌کوشیم از طریق آن علم را تجاری کنیم تا مخترعین بتوانند از طریق شتاب دهنده‌ها فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

ستاری افزود: دانشگاه صنعتی شریف با توسعه اقدامات و حمایت از علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به جای آنکه به خرید ساختمان و امکانات توجه کند با رویکردی منطقی توانسته امکانات خود را به سمت احداث پارک علم و فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سوق دهد که این امر می‌تواند باعث پیشرفت بیشتر شده و منجر به تحول زندگی مردم شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس