کد خبر 885444
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
بندپی

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: به دنبال استیضاح علی ربیعی، محسن بندپی سرپرست وزارت کار از یکی از نمایندگان مجلس شکایت کرده است.

به گزارش مشرق، محمد جواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا و سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار داشت: در رابطه با استیضاح علی ربیعی و زیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا این لحظه تنها شکایت محسن بندپی سرپرست وزارت کار از یکی از استیضاح‌کنندگان به دست ما رسیده است. 

بیشتر بخوانید:

ماجرای درخواست ۵۰۰ میلیونی یک نماینده از ربیعی

وی افزود: تاکنون فعلا شکایت شخصی و یا مواردی از هیات رئیسه در ا ین خصوص به دست ما نرسیده است. 

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان همچنین با اشاره به تعداد شکایات دولت از نمایندگان و یا برخی نمایندگان از همکاران خود گفت: یکسری از این شکایات مربوط آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی است که پرونده آن هنوز مفتوح است همچنین چند پرونده و شکایت مربوط به ناجا است. 

وی ادامه داد: یکی از پرونده‌های دیگر مربوط به شکایت سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع از برخی نمایندگان مجلس، شکایت دادستان از یکی از نمایندگان مجلس است. 

نوبندگانی اضافه کرد: یکی از پرونده‌های دیگر مربوط به شکایت شورای عالی امنیت ملی از برخی از نمایندگان ،‌ شکایت معاون حقوقی ریاست جمهوری است. حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر است. 

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان یادآور شد: البته یکی دیگر از این پرونده‌ها مربوط به شکایت رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه از یکی از نمایندگان می شود؛ همچنین یک شکایت هم مربوط به شورای امنیت ملی از یکی از نمایندگان مجلس است و آقای ابوترابی نماینده نجف‌آباد هم است، محمود صادقی نماینده تهران به دلیل صحبتی که در سوال از وزیر دادگستری داشت شکایت کرده است و طی این شکایت عنوان شده است که به قضات توهین شده است. 

و ی تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس هم از محمود صادقی نماینده تهران شکایت کرده است و طی یک پرونده دیگر کمیسیون اقتصادی از آقای حاجی دلیگانی شکایت کرده است که مجموع این شکایات در جلسات متعدد هیات نظارت بر رفتار نماینگان بررسی می‌شود. 

وی همچنین به آمار پرونده‌های موجود در هیات نظارت در مجلس دهم شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: کل پرونده‌هایی که تا پایان خرداد 97 به ثبت رسیده است تعداد 147 پرونده بوده که 11 پرونده آن مربوط به دوره نهم مجلس مربوط می‌شود و 136 پرونده دیگر هم مربوط به این دوره یعنی دوره دهم مجلس شورای اسلامی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس