کد خبر 885438
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
علی موسوی

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، گفت: اگر به تیم خودمان اعتماد داریم نباید برای تیم امید بازی با هر حریفی در مرحله بعد فرق داشته باشد.

به گزارش مشرق، علی موسوی در مورد شرایط تیم فوتبال امید، گفت: سال‌های سال هر زمان که تیم امید را تحویل هم گرفتیم نتوانستیم موفق شویم. نگاهی به تیم امید می‌شود که احساس می‌کنیم برای کسی وضعیت آن اهمیت ندارد. باید دیدمان را نسبت به تیم امید، جوانان و نوجوانان عوض کنیم و مثل تیم بزرگسالان که تدارکات خوبی دارند چنین حمایتی داشته باشیم. همه جای دنیا تیم‌های امید به بهترین نقاط از لحاظ امکانات و آب و هوا اعزام می‌شوند اما ما تیم امید را به اربیل اعزام کردیم. وقتی این نگاه را با برگزاری چنین‌ اردوهایی داریم نباید زیاد به تیم خودمان امیدوار باشیم. 

وی افزود: مقابل عربستان نتیجه خوبی گرفتیم و اما بازی خیلی خوبی به نمایش نگذاشتیم. کره شمالی هم 20-25 سال است که مقابل ما شکست می‌خورد. باید شرایطمان را در ادامه کار ببینیم. اگر نتیجه گرفتیم خیلی خوب است اما گر نتیجه نگرفتیم هم نباید خیلی تعجب کرد. همیشه اختلافاتی در مورد تیم امید هست و نگاه جدی به این تیم نمی شود برای موفقیت باید دیدمان را عوض کنیم.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد اینکه برای اولین بار تیمی با رده سنی زیر 21 سال را به مسابقات اعزام کردیم، اظهار داشت: خیلی از کشورها این کار را می‌کنند. کره جنوبی و ژاپن سالهاست چنین اقدامی می‌کنند و نتیجه کارشان را 4 یا 8 سال بعد می‌بینیم. اما در ایران خیلی کار را پیگیری نمی‌کنی. برای ژاپن و کره آنقدر بازی خوب می‌گذارند که مشکلی به وجود نمی‌آید اما خیلی از بازیکنان 21 ساله ما آنطرف مرز هم نرفتند. اردوی ما در عراق برگزار می‌شود. این اردو نمی‌تواند خیلی به تیم اعتماد به نفس بدهد.

موسوی در مورد اینکه آیا اعتقاد دارد مسئولان ایرانی برای استفاده از بازیکنان زیر 21 سال هم برنامه ندارند، خاطرنشان کرد: دقیقا همینطور است. ما بدون برنامه این کار را می‌کنیم. در همه جا برنامه 4 ساله دارند اما ما برای 6 ماه نمی‌توانیم برنامه ریزی کنیم. ما الگو برداری می‌کنیم اما فقط به صورت ظاهری این کار را می‌کنیم.

وی در مورد اینکه اگر تیم امید دوم شود راه ساده تری را برای صعود طی خواهد کرد، گفت:‌ اگر به تیم‌مان اعتماد داریم و خیلی خوب هستیم این مسئله نباید برایمان اهمیت داشته باشد. باید با تمام وجود بازی کرد و این مسیر را طی  کرد. 

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد اینکه اگر اول شویم باید با کره جنوبی و ازبکستان دیدار کنیم، عنوان کرد: کره جنوبی و ازبکستان تیم‌های قوی هستند اما در رده سنی امید فاصله تیم‌ها به هم نزدیک است و خیلی با هم تفاوت ندارند. البته با توجه به این وضعیت شاید اگر دوم شویم تا مسیر دیگری برویم برایمان بهتر باشد. شاید از لحاظ حرفه‌ای این مسیر برایمان بهتر باشد.

وی در مورد شکست استقلال مقابل پارس جنوبی، گفت:‌ متاسفانه دو سه سال است استقلال این مشکل را دارد و تیم را دیر می‌بندد. بعد از دو تساوی و یک برد خوب مقابل تراکتورسازی تیم مقابل پارس جنوبی شکست خورد. شفر تا دقیقه نود نمی‌دانست چه کسی هست و چه کسی می‌رود. باید صبر داشت و قطعا طی دو سه هفته شفر تیم را جمع می‌کند. یکی از نکات مثبت شفر این است که با توجه به داشته‌هایش برنامه ریزی می‌کند و دنبال بهانه نیست که فلان بازیکن رفت  و فلان بازیکن را نگرفتیم. قطعا تیم از بحران خارج می شود و به شرایط عادی باز می‌گردد.

موسوی در مورد اینکه استقلال بعد از این مسابقه باید آماده دیدار با السدی شود که اخیر 10 گل به تیم العربی در لیگ قطر زد، اظهار داشت: السد در باشگاه‌های قطر این تعداد گل زده و این مسئله اهمیت زیادی ندارد. در باشگاه‌های قطر 3-4 تیم خوب هستند و بقیه تیم‌ها متوسط هستند. نباید استقلال از این مسئله بترسد اما خودمان را هم گول نزنیم. السد یک باشگاه‌ کاملا حرفه‌ای شده و هرسال با برنامه ریزی بهتر و پوشش ضعف‌هایش شرایط بهتری را به وجود می‌آورد. ما هم همیشه در این خواب هستیم که می‌توانیم تیم‌های عربی را شکست دهیم.یک زمان 3-4 گل به تیم‌های عربی در تهران می‌زدیم و به کشورهای آنها می‌رفتیم و 2-3 گل دیگر به ثمر می‌رساندیم اما دیگر این وضعیت نیست.به جرات می‌توانم بگویم در این مدت که تیم‌های عربی را بردیم به زور هوادارانمان بوده است که ورزشگاه را پر کرده‌اند.باید برنامه ریزی کنیم تا این عقب افتادگی جبران شود. الان تیم‌های قطری و اماراتی به ما رسیدند و با این وضیعت فعلا سخت است که تیم‌های ما به جمع 4 تیم برتر راه یابند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس