وزارت اطلاعات

افرادی که هیچ نسبتی با قوم ترکمن نداشتند با سر کردن روسری‌های ترکمنی ‌به دنبال دمیدن در تنور جنگ و درگیری‌های قومی و مذهبی بودند که با هوشیاری نیروهای اطلاعاتی استان این افراد دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، استان گلستان را به واسطه میزبانی از اقوام و مذاهب مختلف، نگارستان ایران لقب داده‌اند. استانی با بیش از یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت که از شیعه و سنی، فارس و ترکمن، لر، کرد، بلوچ و مازنی و سیستانی را در خود جای داده است. استانی که وحدت کم نظیر مذاهب اسلامی و اقوامش، می‌تواند الگویی مناسب برای جهان اسلام باشد. دشمن بارها تلاش کرده تا این وحدت مثال زدنی را از بین برده و در تنور جنگ‌های مذهبی و قومی بدمد اما مردمان این سرزمین، همچنان وفادار به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند.


هیولای خونخوار داعش از دل همین تفرقه‌ها و اختلافات قومی و مذهبی، سر برآورد و دشمن دیگر راحت‌ترین راه برای ضربه زدن به کشورهای اسلامی را پیدا کرده بود. هرچند رزمندگان غیور سپاه اسلام و مدافعان حریم اهل بیت (ع) دشمن را کیلومترها دورتر از مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی متوقف کرده بودند، اما دشمن برای ورود به داخل کشور و ایجاد ناامنی و عضوگیری برای اجرای نقشه‌هایش چشم طمع به ظرفیت اقوام و مذاهب مختلف دوخته بود.

موضوعی که جلالی، مدیرکل اطلاعات استان گلستان در همایش و نمایشگاه " مجاهدت‌های خاموش" به آن اشاره کرد و گفت: قتل و کشتار داعش باعث شد که جمهوری اسلامی در 40 مایلی ورود آنها به عراق درصدد کمک به دولت‌های عراق و سوریه برای متوقف کردن این گروه برآمد. تهاجمی که 7 سال طول کشید و مقاومتی که با تاکید، درایت و تیزبینی پشتیبان انقلاب اسلامی؛ مقام معظم رهبری همراه بود که با عاقبت‌اندیشی آینده را ساخت و داعش را در منجلاب گرفتار کرد.

بیشتر بخوانید:

هیچ امتیازی به گروهک‌ها برای آزادی «براتی» داده نشد

درگیری مسلحانه ۲ساعته وزارت اطلاعات با یک باند قاچاق



مقام معظم رهبری همواره در سخنرانی‌های خود پیرامون فعالیت‌های اطلاعاتی و نقش سربازان گمنام امام زمان (عج) در حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی تأکید کرده‌اند.

مدیرکل اطلاعات استان گلستان گفت: از ماه‌های قبل به دنبال این بودیم که با کمک نخبگان، اندیشمندان و اساتید اهمیت امنیت و آرامشی که با درایت و تیربینی سربازان گمنام امام زمان (عج) در جامعه به وجود آمد به مردم معرفی و از این دستاورد به عنوان یک مطالبه عمومی حراست کنند. همه تلاش‌های ما بر این بوده که در تبیین اهمیت امنیت و خطراتی که نظام ما را تهدید می‌کند با آگاهی‌بخشی، میزان هوشیاری و هوشمندی جامعه فعال کنیم و برپایی نمایشگاه «مجاهدت خاموش» با همین هدف انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در آلمان سرویس‌های اطلاعاتی آنها می‌گویند اگر 120 گرم کشف مواد منفجره در عملیات تروریستی داشته باشند با همه امکانات و تجهیزاتی که دارند، خیلی درجه یک و پیروز هستند، در حالی که وزارت اطلاعاتی در راهپیمایی روز قدس، 22 بهمن و ایام محرم در شهرهای بزرگ کشور مقادیر زیادی مواد منفجره کشف و ضبط کردند که نشان از اشرافیت اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) دارد.

جلالی با اشاره به اغشتاشات و برنامه‌ منافقان و ضدانقلاب برای اختلاف‌افکنی و ملتهب کردن فضای روانی جامعه گفت: لحظه به لحظه شاهد رشادت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در سطح استان برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه بودم.

وی اضافه کرد: با این وجود سربازان گمنام امام زمان (عج) استان گلستان با اشرافیت کامل و مقتدرانه به طور شبانه‌روزی تمام همت‌شان را به خرج دادند و از طریق اقدامات اطلاعاتی پیچیده در سطح شهرستان‌های استان، نهایتا نفرات اصلی این گروه شناسایی شدند.

مدیرکل اطلاعات استان گلستان خاطرنشان کرد: این افراد کاملا تشکیلاتی، آموزش دیده و به علت آشنایی با اصول حرفه‌ای اطلاعاتی در راستای تعالیم سازمان منافقان، مدتی هیچ سرنخی از خود به جا نمی‌گذاشتند اما در نهایت با هوشمندی سربازان گمنام امام زمان (عج)، رصد اطلاعاتی تاکتیک‌ها و تکنیک‌های این گروه، در نهایت در شهرستان کردکوی عملیات دستگیری آنها انجام و تمام اعضای آن متلاشی شدند.

وی یکی از تلاش‌های دشمن را تمرکز بر شکاف و انشقاق بین قومیت‌ها و مذاهب اسلامی برشمرد و افزود: موردی داشتیم افرادی که هیچ ارتباطی با قوم ترکمن نداشت، روسری ترکمن به سر می‌کردند تا بگویند ترکمن است که عکس امام خمینی (ره) را آتش می‌زند و نظام با قومیت و مذهب درگیر است. آنچیزی که دشمنان نظام، منافقان و ضدانقلاب‌ همیشه به عنوان ابزار و سلاح استفاده می‌کنند بحث اختلاف است که همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری است که مراقب اقدامات اختلاف‌افکن باشید.

جلالی گفت: گاهی در همین استان 3 نفر جمع می‌شدند، یکی می‌شد قاضی و فتوا می‌داد که مثلا فلان معلم چون با حکومت همکاری می‌کند نباید زنده باشد، درست همان شیوه‌ای که منافقان و سازمان مجاهدین به اصطلاح خلق در اوایل انقلاب داشتند، برای همین در شرایطی که در جامعه جهل مرکب در حوزه تفکر داعش وجود دارد، مسئولیت و ماموریت اهل قلم بیش از این‌ها است.

مدیرکل اطلاعات استان به فعالیت‌های گروه‌های داعشی در استان گلستان هم اشاره کرد و گفت: در سال‌های 93 تا 94 فعالیت داعش در استان گلستان آغاز شد که متاسفانه برخی جذب این گروه شدند، برخی در عملیات‌هایی در پاکستان، افغانستان و عراق کشته و برخی دیگر با اقدامات اداره کل اطلاعات توجیه و ارشاد شدند و به آغوش خانواده و زندگی برگشتند. برای خیلی از این افراد که از لحاظ فکری آلوده شده بودند، قبل از اینکه به داعش بپیوندند و از کشور خارج شوند، اقدامات پیش‌دستانه انجام دادیم و توجیه و ارشاد کردیم. ‌ به فضل الهی اهل سنت استان گلستان یکدست و از وحدت، انسجام و همدلی کامل برخوردار هستند، همگرا و حاکمیتی فکر می‌کنند برای همین در اغتشاشات اخیر حتی یک مورد دستگیری اهل سنت نداشتیم.

وی تصریح کرد: بذرهایی که داعش در استان گلستان پاشید به محصول جریان داعش نرسید چراکه به علت عدم همراهی اهل سنت استان گلستان از این تفکر، داعشی‌ها آنان را تکفیر می‌کنند و آنها را انحرافی می‌دانند و معتقد هستند اهل سنت گلستان نیاز به آموزش دارند.

تحرکات منافقان و گروه‌های داعشی در استان تنها به عضوگیری و شعارنویسی و پاره کردن تمثال امام خمینی (ره) خلاصه نمی‌شد؛ آنان به فکر اقدامات خرابکارانه هم بودند. آنطور که مدیرکل اطلاعات استان گلستان گفته است: در 22 بهمن سال گذشته فردی قصد انفجار در گرگان و بهره‌برداری رسانه‌ای از آن را داشت که با هوشمندی و اشرافیت سربازان گمنام امام زمان (عج) استان قبل از هرگونه اقدام خرابکارانه دستگیر شد.

منافقین و داعشی‌ها گلستان را به واسطه حضور اقوام و مذاهب مختلف، جای مناسبی برای پاشیدن بذرهای نفاق و ایجاد درگیری‌های قومی و مذهبی می‌دیدند؛ نقشه‌هایی شوم که جانفشانی و مجاهدت‌های صادقانه و خالصانه سربازان گمنام امام زمان (عج) یکی پس از دیگری آنها را خنثی کرد تا امروز گلستان، همچنان گلستان بماند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    26 11
    مرگ بر پانترکیسم و مغول پرستی وگرگ زادگی
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    21 3
    درود بر این شیر مردان وطن با تمام قدرت نقشه ها را در نطفه خفه کنید.
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    15 5
    اگرجلوی طرفداران ترکمون نگیرید وطن فروشان ازبیشعوران سواستفاده میکنند باید هرکس برضد ایران وخلیج فارس کاری میکند حکم اعدام داشته باشد چون همین به به وچه چه گفتنها باعث بوجود امدن خرابکاریهای بسیار میشوند وزارت اطلاعات بایدازفراکسیون ترکها کاوش کند و تنرامنحل کند چون ایران کردوترکوعرب وفارس نیست بلکه ایران است حتی جمهوری اکثریت هم نیست بلکه ملت ایران است
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    18 2
    درود و سلام خدا بر سربازان گمنام اقا امام زمان ع که فتنه را در نطفه خفه کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس