آذری جهرمی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر رفع موانع کسب و کار نوپا گفت: ضمن حمایت از این مشاغل بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سالانه ۱۰۰ هزار کسب و کار نوپا ایجاد می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدجواد آذری‌جهرمی بعدازظهر امروز در نشست با فعالان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر با بیان اینکه جایگاه این استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مطلوب است اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه فناوری اطلاعات پیشرفت قابل توجهی  و  جایگاه مطلوبی کسب کرده است.

وی، با تاکید بر شناخت ظرفیت‌های کسب و کار نوپا و توسعه زیرساخت‌های آن افزود: فراهم شدن بسترهای کسب و کار نوپا در عرصه فناوری اطلاعات از اولویت‌ها است و در این عرصه ظرفیت خوبی در کشور ایجاد می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر توجه به شتاب‌دهنده کسب و کار نوپا در حوزه فناوری اطلاعات افزود: به‌زودی مرکز شتاب‌دهنده در استان بوشهر برای حمایت از کسب و کار نوپا در راستای سرمایه گذاری و تجاری سازی فناوری مستقر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جهرمی: وزارت ارتباطات نقشی در تلگرام طلایی و هات گرام ندارد

آذری جهرمی، از بروز انقلاب صنعتی چهارم  خبرداد و بیان کرد: انقلاب صنعتی چهارم به عنوان اقتصاد دیجیتال شکل می‌گیرد که فضای کسب و کار را براساس فناوری نوین فراهم می‌کند.

وی، باتاکید بر نقش فناوری اطلاعات در درآمدهای ناخالص ملی خاطر نشان کرد: برخی از کشورها از این حوزه درآمد قابل توجهی برای کشور کسب می‌کنند که سهم ایران در این عرصه هنوز مشخص نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حجم  اقتصادی حوزه  تلکام در ایران بیان کرد: حجم اقتصادی این حوزه  مبتنی بر فناوری اطلاعات در ایران سالانه 40 هزار میلیارد تومان است.

آذری‌جهرمی، توسعه اقتصاد مبتنی بر تولید صنعت سخت افزار، نرم افزار برای صادرات، تجارت و خدمات را 4 محور اقتصاد مبتنی بر فناوری اطلاعات دانست و تصریح کرد: بر این اساس سند پیوست فناوری اطلاعات در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی ارائه شده است.

وی، آمار صادرات نرم افزار را مورد اشاره قرار داد و افزود: هر چند آمارها شفاف نیست ولی صادرات نرم افزار از ایران سالانه 200 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه 40 هزار شاغل در حوزه تولید نرم‌افزار در کشور فعالیت می‌کنند خاطر نشان کرد: ظرفیت تولید نرم‌افزار در کشور بسیار بالا است که در این راستا بسترهای لازم فراهم شده است.

آذری‌جهرمی با تاکید بر توسعه آزمایشگاه مرجع در حوزه فناوری گفت: افزایش بهره‌وری یکی از مهم ترین زیرساخت‌ها است که در کشور شرایط مناسبی ندارد.

وی با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار برای حمایت از ایده و خلاقیت افزود: اتصال سیستم‌ها  و شرکت‌های دانش بنیان به دولت  تبدیل به رانت اقتصادی می‌شود که از این نظر شتاب دهنده‌ها برای حمایت از این  ایده‌ها و تجاری سازی فناوری تعیین شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر رفع موانع کسب و کار نوپا گفت: ضمن حمایت از این مشاغل بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سالانه 100 هزار  کسب و کار نوپا ایجاد می‌شود.

آذری جهرمی از تدوین طرح نوآفرینی خبرداد و بیان کرد: این طرح که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و کسب و کار نوپا دارد تدوین شده و به‌زودی برای تصویب به هیئت دولت ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس