بیرانوندی

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه بازار کار برای حضور نخبگان فراهم است، ابراز امیدواری کرد ظرف سه سال آینده شاهد بازگشت ۴ هزار نخبه به کشور باشیم.

به گزارش مشرق، محمد بیرانوندی از تلاش‌های موثر بنیاد علمی نخبگان برای بازگشت 1100 نخبه به کشور طی دو سال و نیم گذشته سپاسگزاری کرد و گفت: طی این سال‌ها بنیاد علمی نخبگان تلاش‌های موثری برای بازگشت نخبگان به کشور داشته و در این مسیر موفق بوده‌اند البته هنوز در ابتدای راه هستیم و باید برای افزایش بازگشت نخبگان تلاش بیشتری انجام شود.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای بازگشت نخبگان تا حدودی فراهم است، افزود: انتظار می رود بنیاد علمی نخبگان با جهش مناسبی که در بازگشت این قشر به کشور داشتند بتوانند با برنامه ریزی مناسب نخبگان بیشتری را جذب کند.  

بیشتر بخوانید:

بازگشت ۱۰۰۰ نخبه از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا

باید تدابیر مناسبی برای ماندگاری دائم نخبگان در کشور اتخاذ شود

وی با تاکید بر اینکه برای ماندگاری دائم نخبگان در کشور باید تدابیر مناسبی اتخاذ شود، تصریح کرد: ممکن است امکانات حداقلی فراهم شود اما ماندگاری آنها به سایر ابعاد و زنجیره ها بستگی دارد که باید توجه به تمامی آنها مورد توجه قرار گیرد.

بازار کار کشور برای حضور نخبگان فراهم است

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بازار کار کشور برای حضور نخبگان فراهم است، گفت: بی‌شک انتظار می‌رود با تلاش مداوم بنیاد علمی نخبگان سه سال دیگر شاهد بازگشت 4 هزار نخبه به کشور باشیم.

تلاش برای گسترش فعالیت استارتاپ‌ها گامی موثر در افزایش ماندگاری نخبگان

بیرانوندی تلاش برای گسترش فعالیت استارتاپ‌ها را در افزایش ماندگاری نخبگان در کشور بسیار موثر دانست و گفت: به عنوان مثال "اسنپ" در حال حاضر کارها را تسهیل کرده و بی شک جوانان نخبه ما نیز ایده‌های مناسبی دارند که می توانند از آنها جهت اشتغال‌زایی و پیشبرد اهداف بهره برد.

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس دهم یادآور شد: کمیسیون آموزش نیز تعامل مناسب را با مسئولان ذیربط برای افزایش بازگشت نخبگان به کشور و توجه به مواردی مانند رفع موانع قانونی، تعیین تکلیف قوانین معطل مانده و تامین بودجه مناسب خواهد داشت.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    0 0
    منظوروون اقازاده هان؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس