کد خبر 884753
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
کودک یمنی - نمایه

سازمان عفو بین‌الملل حملات ائتلاف متجاوز سعودی به بیمارستان‌ها و مدارس یمن را جنایات جنگی توصیف کرد.

به گزارش مشرق، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی منازل، مدارس، بیمارستان‌ها، بازارها و مساجد یمن را هدف قرار داده است که این حملات جزو جنایات جنگی محسوب می‌شود.

عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد که ائتلاف سعودی مانع ورود کالاهای اساسی و نجات دهنده یمنی‌ها شده و از ورود و خروج هزاران غیرنظامی که نیاز به درمان دارند، جلوگیری کرده است.

این نهاد بین‌المللی افزود: نیروهای اماراتی و نیروهای مزدور آن‌ها مسئول شکنجه و ربودن شهروندان یمنی در مناطق تحت کنترل خود هستند.

عفو بین‌الملل بر ضرورت تقویت تیم کارشناسان و محققان بین‌المللی در یمن با توجه به کشته شدن 40 کودک در حملات عربستان به صعده تاکید کرد.

جنگنده‌های رژیم متجاوز سعودی پنجشنبه 18 مرداد اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی را در بازار شهر ضحیان در استان صعده هدف قرار دادند که به شهید و زخمی شدن 131 نفر از جمله 96 کودک منجر شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 با تشکیل ائتلافی متجاوز از رژیم‌های مرتجع عربی، جنگی ویرانگر را علیه یمن با هدف تسلیم کردن مردم این کشور در برابر سیاست‌های خود و جلوگیری از تشکیل دولت مستقل و غیروابسته به خود آغاز کرده است که این حملات هیچ نتیجه‌ای به‌جز قربانی شدن میلیون‌ها انسان بیگناه و ویران شدن زیرساخت‌های حیاتی یمن نداشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس