کد خبر 884680
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
کلاهبرداری نمایه

زن جوان از طریق ایجاد روبات جعلی اطلاعات حدود 194 فقره کارت‌ بانکی را به سرقت برده و از حساب‌های بانکی آنان برداشت کرده است.

به گزارش مشرق، در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتا در اراک و ارائه شکایتی مبنی بر کلاهبرداری افراد ناشناس و برداشت از حساب بانکی وی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

در بررسی‌های فنی و تخصصی مشخص شد شاکی مدتی قبل، از طریق شبکه اجتماعی تلگرام برای فعال‌سازی روباتی به نام «همدم‌یاب»، مبلغی را به‌ صورت اینترنتی پرداخت کرده و از این طریق از او سرقت شده است. به‌این‌ترتیب متهم شناسایی و دستگیر شد.

بیشتر بخوانید:

در حین تحقیقات از متهم، همسر وی به پلیس مراجعه و با حالاتی کاملا مضطرب پیگیر وضعیت پرونده شوهر خود شد. رفتار این زن شک مأموران را برانگیخت به همین دلیل از او بازجویی کردند تا اینکه زن جوان لب به اعتراف گشود و گفت همه اقدامات مجرمانه را او از طریق گوشی همسر خود انجام داده است.

این زن در اعترافات خود گفت: اواخر سال گذشته در یک گروه تلگرامی با فردی ناشناس آشنا شدم و به من گفت با ساخت یک روبات به نام همدم‌یاب در شبکه اجتماعی تلگرام و تبلیغ آن به‌راحتی می‌توانم بابت این تبلیغات با به‌دست‌آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد اقدام به خرید شارژ تلفن همراه کنم و سپس این شارژها را به مبلغ پایین‌تری بفروشم و پول‌دار شوم. من هم با ساخت این روبات و تبلیغ در شبکه اجتماعی تلگرام به حساب بانکی افراد مختلف دسترسی پیدا کردم و با این مبالغ اقدام به خرید شارژ و فروش آن با قیمت پایین‌تری می‌کردم.

در جریان رسیدگی به پرونده مشخص شد این زن از طریق ایجاد روبات جعلی اطلاعات حدود 194 فقره کارت‌ بانکی را به سرقت برده و از حساب‌های بانکی آنان برداشت کرده است.

منبع: روزنامه شرق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس