حزب الله لبنان نمایه

ترس سراپای وجود این مجاهدان را فرا نگرفت که اگر این دو سرباز متجاوز را اسیر کنیم، تمام شرق و غرب علیه ما متحد می‌شوند، جنگ علیه ما را آغاز می‌کنند، می‌گویند چرا این مشکل را از راه دیپلماتیک حل نکردید؟

گروه جهاد و مقاومت مشرق - تصور کنید که حزب‌الله لبنان، وقتی در سال ۲۰۰۶ با حمله همه‌جانبه هوایی و زمینی اسرائیل به لبنان مواجه شد، برای ختم بحران به آمریکا پناه می‌برد تا به گونه‌ای جلوی رژیم متجاوز صهیونیستی را بگیرد. خب حزب‌الله این‌کار را نکرد و ۳۳ روز مقاومت جانانه کرد و حتی به این فکر نکرد که با سلاح‌های پیشرفته اسرائیلی‌ها مثل ناوهای جنگی مستقر در سواحل صیدا و تانک‌های فوق پیشرفته مرکاوا چه کار کند؟

حزب‌الله ایستاد و مردم لبنان هم از مسیحی و مسلمان پشت رزمندگان مقاومت ایستادند و نه از ناو جنگی اسرائیل ترسیدند و نه به خاک سیاه کشاندن ۱۲ تانک مرکاوا برایشان سخت بود، چون به جای تمسک به کدخدا، به خدای قادر متعال توکل کرده بودند و پیروزی را از او می‌جستند و مثل روز برایشان روشن بود که: «و ما النصر الا مِن عِنداللهِ العَزیز الحکیم».

کمی عقب‌تر برویم؛ آن‌روز که سربازان جلاد رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا در کمین حزب‌الله قرار گرفتند، باز هم ترس سراپای وجود این مجاهدان را فرا نگرفت که اگر این دو سرباز متجاوز را اسیر کنیم، تمام شرق و غرب علیه ما متحد می‌شوند، جنگ علیه ما را آغاز می‌کنند، می‌گویند چرا این مشکل را از مجاری دیپلماتیک حل نکردید؟ و هزار اما و اگر دیگر. آنها تصمیم گرفتند زهر چشمی به دشمن نشان دهند و بی‌واهمه از به اصطلاح قدرت‌های جهانی، به وظیفه میهنی و تکلیف دینی خود عمل کردند و ۳۳ روز جنگ بی‌سابقه علیه لبنان هم نه تنها هیچ چیزی عاید آمریکا و اسرائیل و متحدانش نکرد که با خواری و ذلت، هم دست به دامان واسطه‌ها شدند تا از ادامه جنگ دست بردارند و هم با حدود سیصد کشته بخصوص از افسران تیپ ۲۶۹ و نابودی دهها تانک فوق پیشرفته مرکاوا و بالگردهای مدرن آپاچی، و نابودی تیپ ۴۰۱ زرهی و نیروی دریایی خسارت‌دیده، با سرافکندگی و بی‌آبرویی عقب‌نشینی کردند و پیروزی تاریخی مقاومت و مردم لبنان را رقم زدند.

امروز، مردم مسلمان و مسیحی لبنان دوازدهمین سالگرد پیروزی مقاومت بر دیپلماسی سازش را جشن می‌گیرند تا یک‌بار دیگر مضامین این دعای نورانی امام صادق «علیه‌السلام» اثبات شود که: «خابَ الوافِدونَ علی غَیرِک»؛ باختند آنها که با غیر تو بستند...

*نشریه «حرم»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس