کد خبر 884087
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
اردوغان

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر لزوم افزایش تولیدات داخلی، از اعمال تحریم بر تمام محصولات الکترونیکی ساخت آمریکا خبر داد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) از اقدامات تلافی‌جویانه متناسب با تحریم‌های آمریکا خبر داد.

اردوغان طی سخنرانی در نشست اندیشکده «بنیاد تحقیقات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی» (SETA) گفت: «ما تولیدات و تجهیزات الکترونیکی آمریکا را تحریم خواهیم کرد. اگر آنها آیفون دارند، آن طرف هم سامسونگ دارند. ما هم در داخل ونوس و وستل داریم».

بیشتر بخوانید:

چاوش‌اوغلو: تحمیل را هرگز نمی پذیریم

وی در ابتدای این نشست با اذعان به مشکلات اقتصادی فعلی در ترکیه، گفت که این مشکلات اما منشأ داخلی ندارد بلکه سناریوهای خارجی است که علیه این کشور اجرا می‌شود: «شاهد آن بودیم که به ناگاه ارزش دلار در برابر لیر از 4.8 به 7 واحد افزایش یافت. در روز قبل از 15 جولای 2016 (وقوع کودتا) هر 2.4 لیر، یک دلار بود. بعد از یک سال همان تاریخ، به 4.8 واحد افزایش یافت. این افزایش غیرعادی است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    18 5
    اردوغان نباید اشتباهات ایران رو تکرار نماید . درسته ما تو بحران بی لیاقتی مسئولان و تحریم قرار داریم ولی دوست نداریم مردم ترکیه هم مثل ما بشند ، آمریکا سگ هاری است که به متحدان ناتو هم رحم ندارد . هر هیچی از روی عقده تحریم می کند ... این دولت امریکا بنظر نفس های کثیف آخرش را می کشد
    • آبی FI ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
      4 0
      کار ندارم با اینکه آمریکا بد است، ولی الان تو بهترین شرایط از نظر اقتصادی و قدرت قرار داره چجور داره نفس آخر رو می کشه؟!
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    7 1
    ترامپ آمریکا رو نابود خواهد کرد چون تنش ایجاد میکنه با تمامی کشورها کشورهای چین و روسیه و ایران و ترکیه هند و برزیل و..میتونند ارز واحد یا از ارز کشورهاشون استفاده کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس