کد خبر 884000
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
نتانیاهو و کوربین

تحمل «کوربین» دیگر برای صهیونیست ها سخت شده به طوری که نتانیاهو که غربی ها وی را «بی بی» خطاب می کنند دعوای خود با وی را علنی کرده و صراحتا در توئیتر با کوربین به جنگ لفظی می پردازد.

به گزارش مشرق، «جرمی کوربین» رئیس حزب کارگر انگلیس که متهم به ضدیت با صهیونیست ها است این بار در توئیتر جنایات نظامیان صهیونیستی در به شهادت رساندن دست کم ۱۶۰ فلسطینی از ماه مارس تاکنون را محکوم کرد.

جدیدترین مورد از حملات لفظی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رهبر حزب کارگر انگلیس، در روزهای اخیر رخ داده به طوری که رویترز امروز سه شنبه به گزارش این جنگ لفظی پرداخته است.

ماجرای این جنگ لفظی از روز جمعه و پس از آنکه روزنامه دست راستی دیلی میل از سفر کوربین به تونس در سال ۲۰۱۴ و حضور وی در مزار فلسطینیان کشته شده در بمبگذاری مقر اصلی سازمان آزادیبخش فلسطین در سال ۱۹۸۵ در تونس گزارش داده و عکسی را نیز در این رابطه منتشر کرد آغاز شد.

گویا در نزدیکی مزار این افراد مزار تعداد دیگری از فلسطینیان قرار دارد که در جریان بازی های المپیک ۱۹۷۲ مونیخ ۱۱ اسرائیلی و یک پلیس آلمانی را کشته اند. صهیونیست ها این واقعه را با عنوان «سپتامبر سیاه» نامگذاری کرده اند.

روزنامه دیلی میل مدعی شده بود که کوربین بر سر مزار فلسطینیان عامل سپتامبر سیاه حاضر شده و به آنها ادای احترام کرده است.

همین امر موجب شد تا نتانیاهو با انتشار پیامی در توئیتر به کوربین حمله کرده و بنویسد: حضور و ادای احترام بر مزار تروریست هایی که قتل عام مونیخ را انجام داده بودند و اقدام وی در مقایسه اسرائیل با آلمان نازی، حرکتی است که از سوی هرکسی  چه چپ چه راست و هر فردی در میان این دو جریان محکوم است.

اما کوربین در پاسخ به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در توئیتر نوشت: ادعاهای نتانیاهو درباره اقدامات من اشتباه است. آنچه موجب محکومیت قطعی است کشتن ۱۶۰ فلسطینی در غزه از سوی نظامیان اسرائیلی از ماه مارس تاکنون است.

سابقه تقابل کوربین با رژیم صهیونیستی

این برای اولین بار نیست که جرمی کوربین موجب عصبانیت صهیونیست ها می شود. در سال گذشته (۹۶) به مناسبت صدمین سالگرد اعلام بیانیه بالفور قرار بود تا مراسم شامی با حضور شخصیت های انگلیسی و اسرائیلی برگزار شود اما «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس اعلام کرد که در این ضیافت شام شرکت نمی کند.

این اقدام کوربین موجب خشم صهیونیست ها شده به طوری که روزنامه جروزالیم پست در مطلبی نوشت: کوربین در حالی از شرکت در این مراسم خودداری کرده که بر اساس نظرسنجی ها فقط ۱۳ درصد از یهودیان انگلیس در انتخابات آتی به حزب کارگر رای خواهند داد.

در سال ۹۵ هم حزب کارگر اسرائیل از رئیس حزب خواهر خوانده خود یعنی حزب کارگر انگلیس دعوت کرده بود تا از موزه هولوکاست بازدید کند اما جرمی کوربین این دعوت را رد کرده و فرد دیگری را به جای خود برای بازدید از موزه معرفی کرد. همین امر موجب شده تا کوربین که در آن زمان با نوعی کودتا برای کنار رفتن از سمت ریاست حزب مواجه بود با انتقادات جدیدی مواجه شود.  

در سال جاری نیز کوربین در سخنانی در لندن ضمن محکوم کردن کشتار فلسطینی ها در جریان تظاهرات در نوارغزه اعلام کرد، سرپوش گذاشتن بر اقدامات اسرائیل در کشتار فلسطینیان معترض که به هیچ سلاحی مسلح نیستند باید متوقف شود. وی ضمن محکوم کردن اسرائیل به خاطر کشتار معترضان فلسطینی از قدرتهای بین المللی به خاطر سکوت در برابر «بی عدالتی و اقدامات غیر قانونی و غیر انسانی» اسرائیل انتقاد کرد.

انگلیس همواره به عنوان یکی از حامیان رژیم صهیونیستی نه تنها کمکهای بسیاری در زمینه های مختلف مالی، اقتصادی، تسلیحاتی به آن انجام می دهد، بلکه از اقدامات نظامی و اشغالگرانه این رژیم و از جمله حملات ارتش صهیونیستی به غزه درسالهای ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ میلادی حمایت کرد.

نمونه بارز این حمایت، اقدام وزارت تجارت بریتانیا در ژوئیه ۲۰۱۵ بود که ضمن لغو محدودیت های باقی مانده برای فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی مدعی شد که مجوزهای صادر شده برای فروش سلاح و تجهیزات نظامی به این رژیم مطابق با مقررات بوده و قوانین حقوق بشری را نقض نکرده است.

بر اساس قوانین وزارت تجارت بریتانیا، فروش تسلیحات نظامی در مواردی که احتمال می رود از این تسلیحات در راستای نقض حقوق بشر استفاده شود، ممنوع است.

این در حالی است که بررسی های صورت گرفته از سوی کارزارهای ضد جنگ بریتانیایی، موید آن است که احتمالا از ۱۲ نوع سلاح و تجهیزات ساخت بریتانیا توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان حمله به غزه در سال ۲۰۱۴ استفاده شده بود.

«اندرو اسمیت» Andrew Smith از اعضای کمپین مقابله با فروش تسلیحات نظامی بریتانیا با اشاره به فروش تسلیحات این کشور به دولت های ناقض حقوق بشر می گوید: این موارد به وضوح نشان می‌دهد که دولت یک چیز می‌گوید و کار دیگری انجام می‌دهد و این نشانه دوگانگی آشکار و ریاکاری است که در قلب سیاست خارجی بریتانیا وجود دارد.

برخی از دلایل خشم صهیونیست ها از کوربین

در مورد خشم صهیونیست ها از کوربین چندی قبل گزارشگر شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته بود: جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس سعی دارد خود را برخلاف آنچه  گفته می شود، نشان دهد. او وانمود می کند میانه رو و بی طرف است، مخصوصا در قبال اسرائیل. اما در مناسبت های مختلف همواره علیه اسرائیل و اشغالگری موضع گیری؛ و از فلسطینی ها حمایت کرده است. وی اخیرا در ظاهر متحول شده و در همایش دوستان اسرائیل در حزب کارگر شرکت کرد، اما در سخنان ۱۰ دقیقه ای که ایراد کرد، کلمه اسرائیل را به کار نبرد و هیچ یک از حضار در کنفرانس هم این موضوع را به وی گوشزد نکرد.

«میخال بیران» نماینده کنیست (پارلمان اسرائیل) هم دراین باره گفت: اظهارات کوربین در همایش «دوستان اسرائیل»، بسیار خشم آور و بی سابقه بود. وی در سخنانش یک بار هم واژه اسرائیل را به کار نبرد. کوربین، حزب الله و حماس را دوست می داند و ممکن است روابط انگلیس و اسرائیل را بحرانی کند.

همانطور که اشاره شد انگلیس همواره یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی بوده و نقش لندن در شکل گیری این رژیم بر کسی پوشیده نیست. از همین رو وجود فردی همانند کوربین در راس یکی از قدیمی ترین احزاب سیاسی بریتانیا خوشایند صهیونیست ها و حامیان آنها نیست از همین رو در سال های اخیر خبرهای متعددی درباره کودتا در داخل حزب کارگر برای کنار گذاشتن کوربین شنیده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    7 5
    ترورشد نکنن
  • پویا AE ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    7 2
    اگه يه آدم حسابی توی انگلیس پیدا بشه ، همین آدمه
    • NL ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
      0 9
      اینا مارموز تر از این حرفان اینم ماموریت داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس