خشم مقامات اسرائیل از برافراشته شدن پرچم فلسطین در تل‌آویو

ده‌ها هزار نفر با تظاهرات در تل‌آویو مرکز رژیم صهیونیستی در محکومیت قانون نژادپرستانه موسوم به "دولت یهود" رژیم صهیونیستی شعار داده و خواهان لغو آن شدند.

به گزارش مشرق، اعراب ساکن اراضی اشغالی در شهر تل آویو شعارهای "قانون دولت یهود باید لغو شود" و "بله به برابری" سردادند. این تظاهرات به درخواست کمیته عالی پیگیری اعراب در داخل اراضی اشغالی برگزار شد.

شمار زیادی از اعراب مناطق اشغالی 1948 برای شرکت در این تظاهرات به تل آویو رفتند و پیشاپیش آنها نمایندگان عرب کنیست (پارلمان) رژیم اسرائیل و عضو "فهرست مشترک" عربی و سران حزبی و فعالان و جنبش های سیاسی و حزبی و مردمی اعراب داخل اراضی اشغالی حرکت می کردند.

شرکت کنندگان پرچم های فلسطین را در دست داشتند و با سردادن شعار خواهان لغو قانون "دولت یهود" بودند و اقدامات کابینه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی های داخل اراضی اشغالی از جمله وضع قوانین نژادپرستانه را محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان همچنین علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شعار دادند.

کمیته عالی پیگیری اعراب ساکن اراضی اشغالی شمار شرکت کنندگان را 30 هزار نفر برآورد کرد.

روز چهارم آگوست نیز هزاران نفر از دروزی ها در مرکز شهر تل آویو علیه قانون "دولت یهود" تظاهرات کرده بودند.

برگزاری این تظاهرات به ویژه با توجه به برافراشته شدن پرچم های فلسطین در مرکز تل آویو، خشم سران رژیم صهیونیستی را بر انگیخت.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اشاره به برافراشته شدن پرچم های فلسطین گفت: "دلیل بهتر از این وجود ندارد که وضع قانون دولت یهود بسیار ضروری است".

همزمان یولی اولدشتین رئیس کنیست رژیم صهیونیستی نیز نتوانست خشم خود را پنهان کند و گفت: بار دیگر ثابت شد که مبارزه اعضای عرب کنیست در واقع علیه قانون دولت یهود نیست بلکه علیه موجودیت اسرائیل است. من متاسفم که آنها اعراب (داخل اراضی اشغالی) را بار دیگر به تظاهرات تحریک آمیز زشتی می کشانند".

قانون نژادپرستانه موسوم به "دولت یهود"، فلسطین اشغالی را به زعم خود "میهن تاریخی یهود" دانسته و از آنچه آن را به زعم خود "حق تعیین سرنوشت فقط برای یهودیان" در فلسطین اشغالی خوانده، سخن می گوید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس