کد خبر 883143
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
داریوش سجادی

همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب می‌گوید دولت ائتلافی اصلاح‌طلبان دچار آبلوموفیسم شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

داریوش سجادی که تا مدت‌ها با کروبی همکاری و همفکری داشت و در برخی نشریات اصلاح‌طلب یادداشت می‌نوشت، در تحلیلی خاطرنشان کرد: روحانی و دولتش بشکل قابل فهم و بی‌موقع گرفتار ابلوموفیسم شده‌اند. ایوان گنجاروف در رمان ارزشمندش «ابلوموف» را در قامت نمادی از کرختی و ابتلای به یک زندگی توأم با ملال و خستگی و بی رمقی و بی‌توجهی و بی‌انگیزگی در زندگی، تصویرسازی کرد.


نمادی که اکنون به وضوح ترسیم‌گر «حسن روحانی» است که در عمق بحران اقتصادی مبتلا به کشور «مفقود شده» و کمتر حضور یا بروز تأثیرگذاری از وی نمی‌توان مشاهده کرد.


هر چند ملالت روحانی را (ولو با خوش‌بینی) می‌توان درک کرد و اساساً چنین روحیه‌ای محصول پیوستگی و دلبستگی بیش از حد و نالازم و غیر واقع ایشان به برجام بود که در «فردای ناکامی» ایشان را بشکلی قابل فهم گرفتار خمودگی ناشی از سرخوردگی سیاسی کرده اما قدر مسلم مقدرات کشور را در چنین موقعیت نامناسبی نمی‌توان معطل خلجان‌های روحی- روانی رئیس جمهور نگه داشت.


شایسته‌تر آن است تا در صورت ناتوانی روحانی در فائق آمدن بر بی‌رمقی سیاسی‌اش تدبیری جهت انتقال قدرت یا تشکیل ستاد بحران و تفویض اختیار به آن اندیشیده شود تا اقتصاد کشور زمینگیر خرناسه‌های بی‌موقع دولتمردان خوابزده نگردد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بابی IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    1 0
    از این به بعد دولت کدخدا پرست فقط کج و کولگی داره و آه و ناله ...خالی بندی هم دیگه فایده نداره ... کاش مردم حواسشون جمع بشه ... ببینند به کی و به چی رأی دادن ... این ماهواره های کوفتی رو هم خاموش کنند که درصد بالایی از انتخاب قبلی رو مدیون همین چاهواره هستیم ...
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    1 0
    روحانی امروز دچار ابلوموفیسم نشده بلکه ۵ ساله که این بیماری مزمن رو داره .
  • محمد IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    1 0
    از این دولت بی رمق و بی حال، بی تحرک و بی نشاط، بی تدبیر و غرب زده، پیر و بیمار هیچ انتظاری جز خفت و ذلت نباید داشت. کشور ما ایران امروز به مدیران انقلابی با روحیه ی جهادی نیاز داره تا بتونه با جنگ اقتصادی دشمن بجنگه
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    1 0
    هر عاقلی می فهمد برای نحات کشور روحانی باید استعفا دهد و مجلس باید منحل شود. البته به جز امثال زاکانی که ناگهان سینه چاک دموکراسی شده اند تا جایی که انقلاب را فدای یک رای احمقانه و تقلبی می کنند.
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    1 0
    برزیل اقتصاد ششم دنیا است اما مردمش جز نکبت و فقر چیزی احساس نمی کنند. در عوض کشورهایی مانند سوئد و نروژ اقتصادهای کوچکی دارند به خاطر رویکردهای سوسیالیستی و دولتهای رفاه مردمشان اختلاف طبقاتی را حس نمی کنند
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    1 0
    دولت واقعا تنبل و بدون ابتکار و خلاقیت است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس