کد خبر 882963
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
فیلم/ظریف: با آدمی مثل ترامپ می شود مذاکره کرد؟

وزیر خارجه ایران از ابراز خرسندی رئیس‌جمهور آمریکا بابت تحمیل مشقت‌های اقتصادی به مردم ترکیه انتقاد کرد و آن را "شرم‌آور" توصیف کرد.

به گزارش مشرق، "محمد جواد ظریف"، وزیر امور خارجه ایران به ابراز خرسندی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از کاهش ارزش لیر ترکیه در برابر دلار واکنش نشان داد و آن را «شرم‌آور» توصیف کرد.

وی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: "ذوق‌زدگی ترامپ از تحمیل مشقت‌های اقتصادی به ترکیه به عنوان متحدش در ناتو شرم‌آور است. آمریکا باید اعتیادش به تحریم و زورگویی را درمان کند وگرنه کل دنیا  فراتر از محکومیت‌های لفظی متحد شده و وادار به این کارش خواهند کرد. ما قبلاً در کنار همسایگانمان ایستاده‌ایم و حالا هم همین کار را انجام می‌دهیم."

ترامپ روز گذشته در توئیتر اعلام کرد دستور داده تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه دو برابر شود. وی از کاهش ارزش لیر ترکیه در برابر دلار هم ابراز خرسندی کرده بود.

ترامپ نوشت: "همین حالا که لیر ترکیه به سرعت در حال سقوط در برابر دلار بسیاری قوی ما است، دستور دو برابر شدن تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه را صادر کردم. تعرفه آلومینیوم از این به بعد 20 درصد و فولاد 50 درصد خواهد بود. روابط ما با ترکیه در حال حاضر خوب نیست."

 لیر ترکیه روز جمعه بدترین روز خود از فوریه 2001 را تجربه کرد. ارزش پول ترکیه به کف تاریخی 6.7 در برابر دلار آمریکا رسید تا ارزش آن در بازه زمانی یک سال گذشته نصف شود. 16 درصد از این تنزل ارزش فقط در روز جمعه اتفاق افتاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس