کد خبر 882807
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
شهید عارف حسینی - کراپ‌شده

این نامه یکی از مهم‌ترین نامه‌های درج شده ایشان است که در صحیفه امام(ره) هم آمده است. این نامه از لحاظ اهمیت حتی شاید از نامه امام به گورباچف (رهبر شوروی سابق) با اهمیت‌تر است چراکه...

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، فیلم مستند «فرزند امام» درباره شهید علامه عارف الحسینی، رهبر فقید شیعیان پاکستان که توسط یک مستندساز پاکستانی ساخته شده، رونمایی شد.

محتشم علی‌نقوی، مستندساز پاکستانی مقیم ایران درباره ساخت مستند «فرزند امام» در مراسم رونمایی از این فیلم گفت: با ساخت مستند «فرزند امام» به دنبال این موضوع بودیم که ببینیم چگونه امکان‌پذیر است که نماینده امام خمینی(ره) در پاکستان آن هم همزمان با انقلاب اسلامی در ایران و در زمانی که تشیع قدرت زیادی در این کشور داشته به‌راحتی توسط یک نفر ترور می‌شود.

وی با اشاره به نامه امام خمینی(ره) به مردم پاکستان در سال 67 اظهار داشت: این نامه یکی از مهم‌ترین نامه‌های درج شده ایشان است که در صحیفه امام(ره) هم آمده است. این نامه از لحاظ اهمیت حتی شاید از نامه امام به گورباچف (رهبر شوروی سابق) با اهمیت‌تر است چراکه موضوع این نامه درباره تفکیک اسلام آمریکایی از اسلام ناب محمدی است.

نقوی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: شهید علامه عارف‌الحسینی اهل پاراچنار و نماینده امام خمینی(ره) در کشور پاکستان بود که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از فوت شیخ مفتی جعفر حسین که رئیس‌نهضت جعفریه پاکستان بود، ریاست این نهضت را برعهده می‌گیرد تا اینکه در سال ۱۹۸۸ در اثر ترور به شهادت می‌رسد.
نقوی توضیح داد: مستند «فرزند امام» موارد بسیار مهمی چون انقلاب اسلامی، ولایت فقیه، ترور شهید عارف الحسینی، اختلاف علما و جریان‌هایی که برعلیه این شهید بزرگوار فعالیت می‌کردند، دربر می‌گیرد.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه سی‌امین سالگرد شهادت شهید علامه عارف الحسینی نزدیک می‌شویم، تلاش می‌کنیم تا این فیلم را برای پخش در شبکه‌های داخلی و خارجی هماهنگ کنیم. در حال حاضر مستند در سازمان هنری ‌و رسانه‌ای اوج در حال بازبینی است و هنوز پخش آن مشخص نشده است. نقوی با ‌اشاره به رایزنی جهت رونمایی مستند خاطرنشان کرد: «فرزند امام» را تا امروز در یک نوبت برای فعالان فرهنگی و طلبه‌های پاکستانی اکران خصوصی کردیم. یک نسخه را هم برای نادر طالب‌زاده ارسال کردیم که مستند را تماشا کردند. وی با بیان اینکه «فرزند امام» با حمایت خانه مستند انقلاب اسلامی ساخته شده است، تصریح کرد: این کار در دو نسخه یکی برای فعالان فرهنگی پاکستانی و دیگری برای مخاطبان ایرانی در زمان ۸۰ دقیقه ساخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس