کد خبر 882685
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به افزایش قیمت دلار در ترکیه و کاهش ارزش پول ملی این کشور عنوان کرد: در جنگ اقتصادی که به راه افتاده شکست نخواهیم خورد.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه بعد از اقامه نماز جمعه در مسجد جامع بایبورت در اظهاراتی با اشاره به افزایش قیمت دلار در ترکیه و کاهش ارزش پول ملی این کشور عنوان کرد: در جنگ اقتصادی که علیه ترکیه به راه افتاده است، شکست نخواهیم خورد.

بیشتر بخوانید

اردوغان تأکید کرد: دلار و امثال آن نمی‌تواند راه ملت ترکیه را سد کند. هیچ نگران نباشید که از این بحران به سلامت خواهیم گذشت. از مردم ترکیه تقاضا می‌کنم هرچه دلار، یورو و طلا دارند به لیر تبدیل کنند. این عمل یک اقدام ملی و مبارزه علیه دشمنان ترکیه است. کسانی که علیه کشورمان جنگ اقتصادی به راه انداخته‌اند مطمئن باشند که با پاسخ دندان‌شکن مردم ترکیه مواجه خواهند شد. با تقویت پولی ملی‌مان جواب آن‌ها را خواهیم داد.

این اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در حالی ایراد می‌شود که دلار به رکورد تاریخی 6.46 لیر رسیده است.

اردوغان دیشب نیز در دیدار با مردم ریزه با اشاره به افزایش قیمت دلار در ترکیه گفته بود: علیه ترکیه طرح‌ها و نقشه‌های مختلفی در حال پیگیری است. به هیچ کدام این‌ها گوش ندهید. این را فراموش نکنید، اگر آنان دلار دارند ما نیز ملت خود را داریم؛ خدا را داریم.

وضعیت اقتصادی ترکیه در پی تنش در روابط با آمریکا بر سر آزادی کشیش برونسون و تحریم وزرای کشور و دادگستری ترکیه توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا و در پی آن مذاکرات بی‌نتیجه هیئت ترکیه در واشنگتن رو به وخامت گذاشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس