کد خبر 882575
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
ژاپن

یک دانشگاه پزشکی در ژاپن با کسر نمره قبولی زنان شرکت‌کننده در امتحان ورودی و اضافه کردن به نمره شرکت‌کنندگان مرد، تعداد ورودی زنان را برای حداقل دوازده سال گذشته کاهش داده است.

به گزارش مشرق، دانشگاه پزشکی توکیو به دلیل تغییر نظام‌مند نمرات امتحانی شرکت‌کنندگان زن و مرد با هدف محدود کردن تعداد دانشجویان زن، مجبور به عذرخواهی شد.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، دانشگاه پزشکی توکیو تمام نتایج امتحانی را از سال ۲۰۰۶ و یا شاید پیش از آن دستکاری می‌کرده تا تعداد قبولی زنان کاهش یافته و تعداد مردان پذیرفته شده افزایش یابد.

تحقیقات گروهی از وکلای ژاپنی نشان می‌دهد سال گذشته ۲۰ درصد از نمره تمام شرکت‌کنندگان در مرحله اول امتحانات ورودی کسر و ۲۰ درصد به نمره شرکت‌کنندگان مرد اضافه شده است. چنین دستکاری‌هایی در نمرات سال‌ها در این دانشگاه در جریان بوده است.

در این تحقیق آمده است این دانشگاه خواستار پذیرش زنان کمتری بوده چرا که آن‌ها بعد از مادر شدن کار خود را ترک کرده یا ساعات کاری شان را کمتر می‌کنند. 

نزدیک به نیمی از زنان ژاپن تحصیلات دانشگاهی دارند، اما اغلب با تبعیض نژادی در محیط کار روبرو می‌شوند. 

روزنامه «گاردین» هم در این رابطه نوشت، پسر یک مقام وزارت آموزش ژاپن سه دور در امتحان ورودی این دانشگاه شرکت کرده بود و هیچ وقت نمره قبولی را دریافت نمی‌کرد، تا سرانجام با افزودن ۲۰ نمره به نمره وی، این شرکت‌کننده توانست حداقل نمره قبولی امتحان ورودی دانشگاه پزشکی را کسب کند.

بعد از افشا شدن این اقدام مجرمانه در دانشگاه پزشکی توکیو، مدیرکل و معاون وی طی یک کنفرانس خبری در ژاپن از مردم عذرخواهی کردند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 22
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
    58 3
    وقتی این تعظیم مسئولان ژاپن رو میبینم یاد آخوندی وزیر راه میوفتم که پس از فجایع قطار، هواپیما و کشتی چطور خاضعانه کم مونده بود به همه فحش بده. این لیاقت مردم ما نیست بخدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس