کد خبر 882298
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
شهید مدافع حرم، مرتضی حسین پور شلمانی لنگرودی

​جانشین فرماندهی کل سپاه، فشار اقتصادی را نتیجه بی اثر شدن گزینه های نظامی دشمنان علیه ایران دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان دریافته اند که ملت ایران هرگز در برابر دشمنان تسلیم نمی شوند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در نخستین یادواره شهید گیلانی مدافع حرم، «مرتضی حسین پور شلمانی» که در گلزار شهدای شهر شلمان برگزار شد، از این شهید به عنوان سپه سالار عرصه نبرد و فرمانده نابغه یاد کرد و گفت: شهید حسین پور شخصیتی با ایمان، شجاع و افسانه ای داشت.

وی شهید حسین پور را افتخار امت اسلام دانست و افزود: همه ما در برابر سیره زندگی و جایگاه رفیع این شهید بزرگوار احساس حقارت می کنیم. وجود چنین انسان هایی نشان دهنده تربیت اسلامی و ولایی آنان است که در دامان پدران و مادران ولایتمدار شکل گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه، «حسین قمی» را قله فضایل دانست و اظهار کرد: شهیدان در آرزوی شهادت بودند و دنیا برایشان کوچک بود لذا براساس آیات قرآن، شهیدان نزد خداوند روزی می خوردند و تا ابد زنده و جاودان هستند. بی‌تردید خانواده های شهدا از اجر و پاداش عزیزان شهیدشان بی نصیب نخواهند بود.

سردار سلامی، شهید را نشانه الهی دانست و گفت: شهدا به خاطر خدا از همه خواسته های مادی و دنیایی خود گذشتند و قدم در راه عزت و سربلندی اسلام گذاشتند. در واقع ایثار، مجاهدت و جانفشانی شهدا اجازه نداد اقتدار و عظمت ایران از بین برود، بلکه امروز در جهان یک ملت سرافراز هستیم و این نتیجه ایمان شهداست.

وی با اشاره به تولد فرزند شهید حسین پور چند ماه بعد از شهادت پدرش، اضافه کرد: امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران درصدد تضعیف ملت ما هستند و می خواهند وابستگی و سرخوردگی در ما ایجاد کنند لذا باید بدانند که 40 سال است این تفکرات باطل را در سر می پرورانند، اما کشور ما با وجود جوانانی که شهدا را الگوی خود قرار داده اند، همواره موجب شکست دشمنان خواهد شد.

جانشین فرمانده کل سپاه، با بیان اینکه امنیت کشور را مدیون خون شهدا هستیم، اظهار کرد: امروز ملت ما از توطئه های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب و نظام آگاهی دارند، اما آمریکا و اسرائیل همواره شکست خورده هستند و ایران کابوس نابودی آنان شده است.

وی با اشاره به کاهش صادرات نفت ایران در سال های پایانی جنگ، خاطرنشان کرد: امروز نیز دشمنان با ایجاد جنگ روانی در حوزه اقتصاد و کشاندن مردم به اعتراضات خیابانی به دنبال این هستند که ملت و مسئولان را مقابل هم قرار دهند و ما را مجبور به مذاکره با دشمن کنند.

سردار سلامی، بصیرت بالای مردم ایران را خنثی کننده همه توطئه های دشمن دانست و اضافه کرد: امروز قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران افزایش پیدا کرده و لذا دشمنان در قالب مذاکرات می خواهند این قدرت را کاهش دهند. رزمایش سپاه پاسداران در خلیج فارس گوشه ای از اقتدار نظامی و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا بود.

وی فشار اقتصادی را نتیجه بی‌اثر شدن گزینه های نظامی دشمنان علیه ایران دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان دریافته اند که ملت ایران هرگز در برابر آنان تسلیم نمی شوند و باید با مردم ما با احترام حرف بزنند و این نشان دهنده پیروزی ما و عقب نشینی دشمنان است.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران، پیشرفت روزافزون کشور را دغدغه رهبر انقلاب دانست و افزود: مقام معظم رهبری این کشور را براساس قرآن هدایت می کنند لذا با پیروی محض از ولایت فقیه در همه میدان ها پیروز خواهیم بود و هرگز عزت و شرف کشور را فدای سکه و طلا نخواهیم کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس