پرچم ایران

کارشناسان غربی در ادامه تلاش برای زیرسوال بردن فعالیت‎های مشروع ایران در عرصه‎ فناوری، این کشور را به سوء رفتار در فضای مجازی متهم کردند.

به گزارش مشرق، تنها ۲ روز بعد از اجرایی شدن مرحله نخست تحریم‌های ضدایرانی، «آسوشیتدپرس» در همراهی با کارزار اعمال فشار بر ایران و با استناد به نظر کارشناسان حوزه امنیت-اطلاعات، مدعی شد عرصه تقابل‌جویی ایران برای انتقام از اقدام واشنگتن، فضای سایبری خواهد بود.

البته این نخستین بار نیست که کارشناسان غربی چنین نظریه‌ای را مطرح می‌کنند. در تاریخ ۹ مرداد ماه نیز «استراتفور» در یادداشتی مدعی شد: اگرچه ایران از توانایی استفاده از راهکارهای نظامی متداول برخوردار است؛ عرصه درگیری فعلی تهران-واشنگتن فضای مجازی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

در بخشی از یادداشت این اندیشکده می‌خوانیم: ایران از حملات سایبری به عنوان بخشی از تاکتیک جنگ نامتقارن علیه رقبای منطقه‌ای و آمریکا سود می‌برد و احتمالا خصومت اخیر از راه فعالیت‌های سایبری اعمال خواهد شد. اگرچه ایران در مقایسه با چین و روسیه تهدید بزرگی محسوب نمیشود، سماجت و اتکا دربه‌کارگیری تاکتیکهای نه‌چندان پیچیده‌ای که آزمون خود را پس داده‌اند، به این کشور اجازه توفیق در هر ۲ مقوله جاسوسی سایبری و حملات سایبری مخرب را میدهد!

اکنون آسوشیتدپرس می‌گوید دغدغه متوسل شدن ایران به حملات سایبری از ماه میلادی می که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از برجام خارج شد، به اذهان راه یافت و با اقدام ۲ روز پیش وی مبنی بر امضای قانون اجرای دور اول تحریم‌های ایران، قوت گرفت.  

حتی ادعا میشود مادامیکه ایران به همکاری اتحادیه اروپا برای حفظ برجام امیدوار است، دامنه حملات سایبری خود را محدود نگاه خواهد داشت.

گفتنی است ایران در کنار کره شمالی، روسیه و چین از اولویت‌های تهدید سایبری آمریکا محسوب می‌شود اما تمرکز ناگهانی کارشناسان و رسانه‌های غربی بر توانمندی سایبری ایران و القای این مطلب که از آن به عنوان جنگ‌افزار استفاده می‌کند، در ادامه کارزار جنگ روانی علیه ایران و مانع‌تراشی‌ برای برخورداری این کشور از فناوری‌های خاص قابل ارزیابی است.

با نگاهی به مطالبات نامعقولی که غرب طی سال‌های اخیرداشته است، به نظر می‌رسد در راستای اجرای نقشه مهار همه‌جانبه ایران، بعد از منع برخورداری این کشور از فناوریهای هسته‌ای و موشکی، اکنون نوبت تحریم فضای سایبری رسیده است!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • LB ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    3 0
    نشکنه النگوها! طرف چاقو رو گذاشته روی گلوی اقتصاد، بعد ما دو تا توییت در می کنیم و دو تا سایت هک می کنیم. زحمت میشه بخدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس