ربیعی در مجلس

نمایندگان مجلس با 129 رأی مثبت به طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعتمادشان را از ربیعی برداشتند.

به گزارش مشرق، جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.در نشست علنی امروز مجلس ۲۰۱ نماینده حضور دارند و ۸۹ صندلی خالی در صحن به چشم می‌خورد.

بررسی طرح استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دستور کار نشست علنی امروز پارلمان است.

اسامی سخنرانان موافق استیضاح ربیعی اعلام شد

همزمان با آغاز نشست علنی مجلس برای استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هیئت رئیسه مجلس اسامی نمایندگانی را که به عنوان موافق استیضاح در جلسه امروز سخنرانی می‌کنند، اعلام کرد.

اسامی این افراد که در مجموع به مدت دو ساعت زمان خواهند داشت به این شرح است:

مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی و رستم

علیم یارمحمدی نماینده زاهدان

سید قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه

علی اکبری نماینده بجنورد

محمود نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار

حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان

امیر خجسته نماینده همدان

اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد

محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان

علی رستمیان نماینده سلسله و دلفان

سردرگمی مجلس در استیضاح ربیعی/ لاریجانی تنفس داد

رسول خدری در جریان تذکرش در صحن علنی مجلس خطاب به لاریجانی گفت: شما متشرع و متعهد بر الفاظ آئین‌نامه هستید.

وی با استناد به ماده 223 آئین‌نامه داخلی مجلس عنوان کرد: یک بدعتی در مجلس در حال پایه‌گذاری است که خطرناک است.

خدری با اشاره به استیضاح وزیر کار گفت:‌همکاران ما در این رابطه شبهه دارند.باید توضیح داده شود که وزیر برای استیضاح در جلسه کمیسیون اجتماعی دعوت شده است یا خیر. اگر نشده در ماده 223 معین شده که درخواست استیضاح به صورت کتبی به هیأت رئیسه ارسال شود.

وی ادامه داد: برای حرمت و شان جایگاه مجلس اجازه ندهید این استیضاح انجام شود.

لاریجانی در ادامه در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: مطابق اصل 89 قانون اساسی 10 نماینده که طرح استیضاح را امضا کرده باشند باید حتما مطرح و ظرف 10 روز وزیر در مجلس حاضر شود.

لاریجانی ادامه داد: بر اساس ماده 223 آئین‌نامه داخلی مجلس از آنجا که برخی اعضای کمیسیون طی نامه‌ای درخواست استیضاح را مطرح کردند روز گذشته هم این موضوع در هیأت رئیسه بررسی شد.

وی عنوان کرد: یا باید کل نمایندگان استیضاح کننده رای خود را پس بگیرند و یا اینکه استیضاح به صورت کامل انجام شود.

بر اساس این گزارش هیأت رئیسه اقدام به قرائت اسامی استیضاح کنندگان کرد تا بر این اساس به ارائه سخن بپردازند. افرادی همچون مسعود گودرزی، علیم یارمحمدی، شیخ قاسم جاسمی که پس از قرائت این اسامی هیچ کدام حاضر به ارائه سخن نشدند.

سپس پس از قرائت اسامی و عدم حضور نمایندگان در پشت تریبون لاریجانی عنوان کرد: آقایان صحبت نمیکنند مگر استیضاح خود را پس گرفته‌اند؟

سپس با اعلام علی لاریجانی رئیس مجلس، جلسه غیرعلنی شد و با اعلام تنفس قرار شد این موضوع در این نشست غیررسمی بدون حضور خبرنگاران بررسی شود.

ادامه بررسی استیضاح علی ربیعی/ فریادهای محجوب بر سر لاریجانی

روند استیضاح علی ربیعی وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی که به دلیل اعلام تنفس رئیس مجلس برای دقایقی، در صحن پارلمان قطع شده بود، از سر گرفته شد.

جلسه مجلس شورای اسلامی برای استیضاح علی ربیعی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در شرایطی برای دومین بار آغاز شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

براساس این گزارش، در این جلسه به محض اینکه درب ورودی صحن پارلمان به روی خبرنگاران گشوده شد، صدای فریادهای علیرضا محجوب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و یکی از مخالفان استیضاح بلند شده بود که خطاب به لاریجانی رئیس مجلس اعلام می‌کردند "جلسه استیضاح ربیعی غیررسمی است."

وقتی لاریجانی دلیل این موضوع را از محجوب سوال کرد وی عدم حضور وزیرتعاون و هیئت همراه او در صحن پارلمان را علت این موضوع اعلام کرد که در آیین‌نامه به صراحت ذکر شده است.

طبق این گزارش، لاریجانی نیز در پاسخ به محجوب گفت که «ما آقای ربیعی خواستیم که چند دقیقه بیرون از صحن پارلمان باشد، بگویید آقای ربیعی داخل بیاید، وزیر باید در  جلسه استیضاح حضور داشته باشد، اگر هم نیاید، استیضاح انجام می‌شود، این در ماده 229 آیین‌نامه داخلی مجلس به صراحت آمده است، دیگر جای بحثی نیست».

جهانگیری وارد صحن مجلس شد

 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای دفاع از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارد مجلس شد.

رستمیان در موافقت با استیضاح: ربیعی با اقدامات غیرقانونی بهزیستی برخورد نکرد

علی رستمیان در موافقت با این استیضاح گفت: اینجانب از طرف کمیسیون اجتماعی مجلس و با حکم آقای عزیزی رئیس وقت کمیسیون در سال گذشته مامور رسیدگی به برخی از مشکلات و مسائل در سازمان بهزیستی در برخی استان های کشور شدم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی افزود: استان هایی که به عنوان پایلوت برای این مسئله انتخاب شد، لرستان بود که متاسفانه برای سرکشی به این استان ها و بررسی مسائل مربوط به سازمان بهزیستی با مشکلاتی روبرو شدم. به عنوان مثال رئیس سازمان بهزیستی اجازه بررسی این مسائل را به بنده ندادند.

وی تاکید کرد: توسط یکی از فرستادگان جناب آقای بندپی به بنده گفته شد 500 میلیون تومان به شما می دهیم به نام یک خیریه که هیچ حرفی درخصوص مشکلات بهزیستی مطرح نشود، یعنی 20 میلیون تومان به آن خیریه داده شود و 480 میلیون تومان را بنده برای توزیع بین فقرا و ایتام بردارم.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: این مسئله را بنده به رئیس مجلس و معاون وزیر اطلاعات گزارش دادم، متاسفانه رئیس سازمان بهزیستی از 500 میلیون تومان 20 میلیون آن را به خیریه پرداخت  کرده و 480 میلیون آن را به خرید ماشین های شاسی بلند اختصاص دادند، یعنی پول خرید ویلچر برای معلولان را به مصارف دیگر اختصاص داده است، هر چند که وزیر مربوطه در پاسخ به این موارد تاکید کرد که چنین مسائلی در دوره قبل بهزیستی نیز دیده شده است.

رستمیان خطاب به وزیر کار ادامه داد: این شوی تبلیغاتی نیست، جنابعالی با مسائل و مشکلات سازمان بهزیستی و اقدامات خلاف قانون ریاست این سازمان برخورد می کردید، شما حتی سرتان را نیز به نشانه تاسف تکان ندادید و خیلی خونسرد تاکید کردید که این مسائل در دوره قبل هم بوده است.

وی گفت: رئیس سازمان بهزیستی به شهادت مجمع نمایندگان استان لرستان در دو نوبت مربوط به سفر کاری و بار دیگر شرکت در همایش مدیران کل بهزیستی در استان لرستان حضور پیدا می کند. رئیس سازمان بهزیستی دختران مظلوم بهزیستی را با لباس فاخر در یک سیاه چادر در یک منطقه خوش آب و هوا در نظر گرفته و از این افراد شاهانه پذیرایی می‌کند. این پول ها از کجا تامین می شود؟ 900 میلیون تومان صرف هزینه همایش و مهمانی شاهانه آقای بندپی شده است! آیا کارگری که بخاطر او اشک می ریزید و آیا معلولی که عصا و ویلچر ندارد، از این سفره شاهانه استفاده می کرد و شما نسبت به آن واکنش نشان دادید؟

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی افزود: آیا معلولین، کودکان بی سرپرست از چندین نوع غذایی که در مهمانی آقای بندپی توزیع شد، استفاده می کنند؟ شرم آورتر اینکه یک ماشین کامیون یخچال دار دارای لاشه های گوسفند به کوهدشت لرستان و درب منزل آقای بندپی برده و به معاونان ایشان تحویل می دهند. اشتغالی که برای معلولان بهزیستی باید پیگیری می کردید، ریاست سازمان بهزیستی اجازه بررسی این مسئله را در یک استان به بنده ندادند، اما در دو استان متاسفانه 80 درصد اعتبارات مربوط به این مسئله به موارد دیگر اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: جناب آقای وزیر؛ سفرهای اروپایی آقای بندپی را رصد کرده اید؟ بندپی در سفرهای خارجی با یک تیر دو نشان زده و در راستای انجام ماموریت ملکه های زرد طلایی زنبور عسل را برای درمان ملکه های مریض دلفان به کشور آوردند. در تحقیقات به عمل آمده درخصوص انواع هدیه بررسی کنید و در صورت عدم تایید بنده حاضرم به عنوان نشر اکاذیب محاکمه شوم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: جناب آقای وزیر باید اذعان کنم شما استاد تمام مظلوم نمایی و جنگ های روانی هستید. آیا مهمانی های اخیر و ریخت و پاش های آن را باور کنیم که وجود ندارد، بنده به تنهایی هم حاضر بودم استیضاح وزیر کار را ادامه دهم و به شما بگویم به افرادی که به وظایف قانونی خود عمل نمی کنند، کاری ندارم.

سلیمانی در موافقت با استیضاح: عوامل پشت پرده برای اخلال در استیضاح وزیر کار معرفی شوند

حسن سلیمانی به عنوان یکی از متقاضیان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بنده از امضاء کنندگان استیضاح آقای ربیعی هستم ولی قرار نبود صحبت کنم. اکنون می‌خواهم برای صحن مجلس و دولت توضیح دهم که چه اتفاقی افتاد تا در نهایت صحبت درباره استیضاح با تاخیر مطرح شد.

وی اضافه کرد: در فضای مجازی گفته شده که نمایندگان به دلیل نرسیدن به مطالباتشان درخواست استیضاح کردند که چنین چیزی درست نیست.

«کسی که مسئولیت استیضاح را داشته امروز در مجلس شورای اسلامی مانع صحبت نمایندگان شد. این افراد سعی کردند وقت را بگیرند تا در مجلس شورای اسلامی صحبت نشود. باید مشخص شود چه عواملی باعث این افتضاح در مجلس شورای اسلامی شدند. باید روشن شود چه کسی وقت را گرفت تا ما صحبت نکنیم.»

سلیمانی اضافه کرد: بنده به عنوان یک استیضاح‌کننده اعلام می‌کنم که از طرف وزیر و معاونانش برای صحبت نکردن مورد مراجعه قرار نگرفتم این برخی از نمایندگان بودند که آمدند و به ما گفتند که درباره استیضاح صحبت نکنید. باید روشن شود که آنها چه کسانی بودند که می‌خواستند قانون در مجلس شورای اسلامی اجرا نشود آن هم وقتی که رییس مجلس شورای اسلامی اصرار بر عمل به قانون را داشت. استیضاح‌کنندگان براساس تشخیص‌شان طرح را امضاء کرده و هر چیز دیگری غیر از این واقعیت ندارد.

سلیمانی با اشاره به محورهای ۱۰گانه استیضاح گفت: آقای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جای پرداختن به حواشی درباره این محورها توضیح دهند. از جمله این‌که چرا مدیریت آقای ربیعی اینگونه شده است؟ چقدر برای اطمینان در ساختار ستادی این وزارتخانه تلاش شده است؟ چرا از جوانان استفاده نمی‌شود؟ چرا در این وزارتخانه سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد یا این‌که برای بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی بازنشستگان چه کار کردید؟ درباره شستا هم توضیح دهید که چرا به این وضعیت رسیده است.

درگیری دو نماینده در جلسه استیضاح ربیعی

حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مخالفت با عملکرد ربیعی و موافق استیضاح، دلایل مخالفت خود را مطرح کرد.

وی پس از پایان اظهاراتش از پشت تریبون به سمت صندلی‌ خود در حال حرکت بود که در این بین میرزایی‌نکو عضو فراکسیون امید (اصلاح‌طلبان) مجلس و مخالف استیضاح ربیعی به سمت مقصودی حمله‌ور و سخنان رکیکی علیه او مطرح کرد. لحن صحبت‌های میرزایی‌نکو موجب عصبانیت شدید مقصودی شد به طوریکه وی قصد وارد کردن ضربه‌ای به او داشت.

درگیری لفظی شدید مقصودی و میرزایی‌نکو بامیانجی‌گری امیرآبادی، تابش، قاضی‌پور و دیگر نمایندگان خاتمه یافت و اگر این نمایندگان دیر اقدام کرده بودند به درگیری فیزیکی شدیدی منجر می‌شد.

در نهایت درگیری لفظی نمایندگان موافق و مخالف استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با میانجی‌گری تعداد زیادی از نمایندگان، اعضای هیئت‌رئیسه و تذکرات مکرر لاریجانی ختم شد.

نگهبان سلامی در موافقت با استیضاح: ۳۰ درصد تعاونی‌های کشور بیکار شده اند

 محمود نگهبان سلامی به عنوان نماینده موافق استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: امروز مجلس شورای اسلامی در برابر آزمونی بزرگ و ملت شریف ایران قرار دارد تا به دور از حاشیه ها و فضاسازی ها به رسالت تاریخی خود در برابر ملت عمل نماید و اقتدار و جایگاه خویش را باز یابد. امروز این سوال در اذهان عمومی مطرح است که آیا مجلس در سه استیضاح قبلی به رسالت خود عمل کرده است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هم اکنون مطالبی را در حوزه اشتغال، آسیب های اجتماعی و کار و رفاه اجتماعی ارائه خواهم داد.

وی افزود: در ابتدای کلام خداوند را شاهد می گیرم که جز در بیان آنچه برای احقاق حقوق ملت و رسالتی که مردم بر دوشم نهاده اند پشت این تریبون قرار نگرفته ام و امیدوارم بتوانم این امانتی را که ملت به ما سپرده است پشتیبان و پاسبان خوبی باشیم و از حقوق مردم دفاع کنیم.

نگهبان سلامی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بیان وضعیت حوزه اشتغال خاطرنشان کرد: شما به جای ایجاد اشتغال برای جوانان و فراهم سازی زمینه کار در جامعه برای آن ها و پرداخت مطالبات کارگران بیشتر از آن ها به عنوان ابزاری برای ابقای خود و به ویژه برای سرپوش گذاشتن بر ضعف های مجموعه تحت پوشش خود استفاده کردید.

وی یادآور شد: متاسفانه فساد در زیرمجموعه های اقتصادی تحت پوشش شما بیداد می کند و عده ای افراد بازنشسته و فرصت طلب اطراف شما را گرفته اند و ضمن گرفتن فرصت خدمت از جوانان این مجموعه زمینه ای را برای ثروت اندوزی خود، اقوام و دوستان خود فراهم کرده اند.

نگهبان سلامی افزود: عدم واگذاری بنگاه‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی به بخش خصوصی واقعی زمینه فساد در این مجموعه را فراهم کرده است. خصوصی سازی باید به معنای واقعی عملیاتی شود نه اینکه شما را به شکل شستا بشناسند.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس حق دارند به پول کارگرانی که در اختیار شما بوده حساس باشند، طبیعتا توسعه بنگاه های اقتصادی باید همراه با سرازیر شدن سودهای کلان به بخش های اشتغال زایی برای دهک های پایین جامعه باشد.

نگهبان سلامی خطاب به ربیعی در رابطه با وضعیت حوزه اجتماعی تاکید کرد: امروزه در پی عملکرد نامناسب شما آسیب‌های متعدد اجتماعی در جامعه نه تنها کاهش نیافته است بلکه افزایش هم یافته است بهتر است نگاهی به آمار و ارقام طلاق، بزهکاری و امثال آن داشته باشید.

وی افزود: هم اکنون مدیریت جنابعالی باعث شده سقف تعاونی ها در اقتصاد بیش از 20 درصد کاهش پیدا کند و یا در دوره وزارت جنابعالی حدود 30 درصد تعاونی ها تعطیل شدند و ممکن است استمرار وزارت شما باعث شود که تعاونی ها به طور کلی از عرصه اقتصاد حذف شوند.

نگهبان سلامی گفت: هم اکنون باید از خود بپرسیم که امروز در چه وضعیتی قرار گرفته ایم آیا مردم از ما نمی پرسند مجلسی که استیضاح در دستورکار آن قرار گرفته است چرا حاضر به صحبت نیست ؛آیا چیزی از مجلس در ذهن مردم باقی می ماند این چه وضعیت مدیریتی است که هر روز جامعه ناتوان ما به لحاظ اجتماعی ناتوان تر می شود رفاه در ذهن مردم بدل به رویا شده است. کار و اشتغال برای جوانانمان سرابی بیش نیست.

وی افزود: وزیری که آسیب های اجتماعی را نتواند مدیریت کند هیچ افزایشی در رفاه ملت نداشته باشد و کشور را به لحاظ نرخ بیکاری به یکی از بیکارترین کشورها مبدل کند در کجا می خواهد ایفای نقش کند. آیا هیچ از خودتان پرسیده اید چه می‌شود بدون استیضاح کنار بروید و جوانان جای امثال شما را بگیرند که دارای انگیزه بالاتری برای کار هستند.

نگهبان سلامی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این وزرا و امثال آقای ربیعی چه بر سر این مجلس آورده اند که تا به این اندازه متزلزل در تصمیم گیری شده ایم کما اینکه دو دوره است که در مجلس حضور دارم اما هیچ گاه ندیده ام شرایط به این حد دچار عدم قطعیت شده باشد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس با یادآوری اینکه امروز برای بازسازی چهره مجلس در آزمون سختی قرار گرفته اید در ادامه خطاب به وزیر کار تاکید کرد: مجلس وظیفه اش قانونگذاری و نظارت است عملکرد ضعیف امثال شما باعث شده که ما هر روز در مقابل مجلس شاهد اعتراض بخشی از جامعه از کارگر و بازنشسته ناشی از عملکرد شما باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: آیا لازم نبود شما به جای لابی گری و امورات غیرحرفه ای وظایف وزارتخانه ای خود را انجام می دادید که ما هر روز شاهد این معترضان در مقابل مجلس نباشیم.

وی افزود: در تاریخ سیاسی این کشور یک بار بیگانگان مجلس را به توپ بستند اما بارها و بارها توسط نمایندگان خودمان مجلس را به توپ بسته ایم و بارها از شان مجلس کاسته ایم در شرایطی که بی اعتمادی به حاکمیت جولان می زند و شاخص های اعتماد مردم به مردم، مردم به کارگزاران نظام و کارگزاران به کارگزاران در شرایط مناسبی قرار ندارد چرا بی اعتمادی را تشدید می کنید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به نمایندگان یادآور شد: امروز شما باید از شان مجلس دفاع کنید و آبرو بخرید چرا که آبرو خریدن تنها با شنیدن صدای من و شما نیست بلکه با رأی مثبتی است که به این استیضاح خواهید داد، ما اگر نقدی نداشتیم و ایرادی نمی دیدیم هرگز استیضاح نمی کردیم. نمونه بارز ایراد به این وزارتخانه نقش لابی های کثیفی است که باعث همیشگی اشتباه در این وزارتخانه است که نمونه آن به تعویق افتادن جلسه استیضاح در صبح امروز است.

جاسمی در موافقت با استیضاح:برخی نمایندگان با "ربیعی" معامله کرده‌اند

سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت:برخی اتفاقات که در جلسه امروز رخ داد در شان نمایندگان نبود. ما نمایندگان مردم هستیم.

وی با بیان اینکه با اتفاقاتی که در مجلس رخ می‌دهد  نمایندگان نمی‌توانند یک وزیر را استیضاح کنند، افزود:با این وضع ما حتی نمی‌توانیم یک کارمند اداری را در یک بخش جابه‌جا کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه با خطاب قرار دادن علی ربیعی، اضافه کرد:آقای ربیعی عنوان عریضی که شما درباره  تعاون یدک می‌کشید یکی از بخش‌های اقتصادی است که امکان حضور در آن به عنوان بخش مردمی امری مهم و لازم است. چرا شما طی این مدت کمترین توجه به این بخش را نداشتید و در تصمیمات کلان آن را در نظر نگرفتید؟

جاسمی با تاکید براینکه  آقای ربیعی وزیر وزارت‌خانه بیکارها است، افزود:وزیر کار  باید پاسخگوی هشت میلیون جوان بیکار باشد. متاسفانه یکی از مشکلات کشور آمارهای دروغی است که پشت تریبون‌ها اعلام می‌شود. افرادی که امروز در خیابان حضور می‌یابند از خوشی به خیابان می‌آیند و خوشبخت هستند و اصلا هیچ مشکلی ندارند.

وی با کنایه به علی ربیعی گفت:بخش رفاه اجتماعی با تلاش شما آنقدر وضعیت خوبی دارد که مشکلی اصلا دیده نمی‌شود و رفاه اجتماعی تا زیر گلوی مردم آمده است. مشکلاتی که در کشور ما است را وارونه جلوه می‌دهند اصلا اینها مشکلات آمریکا و اروپاست و کشور ما مدینه فاضله است و ما هیچ مشکلی نداریم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه صبخ امروز برخی از از نمایندگان در حال معامله با وزیر بودند و به گفته آقای مقصودی شام و نهار و رفت و آمدهای دیپلماتیک در چند روز گذشته باعث خنثی‌ شدن این استیضاح شده است، اظهار داشت: من خواهش می‌کنم شأن و منزلت و جایگاه مجلس شورای اسلامی را حفظ کنید. بدانید که مردم نمایندگان شجاع، صادق و پاکدست می‌خواهند.

مقصودی در موافقت با استیضاح: بانک توسعه تعاون یک و نیم میلیارد دلار از ذخیره و آینده این کشور پول برداشت کرده است

حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در سخنانی به عنوان موافق استیضاح ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور! امروز مقصر این واقعه و قصه پرغصه مجلس شما هستید. اگر شما به فکر اتحاد و وحدت ملی بودید، دیدید که مجلس سه بار آقای ربیعی را استیضاح کرد اما شما باز هم او را نگه داشتید.

وی افزود: امروز حرمت امامزاده را بعضا برخی از نمایندگان مجلس از بین برده‌اند؛ آقای ربیعی! شما رند لابیگری و احساساتی و رند همه فتنه‌هایی هستید که مجلس را گرفتار کرده است، بانک توسعه تعاون یک و نیم میلیارد دلار از ذخیره و آینده این مملکت پول برداشت کرده است، متاسفم برای همکارانی که می‌گویند فلان نماینده به خاطر تعویض فلان رئیس، استیضاح وزیر کار را امضا کرده است.

مقصودی تصریح کرد:‌لابی‌گری و دروغگویی و بازی کردن با احساسات مردم ویژگی‌ آقای ربیعی است، قرار نیست ما به هر قیمتی بمانیم، آقای ربیعی، یک بخش تعاونی را بگویید که جان سالم به در برده باشد.

وی  از طرح این سؤال که آقای ربیعی آیا از شرکت شستا خبر دارید گفت: آقای ربیعی انتصابات شما بر چه نحوی است؟ آیا از کارگرانی که با حقوق 500 یا 600 هزار تومانی کار می‌کنند خبر دارید؟ و آیا می‌دانید بسیاری از کارگران ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند؟  آیا از کارگرانی که در معدن، کشتی و هواپیما از بین رفتند ، مطلعید؟ شما برای آنان چه کردید؟

نماینده مردم سبزوار یادآور شد: آقای ربیعی برنامه شما برای کارگران کجا رفت، مدیران وزارت کار حال خوش خود را در پست‌های دولتی جستجو می‌کنند.

مقصودی در پایان از نمایندگان مجلس خواست که از ابهت مجلس دفاع کنند و اجازه ندهند مثل فلان کشور مردم خودشان هجوم بیاورند.

کمالی‌پور در موافقت با استیضاح: ربیعی اقدامی برای جذب نقدینگی از طریق شستا انجام نداد

 یحیی کمالی‌پور نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در سخنانی به عنوان موافق طرح استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: وزارت تعاون نتوانسته خواسته‌های زیرمجموعه خود را برطرف کند و دغدغه آنان را از بین ببرد، آنچه امروز شاهدیم باید نشانه‌ای از روند اصلاح مجلس باشد.

وی افزود: معاونان وزیر کار چندی پیش به جنوب کرمان آمدند و فریاد استغاثه مردم را شنیدند و کاستی‌های مردم را مشاهده کردند، در این شرایط حساس، مجلس مسئولیت و نقش مهمی در احقاق مطالبات مردم دارد.

کمالی‌پور با بیان اینکه یک از مطالبات مهم مردم اشتغالزایی است، و وزیر محترم باید نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کرد، گفت: فریاد کارگران همه ما را شرمنده کرده است. من امروز گریه‌های مردم را می‌بینم و شاهدم جوانان با مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد حاضرند مستخدم شوند اما باز هم جایی پیدا نمی‌شود.

نماینده جیرفت در مجلس یادآور شد: همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از مطالبات مهم آنان است که توجهی به این موضوع نمی‌شود. آقای وزیر! بخش مهمی از اقتصاد کشور در قالب شرکت‌های شستا در اختیار شماست، شما که از اقتصاد قطعا سر درمی‌آورید و چندین سال در دولت وزیر بودید چرا از طریق شستا باعث جذب نقدینگی سرسام آور در کشور نشدید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آقای وزیر کار! چرا برای رفع دغدغه جوانان بیکار ما کاری انجام ندادید، امروز ما در یک آزمایش به یاد ماندنی در مجلس قرار داریم و امیدواریم نمایندگان مجلس به سوگندی که یاد کردند عمل کنند و شان و جایگاه نمایندگی مجلس را حفظ نمایند.

اکبری در موافقت با استیضاح: عملیات اجرایی پروژه فاز 2 پتروشیمی خراسان شمالی پس از سه سال آغاز نشده است

علی اکبری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) نمایندگان مجلس در سخنانی به عنوان موافق استیضاح ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: نباید فراموش کنیم که مادر  چه جایگاهی هستیم، ما نماینگان مجلس وکیل مردمیم و مردم به ما اعتماد کردند تا در این جایگاه حضور داشته باشیم، باید از خودمان بپرسیم تکلیف‌مان در قبال این اعتقاد چیست.

وی افزود: امروز تعدادی از وکلای ملت برای انجام وظیفه خود رسیدگی به عملکرد ربیعی را در دستور کار قرار دادند. انتظار است بر پایه اعتقاد،‌حق و عدالت و در برابر چشمان نظاره‌گر 80 میلیون ایرانی تصمیمی منصفانه بگیریم.

اکبری تصریح کرد: شرح وقایع دوره خدمت آقای ربیعی را بشنوید و  آنگاه با در نظر گرفتن سوگندی که یاد کردید، ببینید چه حقی از مردم ضایع شده است.

نماینده بجنورد در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آقای ربیعی! سه سال پیش کلنگ فاز 2 پتروشیمی خراسان شمالی را زدید اما در این سه سال هیچ اقدامی در راستای پیشبرد این پروژه انجام ندادید. آیا سه سال فرصت برای شروع عملیات اجرایی یک پروژه که زمینه انجام آن حاضر بود،‌زمان زیادی نیست؟

اکبری تصریح کرد:‌در دو سال اخیر بارها گفتید عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد حتی قسم یاد کردید انجام خواهید داد اما باز هم انجام ندادید.

وی در مجلس همچنین گفت: پس از رای اعتماد مجلس به شما، لحن کلام شما و همکاران‌تان با نمایندگان مجلس کلا تغییر کرد، در روزهای اخیر همکاران‌تان با بنده تماس گرفتند و گفتند که این پروژه را انجام خواهند داد، سؤال من این است چرا با روح و احساسات لطیف جوانان خراسان شمالی اینگونه رفتار کردید، مسئله اساسی زیر سؤال رفتن انتظاراتی است که از یک مقام عالیرتبه در این نظام مانند یک وزیر می‌رود.

اکبری با بیان اینکه مگر نه این است که امروز اشتغال مهمترین دغدغه مسئولان نظام و مقام معظم رهبری است، گفت: شما جانشین فرمانده اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی بودید، انتظار می‌رفت کمک شایانی به اهداف اقتصاد مقاومتی بهعمل می‌آوردید اما هیچ گونه اقدامات رضایتبخشی در این راستا انجام نشد.

خادمی در موافقت با استیضاح: نمایندگان کلان‌شهرها طرح استیضاح وزیر کار را امضا نکردند

هدایت‌الله خادمی نماینده ایذه در مجلس شورای اسلامی در سخنانی به عنوان موافق استیضاح ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: هیچ کدام از نمایندگان کلان‌شهرها استیضاح را امضا نکردند، این یعنی مشکلی ندارند.

وی افزود: ایران 8 درصد منابع دنیا و یک درصد جمعیت دنیا را دارد، امروز دهه شصتی‌ها بیکار هستند و دهه هفتادی‌ها به آنها اضافه شدند، باید با اعداد و ارقام بگوییم که سطح رفاه مردم چقدر ارتقا پیدا کرده است و برای کار و اشتغال چه اتفاقی افتاده است.

خادمی همچنین گفت: افرادی که می‌گویند در این برهه سؤالی نکنید و کاری به تیم اقتصادی دولت نداشته باشید، مخالف نظام هستند، ما 40 سال است می‌گوییم شرایط بحرانی است.

نماینده ایذه در مجلس یادآور شد: امروز وضعیت فساد، بیکاری و افسردگی جوانان به گردن همین هیأت دولت است، آیا وضعیت مردم از پنج-شش سال گذشته بهتر شده است؟

خادمی تصریح کرد: تعاونی‌ها در شهرهای کوچک تعطیل شده‌اند، حتماً وضعیت کلان‌شهرها خوب است، من کاری ندارم که آقای ربیعی کارگر است یا نه، ما وزیر و مدیر می‌خواهیم، کاری نداریم ایشان آذری است، بلوچ است یا لر است، نباید قوم‌گرایی را توسعه دهیم پس آقای ربیعی! از این ادبیات استفاده نکنید.

نماینده ایذه در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر به استیضاح رأی ندهیم، یعنی در میان مردم نیستیم، یعنی وضع اقتصادی کشور عالی است، یعنی دولت‌ها هیچ نقشی در ارتقا و سازندگی کشور ندارند، یعنی در افسردگی و بیکاری همه جوانان شریک هستیم.

خجسته در موافقت با استیضاح:: صندوق بازنشستگی به ابر چالش نظام بدل شده است

 امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر کار در صحن علنی مجلس اظهار داشت: بنای ما بر این بود که تیم اقتصادی دولت با توجه به شرایط کشور و عدم پاسخگویی این تیم تعیین تکلیف شود، رئیس جمهور این افراد را تعیین تکلیف کند که تاکنون محقق نشده است.

وی خطاب به ربیعی گفت: انرژی که برای خنثی کردن استیضاح‌تان، دادن وعده و وعید به نمایندگان صرف کردید اگر برای کارکردن صرف می‌کردید، امروز دیگر مشکلی نداشتیم.کاری که امروز صبح در مجلس صورت گرفت یک کار برنامه‌ریزی شده و از پیش تعیین شده بود. نباید اجازه داد فضای مجلس متوجه اینگونه اقدامات شود.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه استیضاح وزیرکار باید عملی شود، تصریح کرد: فضایی که امروز در مجلس به وجود آمد حجت را بر ما تمام کرد تا حتما آقای ربیعی را استیضاح کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت کار وزارت عریض و طویلی است، خاطرنشان کرد: بحث اول ما در رابطه با بازنشستگان است که در شرایط سختی به سر می‌برند. بنا بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا شود که تاکنون اجرا نشده است. قرار بود حقوقشان افزایش پیدا کند که محقق نشده و بنا بود براساس برنامه ششم وزارت کار بدهی خود به صندوق بازنشستگی را تسویه کند که این امر هم محقق نشده است.

خجسته با اشاره به وضعیت درآمدی کارگران اظهار داشت: امروز کاگران ما در شرایط سختی هستند و آیا حقوق آنها متناسب با تورم مشخص شده است یا خیر؟

وی با بیان اینکه وزارت کار نباید وارد اقدامات تجاری شود، گفت: ‌10 هزار گوشی موبایل توسط یکی از زیرمجموعه‌های وزارت کار وارد بازار شده است و آقای وزیر باید پاسخ دهد که چرا این کار را کرده است. سپرده شرکت‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی و افراد غیرمتخصص هم موجب ورشکستگی این شرکت‌ها شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: امروز وضعیت اشتغال کشور خوب نیست و صندوق بازنشستگی هم به ابرچالش نظام بدل شده، آقای وزیر باید در این مورد پاسخگو باشد.

در ادامه علیم یارمحمدی نماینده مردم سیستان و بلوچستان نیز در موافقت با استیضاح وزیرکار عنوان کرد: در استان سیستان و بلوچستان 500 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند و تنها 20 درصد افراد بیمه هستند. تمام برنامه‌های وزارت کار در استان ما براساس همین جمعیت برنامه‌ریزی می‌شود. سهم استان سیستان و بلوچستان از تعداد اشتغالی که دولت تعیین کرده تاکنون عملی نشده و اشتغال استان ما در سال جاری در حد صفر است. آقای وزیر باید در این موارد پاسخگو باشد.

گودرزی در موافقت با استیضاح: طبق آمار کمتر از ۳۰۰ هزار شغل در سال گذشته ایجاد شده است

مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیرکار با بیان اینکه آقای وزیر شما متولی اشتغال هستید، گفت: دولت در این زمینه وظایفی را بر عهده شما گذاشته است، بنابراین مسئولیت این کار بر عهده شما بوده است. قرار بود در سال 96 یک میلیون شغل ایجاد کنید اما طبق آمارها کمتر از 300 هزار شغل در آن سال ایجاد شده است. چرا این میزان با برنامه فاصله داریم، آقای وزیر توضیح دهید؟

وی به مشکلات بازنشستگان اشاره کرد و افزود: وضعیت زندگی آنها چندان مناسب نیست  با یک میلیون تومان حقوق بازنشستگی هم دغدغه درمان و هم معیشت دارند. چه زمانی قرار است تا همسان سازی حقوق‌ها انجام شود؟ آقای ربیعی آنچه که باعث آزار مردم است فقر نیست، بلکه تبعیض است.

نماینده مردم ممسنی خطاب به وزیر کار گفت: آقای ربیعی آیا شما در حوزه تامین اجتماعی سری به منابع و مصارف زدید؟ از سال 92 تا 96 این حجم سنگین به چه صورت انجام شده؟28 هزار میلیارد تومان در سال 96 به 88 هزار میلیارد تومان رسیده علت آن چه بوده؟ هر جایی که اضافه بار دارید اعلام کنید.

گودرزی خطاب به وزیرکار اظهار داشت: آقای ربیعی تامین اجتماعی در حال فروپاشی است چرا تعارف می‌کنیم. تامین اجتماعی همیشه مطمع نظر دولتمردان بوده و آنها سهل‌الوصول‌ترین صندوق  را صندوق تامین اجتماعی می‌دیدند.

وی در ادامه صحبت‌های خود خطاب به ربیعی گفت: در زمینه ایجاد اشتغال چرا سند کار شایسته که در برنامه چهارم توسعه کل کشور آمده را پیگیری نمی‌کنید؟ امروز مطالبه جدی ما و مردم اشتغال است.آقای ربیعی اگر مسئولیت پذیرفته‌اید عنوان کنید تا در برابر این همه جوان بیکار چه کارهایی باید انجام دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، خطاب به جهانگیری و لاریجانی اظهار داشت: مدیریت کشور هیجانی و احساساتی نمی‌شود. اتفاقی که امروز در مجلس افتاد یک مسئله هیجانی بود.ما وکیل مردم هستیم و در برابر مطالبات و حقوق مردم قطعا در برابر سوگندی که خوردیم وفادار خواهیم بود.

چنارانی در موافقت با استیضاح:  معاون فرهنگی اجتماعی ربیعی 27 سمت دارد

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت:‌آقای ربیعی! معاون فرهنگی اجتماعی شما 27 سمت دارد چرا باید این اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه)‌ پارلمان در سخنانی به عنوان موافق طرح استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: بعد از ورود به مجلس قدری فکر کردم که اصولگرا بهتر است یا اصلاح طلب به این نتیجه رسیدم که یک اصولگرای اصلاح طلب باید بود.

وی  افزود: اینجا خانه ملت است نه خانه دولت، ما 150 هزار شهید دادیم که به وظیفه خود عمل کنیم.

چنارانی ادامه داد:‌به خاطر بحث اصلاح طلبی و اصولگرایی مشکلات به وجود می‌آید و مسائل به هم می‌ریزد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه دولت از نظر اقتصادی تعطیل شده است،‌گفت: قرار بود شاهد همسان سازی بازنشستگان باشیم و اوضاع مدیریت اقتصادی هم روبراه شود اما این اتفاق نیفتاد.

وی افزود:‌ آقای ربیعی، شخصی در وزارتخانه شما 27 سمت دارد و آن همان معاون فرهنگی اجتماعی شماست چرا باید چنین اتفاقی بیفتد.

چنارانی اظهار داشت: 98 درصد از کارگران دچار مشکلات عدیده هستند برای حل مشکلات چه کردید؟

ربیعی: بسیاری از سوالات امروز را ۴ ماه قبل پاسخ دادم/ همدم کارگران بودم

 علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در صحن علنی مجلس ضمن احترام به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: من استیضاح را حق شما نمایندگان می‌دانم و این روز را همزمان با روز خبرنگار برای خودم پیوندی مبارک می‌دانم.

وی‌ ادامه داد: هفده مرداد ۱۳۷۷ را از یاد نمی‌برم. روزی که صارمی توسط تروریسم کور در افغانستان شهید شد. این ترور رابطه بین تروریسم کور، طالبانیسم و آزادی را نشان داد و یاد شهید صارمی را گرامی می‌دارم و به یاد می‌آورم کشور در آن روزها چقدر دچار مشکلات روحی شده بود و این بخشی از خاطرات من در روز خبرنگار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: من برای سومین بار کمتر از یک سال دارم به مجلس می‌آیم و خدا را شاهد هستم که به لطف و عنایت خودش دو بار رأی اعتماد مجلس گرفتم. اگر رویکرد استیضاح‌کنندگان محترم تحقق پاسخگویی باشد من اینجا حاضر شدم. چرا می‌فرمایید استیضاح را بهم ریختید، من که در وقت مقرر نشستم.

ربیعی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: من حتی در زمان خروج از صحن به آقای لاریجانی عرض کردم در هر شرایطی در خدمت مجلس هستم. این اعتقاد من بوده و بنا بر این اعتقاد امروز در خدمت شما هستم. هر وقت کمیسیون مرا احضار کرد در آنجا حاضر شدم، هر وقت هم خودم کار داشتم به کمیسیون‌ها آمدم و منظم‌ترین فرد در حضور در کمیسیون‌ها بوده‌ام. شاهدی بگیرید از کمیسیونی که مرا دعوت کرده و من شخصاً در آنجا حاضر نشده‌ام.

وی اضافه کرد: برای شما و آرایتان احترام قائلم. امروز دو بار استیضاح شدم، هم در جلسه غیرعلنی و هم در جلسه علنی. مواردی در آنجا مطرح شد. به من گفتند شام معاویه و یزید بودم. به من گفتند دروغگو، گریه می‌کند. اگر بخندم می‌گویند رفت به فقر خندید و اگر گریه و بغض کنم که ذاتی و ارثی من است، می‌گویند گریه کرد. به من امروز فتنه گفتند، همه چیز گفتند. اینها در موارد استیضاح نبود آقای رئیس. اما حیثیت مجلس را به این جمله که استیضاح نکنید یا بکنید بندازید گره نزنید.

وی‌ ادامه داد: منصفانه این است که آمار و ارقامی که اینجا مطرح می‌شد، چیزی غیر از کلیات نبود که بخواهم به آن پاسخ دهم. شما تصمیم بگیرید. اگر امروز علی ربیعی اینجا نباشد، اوضاع کار بهتر می‌شود؟ کار بازنشستگان گشوده می‌شود؟ مردم خوشحال‌تر می‌شود؟ حتی پیام‌های اینها را در حوزه‌های خودتان هم نمی‌بینید. من نمی‌گویم وضع کارگرها خوب است، اما همدم‌شان بودم. اقداماتی کردم که توضیح می‌دهم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یکی از کامیون‌دارانی که اعتصاب کرده بودند نامه نوشت دلم نمی‌خواهد آن نامه را بخوانم. از افرادی بود که بسیار تند بود. نوشته چرا تنها وزیری که در عمرم دیده‌ام را دارند استیضاح می‌کنند؟ اشکالی ندارد اگر مجلس به این برسد که کوتاهی‌های من باعث این موارد شده، به آن احترام می‌گذارم و آن را پاس می‌دارم و در یادداشتی به آن احترام می‌کنم.

ربیعی خاطرنشان کرد: اما این که فضایی را غالب می‌کنند که حیثیت مجلس به اینکه کسی را بیندازد گره خورده است، منصفانه و مطابق با قانون اساسی نیست و مطابق با قسمی که همه شما خوردید که به قرآن و قانون اساسی متعهد باشید، نیست.

وی افزود: بسیاری از سوالاتی که امروز مطرح شد همان سوالاتی بود که ۴ ماه قبل به آن پاسخ دادم. بیش از ۹۰ درصد سوالات همین بود. من نمی‌دانم در این ۴ ماه آیا پول بیشتری به کشور آمد یا امکاناتی بود که من نتوانستم از آن استفاده کنم؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه آقای جهانگیری را شاهد می‌گیرم با وضعیتی که پیش آمد اولین وزیری بودم که آژیر کشیدم و طرح دادم برای حل مشکلات، اظهار داشت: مواردی که آقای سلیمانی و برخی دیگر از استیضاح‌کنندگان برشمردند خدمت‌تان عرض می‌کنم. پیش از آن به شما می‌گویم این وزارتخانه، بزرگترین وزارتخانه اجتماعی کشور است و سرریز مسائل اجتماعی را باید تحمل کند. خودش علت‌ساز مسائل اجتماعی نیست. این دوستانی که در مورد آسیب‌های اجتماعی صحبت می‌کنند در حالی است که من باید سرریز عملکرد هر سه قوه که منجر به آسیب می‌شود را مطالبه و جمع و جور کنم.

وی بیان داشت: من وزارتخانه آسیب‌ساز نیستم، اتفاقاً رشته و تخصص و کتابم در همین زمینه است. این وزارتخانه با همه ایرانی‌ها سروکار دارد. حوزه ارتباط ایرانی‌ها با این وزارتخانه گسترده است. نمایندگان صدیق و پاکی که می‌خواهند به مشکلات مردم رسیدگی کنند قطعاً بیشترین مطالبه را از حوزه من دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: طبیعی است منابعی که در اختیار من است در بسیاری از مواقع کفاف نمی‌دهد. من با همه وجود هر کاری می‌کنم که شما آنچه برای مردم می‌خواهید محقق شود. به تعبیر آهنگران اگر دیر آمدم، مجروح بودم. این نیست که من نخواهم کاری انجام دهم. این وزارتخانه بزرگی است که با مردم قبل از تولد و خدای ناکرده بعد از مرگشان مرتبط هستند. ای‌کاش می‌دانستند ما در این ۴ سال صادقانه در وزارتخانه چه کردیم و چراغ خاموش و مانند سرباز گمنام در وزارتخانه چه کارهایی را دنبال کردیم که اگر این اقدامات نبود، شاهد این موارد نبودید. اما نگفتید که کدام گروه‌های اجتماعی ساکت‌ترند و بازنشستگان به چه منظوری جلوی مجلس تجمع می‌کنند.

ربیعی بیان داشت: نگفتید روزهایی که من وزارتخانه را تحویل گرفتم چه مقدار کارگران فولاد جلوی مجلس می‌آمدند، اما امروز به نسبت وضع بهتر شده است هرچند هنوز باید برایشان تلاش کرد. من بیش از همه در غم بازنشستگان هستم. آیا منابعی داشتم که همسان‌سازی کنم؟ آیا به جز ۳۲۰۰ میلیارد تومان، پولی بود که همسان‌سازی کنم؟ و آیا من این را به خوبی اختصاص ندادم؟ آیا روش پلکانی روش ابداعی من نبود؟ آیا فاصله ۵۰۰-۴۰۰ هزار تومانی با فاصله امروز که حداقل یک میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دارد حاصل تلاش من نبوده است؟ 

وی خطاب به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر فرصت حضور در کمیسیون را نداشتم امروز می‌خواهم خدمتتان عرض کنم در محورهای استیضاح نوشته شده است که عمده اقتصاد مقاومتی برعهده وزارتخانه من است. نمایندگان محترم! من وجدان شما را می‌گیرم. عمده اقتصاد مقاومتی برعهده من است. پس قرارگاه اقتصاد مقاومتی، حضور آقای پزشکیان، معاون اول قوه قضائیه و حضور نیروهای مسلح و ۱۵ وزارتخانه آیا برعهده من است؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: اما در اقتصاد مقاومتی عادلانه کردن منطقه‌ای، جلوگیری از بین‌النسلی شدن ففر، این‌ها پروژه‌هایی بوده که من به اقتصاد مقاومتی بردم. آیا واقعاً اقتصاد مقاومتی مجموعه‌ای از تلاش بین دستگاه‌های مختلف نیست؟ آیا با کلی‌گویی این‌گونه می‌توانیم یک وزیر را استیضاح کنیم. یک بند اقتصاد مقاومتی به همراه سه دستگاه دیگر به همراه من است. 

ربیعی تصریح کرد: گفتند وزارتخانه بیمار و ناتوان است، بیمار و ناتوان یعنی چه؟ سوال این است که بیمار و ناتوانی مفهوم مخصوص پزشکی است. در همان پزشکی هم شاخص تعریف کرده‌اند. اقلاً تب بیمار را اندازه می‌گیرند تا به او بگویند بیمار است. چه شاخصی از بیماری و ناتوانی وزارتخانه عنوان کرده‌اید؟ 

وی خطاب به نمایندگان با تأکید بر اینکه آیا شما شهادت نمی‌دهید که بیشترین سفر را به شهرهای شما داشتم، گفت: ۱۲۰۰ کیلومتر در هر استان حرکت کردم. بیشترین سفر استانی را داشتم. هفته‌ای سه شب در محل کارم خوابیدم. بیشترین سفرها را به شهرستان‌ها داشتم، خدا شاهد است در یکی از روستاهای نهبندان گفتند ما وزیر در اینجا ندیده‌ایم.

نوروزی در موافقت با استیضاح: آقای ربیعی! پسر شما به همراه فرزند معاون‌تان در دبی چه می‌کنند؟

 حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در سخنانی به عنوان موافق طرح استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: قرار بود در صندوق بازنشستگی کشوری خدمات درمانی صندوق شستا رسیدگی‌هایی از سوی وزارت کار انجام شود.

وی  افزود: در بیمارستان‌های تامین اجتماعی ده ها موارد سراغ داریم که مدیرت صحیح ندارند.

نوروزی با اعلام اینکه 45 تعاونی در رباط کریم و آبشناسان وجود دارد که همه آنها به هم ریخته است،‌گفت:‌آقای ربیعی به اینها آیا رسیدگی کرده‌اید؟

نماینده مردم رباط کریم در مجلس  گفت: پسر شما با پسر تقی‌زاده معاون شما در دبی شرکت دارند که رابط آنها عبدالناصر موسوی جزایری است. باید در این رابطه توضیح دهید.

وی بر همین اساس اضافه کرد: ما نماینده ملت هستیم  و این اختیار به ما داده شده از حقوق ملت دفاع کنیم.

نوروزی همچنین گفت: می‌گویند در این شرایط چرا وزیر کار استیضاح می‌شود و باید در پاسخ گفت اتفاقا مقصر اصلی وزیر کار است چرا که بحث پتروشیمی با اوست و دلار مربوط به این بخش را به بازار نداده است.

وی در خاتمه گفت: آقای رستمی که صحبت کرد امتیاز نمی‌خواست. باید وزیر کار در خصوص فرزندان خود و معاونش و همچنین عدم بازگشت دلارها به پتروشیمی پاسخگو باشد.

خدری در مخالفت با استیضاح : باید کمک کنیم تا ربیعی در مستند وزارت کار باقی بماند

عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با استیضاح وزیر کار در صحن علنی مجلس اظهار داشت: می‌گویند ما وزیری می‌خواهیم که درد کارگر را لمس کرده است و خود از جامعه کارگری بوده، ما کارگر می‌خواهیم و از جامعه ارباب‌رعیتی بیزاریم. خب اگر امروز ربیعی در نشست‌های کارگری حضور پیدا می‌کند چون کارگر بوده، اگر ربیعی هفته‌ای سه شب در اتاق کارش می‌خوابد چون درد کارگران را فهمیده است. اگر امروز ربیعی دستان پینه‌بسته کارگران و صدایشان را می‌بیند و می‌شنود چون خودش کارگر بوده، اگر ربیعی استان به استان و روستا به روستا در تعطیلات با مردم نشست دارد چون از طیف کارگر بوده است.

خدری افزود: گفتید ربیعی زیرساخت‌های اشتغال را فراهم نکرده است. شما به عنوان نماینده مردم وضعیت بهره بالای بانکی، قانون پیچیده مالیاتی، کار و تأمین اجتماعی و واردات کالا و نبود بازار خارجی برای کالاهای ایرانی را خوب می‌دانید و از آن آگاه هستید. حال شما انتظار دارید با این همه کمبود و نواقص آقای ربیعی زیرساخت‌ها را فراهم کند؟ این خلاف انصاف و وجدان و عدالت است.

وی تصریح کرد: از ۱۸ صندوق بازنشستگی کشور یک صندوق قانون دارد و بقیه بدون قانون هستند. این به وزیر چه ارتباطی دارد؟ آقای فرمودید حرمت امامزاده را شکستیم، حرمت امامزاده را چه کسی شکست؟ مجلس در عین آرامش دستورکار خود را مبنی بر استیضاح وزیر قرائت کرد و ما در یک تذکر آیین‌نامه‌ای، تذکری را به هیأت رئیسه مجلس دادیم که آقای لاریجانی توضیح دادند اما در ادامه جلسه چه کسی حرمت مجلس و امامزاده را شکست؟ چه کسانی قرار بود صحبت کنند و نکردند؟

خدری اضافه کرد: آقایی که در این جا بسیاری از تهمت‌ها و افتراها را برخلاف آموزه‌های دینی بیان کردی، کدام منطق و آموزه دینی به یک مسلمان اجازه می‌دهد بدون اثبات هیچ چرمی در یک تریبون مقابل ۸۰ میلیون نفر این‌گونه به افراد تهمت بزند. همکار عزیز به خوبی می‌دانی که بر اساس آموزه‌ها حرمت مؤمن به حرمت کعبه تشبیه شده است. کدامیک از مواردی که از تریبون مجلس به آن اشاره کردید در یک مرجع قضایی اثبات شده است؟ ما باید جوابگوی این اظهارات و گفتار باشیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: من هم فرزند عشایر و روستا هستم، در کدام چادر عشایری می‌تواند ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شام داد؟ با کدام عقل سازگاری دارد؟ در همین تریبون ابعاد این چادر را برای ما عنوان کنید؟ ۱۷ نوع غذا در یک چادر عشایری برای روستائیان؟ چگونه امکان‌پذیر است؟

خدری تأکید کرد: همکار محترم خوب است من هم اشاره کنم چون گزینه مدیرکلی شما در کمیته انتصابات رأی نیاورده است این‌گونه برآشفته شده‌اید. درست نیست.  آقایی که دم از شنیده‌ها زدید و همکار محترمی که فرمودید من شنیدم که نمایندگان گفتند فضای مجلس به نفع آقای ربیعی نیست و به نفع استیضاح نیست. من هم شنیده‌هایم را بیان می‌کنم. من هم شنیدم یکی از دوستان ما در گوش یکی از نمایندگان گفت فضای مجلس موافق استیضاح است. من هم شنیدم که یکی از همکاران گفت اگر فکر تأیید صلاحیت دیماه سال ۹۸ هستید، پشت تریبون صحبت نکن، اما به چه جرمی؟ لذا دم از شنیده‌ها نزنید.

این نماینده مخالف استیضاح در ادامه اظهار داشت: آقای ربیعی به اتفاق همه دوستان و همکارانشان فردی پاک دست و صادق است و شبانه‌روز انرژی می‌گذارد و حرمت تمام نمایندگان را نگه می‌دارد،‌ لذا انتظار ما این بود که به ربیعی کمک کنیم.

خدری تصریح کرد: هیچ‌کس منکر نواقص و کمبودهایی در مجموعه عریض و طویلی آقای ربیعی نیست اما ما باید به این وزیر انقلابی که قبل از انقلاب و بعد از آن خالصانه و متواضعانه برای این انقلاب هزینه شده کمک کنیم تا بر مسند این وزارتخانه باقی بماند.

پورابراهیمی در موافقت با استیضاح: وزارت اطلاعات به پرونده اقتصادی فرزندان ربیعی ورود کند

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس، در تذکری به هیئت رئیسه گفت: در ساعات اولیه شاهد یک ساماندهی بودیم و تعدادی از افراد شرایطی ایجاد کردند که کسی نتواند صحبت کند و فضایی فراهم شد که امکان صحبت کردن برای موافقان استیضاح نباشد. 

وی افزود: ربیعی خدای «لابی» است و تمام عوامل بیرونی و داخلی را جمع کرده که در وزارت بماند. عده‌ای تحت عنوان نمایندگان کارگری روز گذشته با حضور در مجلس خواستار ماندن ربیعی شدند و فضایی فراهم شد که اصلا استیضاح صورت نگیرد. ربیعی اگر وزیر خارجه بود چون قدرت لابی‌گری دارد می‌توانست برجام را به یک سرانجامی برساند.

نماینده مردم کرمان در مجلس با اشاره به اینکه امروز شاکله تصمیمات اقتصادی در وزارت کار است، و به اسم بیمه و تعاون، بنگاه داری می‌کنند، گفت: 327 شرکت زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی است، بزرگترین تولیدکنندگان دارو زیرمجموعه این سازمان هستند. امروز بخش عظیم اقتصاد در اختیار آنهاست. بیش از 30 شرکت پتروشیمی متعلق به تأمین اجتماعی است.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: در سال 96 براساس تکالیف قانونی قرار بود نرخ بیکاری 0.8 درصد کاهش یابد اما 0.4 درصد افزایش یافت. 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه برای جذب اشتغال به وزارت تعاون دادیم اما آمار اشتغال 20 درصد هم نشده است. من سال 96 به رئیس مجلس نوشتم این وزارتخانه باید سه جانبه گرا باشد اما یک جانبه گرایی مطلق است.

وی تأکید کرد: یک حزب سیاسی سردمدار جریانی شده تا در کنار وزیر مسائل کارگری را دنبال کند. براساس ضوابط و  قانون تأمین اجتماعی و براساس ماده 14 اساسنامه رئیس سازمان 4 ساله است و وزیر می‌تواند 6 ماه او را تمدید کند. اما از پایان سال 96 تا امروز رئیس سازمان تأمین اجتماعی خلاف قانون به کار خود ادامه می دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی با تأکید براینکه امروز بدهکارترین سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: آقای پزشکیان مدعی می‌شود تخلفی در تأمین اجتماعی صورت نگرفته است. من پیشنهاد می‌کنم وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه فعالیت‌های اقتصادی پسران ربیعی و پروژه‌های اقتصادی که ورود کرده اند را بررسی کند که اکنون موجب مشکلاتی برای پدرشان شده‌اند. آقای پزشکیان! خانم زهرا پزشکیان مسئول فاینانس پتروشیمی جم چه ارتباطی با شما دارد؟

پورابراهیمی در پایان تصریح کرد: نمایندگان محترم؛ حجت خدا بین شما و رأی‌تان است، بینی و بین الله شهادت می‌دهم یک روز ماندن ربیعی به صلاح کشور نیست امروز مجلس به تکلیف تاریخی خودش عمل کند.

رنجبرزاده در موافقت با استیضاح: آقای ربیعی مگر اینجا اروپاست!

 اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی  در موافقت با استیضاح علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: من ابتدا از متقاضیان استیضاح نبودم، اما در روزهای اخیر اخباری به هیئت رئیسه واصل شد که بر خود تکلیف دانستم که این طرح را  امضا کنم.

وی با خطاب  قرار دادن وزیر کار ادامه داد: ماندگاری در وزارت به چه قیمتی است؟ مجلس امید مردم است. چرا روزنه‌های فساد را به سمت مجلس هدایت می‌کنید؟ زیرمجموعه‌های شما مستنداً نکاتی گفتند که نمایندگان ملت را به سمت روزنه‌های فساد می‌کشانید.

نماینده مردم اسد آباد  در مجلس با تاکید براینکه اگر امروز می‌گوییم آقای ربیعی دیگر نباشد، بر اساس مستنداتی است که وجود دارد، افزود: بر اساس سالنامه آماری تأمین اجتماعی در پایان سال 95 حدود 9 میلیون و 408 هزار نفر به طور اجباری بیمه شده‌اند؛ یعنی کار واقعی داشته‌اند. این آمار در پایان سال 96 به 9 میلیون و 631 هزار و 203 نفر رسیده؛ یعنی کمتر از 300 هزار شغل واقعی ایجاد شده است؛ درحالی‌که طبق قانون برنامه ششم باید سالانه یک میلیون شغل ایجاد می‌شد.

رنجبرزاده خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: آمار دو ساعت کار در هفته را شغل دانسته‌اید درحالی‌که درآمد آن شغل پول رفت و آمد کارگران هم نمی‌شود آقای ربیعی مگر اینجا اروپاست!

وی ادامه داد: آقای ربیعی شما بارها خودتان را وزیر بیکاران نامیده‌اید؛ ما نگرانیم جامعه بیکاران را آنقدر رشد بدهید که واقعاً وزیر بیکاران بشوید.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: 30 درصد اقتصاد کشور در اختیار وزارتخانه شماست؛ اگر امروز بحران‌های اجتماعی و اقتصادی داریم، بخشی به مربوط به وزارت‌خانه شما است.

رنجبرزاده با اشاره به وضعیت نابسامان شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) اظهار داشت: سود حاصله از این شرکت در سال 92 حدود 2600 میلیارد تومان و در سال 95، 3000 میلیارد تومان بوده اما در سال 96، 2000 میلیارد تومان پیشنهاد شده است؛ یعنی بیش از 2000 میلیارد تومان کاهش یافته و این یعنی بحران.

وی خاطرنشان کرد: شما صندوق‌های بیمه‌ای را تضعیف کرده‌اید به گونه‌ای که تعداد کثیری از بیمه‌پردازان صندوق روستاییان و عشایر سال‌هاست منتظرند تا بازنشسته شوند اما نمی‌شوند.

پزشکیان در مخالفت با استیضاح: اگر نماینده‌ای از وزیر پول گرفته باید از مجلس اخراج شود

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با طرح استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، گفت: بنده قصد صحبت کردن نداشتم اما با توجه به مسائلی که پیش آمد احساس کردم باید از تمامیت مجلس دفاع کنم.

وی افزود: اینکه ما بیاییم در اینجا بگوییم که نمایندگان لابی کرده و پول گرفته‌اند و این کار را کرده‌اند به چه کسی توهین و بی احترامی می‌کنیم؟  چه کسی را زیر سوال می‌بریم؟ در حال حاضر جوی ایجاد کرده‌اند که اگر رای ندهیم حیثیت مجلس از بین می‌رود. حیثیت مجلس زمانی از بین می‌رود که با جو و فشار بخواهد رای دهد. نمایندگان می‌توانند مثبت یا منفی رای دهند، باید به حق رای داد نه با جو سازی و انگ زدن.

نایب رئیس مجلس با مطرح کردن این سوال که کدام نماینده پول گرفته، اظهار داشت: آن نمایندگانی که می‌گویند که نماینده پول گرفته این را ثابت کنند و باید آن نماینده را از مجلس اخراج کنند. این حرف ‌ها از پشت بلندگوی مجلس گفتن و خوراک درست کردن برای برخی از رسانه‌ها انصاف نیست.

پزشکیان ادامه داد: کسی پول نگرفته که رای بدهد یا ندهد. بنده به آقای ربیعی رای می‌دهم نه به خاطر اینکه عیب و مشکلی ندارد، بلکه یک شاخص دارم و براساس آن رای می‌دهم. من دنبال قدرت و پول نیستم، نبوده و نخواهم بود. بهتر است که این حرف‌ها را به هم نچسبانیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه آیا ما براساس شنیده‌ها می‌خواهیم رای دهیم، گفت: چون در فضایی مجازی مسائلی مطرح شده می‌خواهیم رای دهیم؟ این انصاف نیست چرا باید به هم توهمت بزنیم؟ حرف‌ها پشت تریبون مجلس زده شود دلایل آورده شود اگر حق است باید رای بیاورد و اگر حق نیست نباید رای بیاورد.

پزشکیان با بیان اینکه زندگی همه نمایندگان مشخص است، ادامه داد:اگر ما به دنبال پول، مقام و قدرت بودیم که خیلی از حرف‌ها را نمی‌زدیم، کار خودمان را می‌کردیم و کلی هم پول در می‌آوردیم.

وی با اشاره به دوران وزارتش در دولت اصلاحات گفت: بنده 8 سال وزیر بودم. آن زمان یادم است که در جلوی وزارت کار تظاهرات و اعتصابات کارگری می‌شد، ‌این اتفاقات در دولت آقای احمدی‌نژاد هم رخ داد، اما 5 سال است که آقای ربیعی وزیر است و ما شاهد این اعتراضات مقابله وزارتخانه نیستیم. این نشان می‌دهد که وزیر مشکل کارگری را در این وضعیت اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و گرانی حل کرده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به انتقاد برخی از نمایندگان از گریه کردن وزیر کار  اظهار داشت: وزیر برای مردم گریه می‌کند می‌گویید بد است، اگر قیافه می‌گرفت و مردم را تحویل نمی‌گرفت خوب بود؟ وزیر نماینده و مسئولان باید با مردم باشند اگر هم نتوانستند مشکلات را حل کنند باید برایش گریه کنند. ما نتوانستیم مشکلات کشور را حل کنیم، باید جواب مردم را به زبان خودشان بدهیم، آنها را تحویل گرفته و احترام بگذاریم.

نایب رئیس اول مجلس اضافه کرد: اگر رای به استیضاح نمی‌دهیم ادعا نکنیم که پول و مال گرفته‌ایم، این بی‌انصافی و نامردی است. این حرف را اگر هر نماینده، خبرنگار، رسانه و هر کسی بزند، بداند که بی‌انصافی کرده و حرف غیرحق زده است.

پزشکیان مجددا با اشاره به دوران وزارتش تصریح کرد: بنده وقتی وزیر بودم می‌گفتند که بچه‌های من در خارج هستند و دخترم خودرو بی‌ ام‌ و سوار می‌شود. این در حالی بود که بچه‌های من نه خارج را دیده بودند و نه آن زمان ماشین داشتند و نه از ماشین وزارتخانه استفاده می‌کردند. انصاف هم خوب چیزی است.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: می‌گویند که در مجلس لابی شده، نمایندگان با یکدیگر صحبت می‌کنند و توضیح می‌دهند که به چه دلایلی رای داده شود و یا نشود. من از شما می‌خواهم که بر اساس انصاف و حق رای دهید. اعتبار و عزت مجلس رای دادن به حق و نه رای بر اساس فشار است.

با 129 رأی موافق نمایندگان به استیضاح؛ وزیر کار بیکار شد

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان طرح استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وکلای ملت پس از استماع توضیحات نمایندگان استیضاح‌کننده و همچنین پاسخ‌های وزیر کار،  با 129 رأی موافق و 111 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 243 آرای مأخوذه اعتمادشان را از وزیر کار برداشتند و بدین ترتیب طرح استیضاح وزیر کار رأی آورد و ربیعی از این سمت برکنار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 76
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    44 1
    چه آبروریزی
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      51 1
      چه بخور بخورایی 500 میلیون به اسم خیریه.....حرام است!
    • مجید IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      36 8
      از این مجلس آبی گرم نمیشه آخرش رای اعتماد میگیره.برخی از نمایندگان باید به جرم خیانت وگرفتن رشوه اعدام کرد.طرفداران لیست انگلیسی و آمریکایی امید؛از ماست که برماست...
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      20 1
      جهانگیر اومده بو دفاع کنه یا تئاتر نگاه کنه ؟!پس چرا حرفی نزد؟!
    • GB ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      20 7
      ایشالا همین فرمون تا عدم کفایت رئیس دولت بابت این کارنامه مشعشع و اسف بار اقتصادی
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      18 4
      مرد مرموز ، چند لایه و رییس دولت سایه عزل شد
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      29 2
      ربیعی باید استیضاح میشد یا وزیر بی لیاقت راه و شهرسازی؟
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      19 8
      ربیعی فدایی دولت شد، تا گرانی ها به گردن ربیعی بیفتد
    • حسن IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      11 3
      اینا از بچه دبستانی ها هم بدترن!!! مگه مطهری مبصر نیست ؟؟؟ پس چه کار می کنه؟
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      6 16
      مشرق واقعا متاسفم که از استیضاح وزیر کار خوشحالی و گزارش هات رو طور جهت دهی کردی که مخاطبات رو با نظرت همراه کنی ،اگر یه وزیر خوب و افتاده و مردمی در کابینه بود همین وزیر کار بود ،ولی متاسفانه مجلس ،و نمایندگان اصولگرا در دام اصلاح طلبان و اعضای لیست امید افتادند و یک رسانه اصولگرا هم مثل مشرق دارام و دوروم راه انداخته ...روزنامه کیهان و سایت الف و تابناک مقاله های خوبی در مورد استیضاح ربیعی منتشر کردند ...
    • حسین IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      26 3
      آقای پزشکیان به بهانه مبارزه با رانت و فساد از #FATF حمایت کرد و مخالفین رو متهم کرد! امروز آقای پورابراهیمی پرده از مخالفت پزشکیان با استیضاح وزیر کار، برداشت! دختر پزشکیان با رانت و همکاری ربیعی در پتروشیمی مشغول شد! با دستمال آلوده دنبال پاک کردن شیشه هستیم!!
    • حسین IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      19 2
      امروز آقای نوروزی نماینده رباط کریم نسبت به فعالیت آقازاده های #ربیعی و معاونینش در شرکت های #دبی افشاگری کرد! حالا بهتر میشه درک کرد علت توقیف کیهان بخاطر تیتر (هدف بعدی موشک انصارالله "دبی") به چه علت بوده!
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      14 2
      مگه آبرویی هم برای دولتنامردا بود که بخواد ریخته بشه؟؟؟؟؟!!!!!!
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      0 0
      ✋✋✋✋✋✋✌✌✌✌✌✌✌✌✋✋✋✋✋...
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    36 25
    مجلس متوجه نیست. تیم وزارت بهداشت در حال انتقام گیری از ربیعی هستند چون او(ربیعی) با تحویل اموال و دارارایی های تامین اجتماعی به وزیر بهداشت مخالفت کرده است.
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      18 9
      حرفهای مستدل نماینده ها در مورد کارهاش چی؟!
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      6 0
      اینها هم هست
    • GB ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      8 1
      می گن در ورودی مجلس نوشتن: انتخابات 98 از انچه که در تقویم می بینید نزدیک تر است هر نماینده هم رو در یخچالش نوشته: تو، تا 98 همیشه موافق استیضاح خواهی بود
  • US ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    55 8
    این مجلس فرمایشی اصلاح طلبان است. مجلس الت دست دولت است. باید همه وزرای دولت روحانی و خودش استیضاح وند. این استیضاح ربیعی نمادین و مضحک است. سناریو ساختگی مجلس با دولت است.
  • علی IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    44 1
    احتمالا" دیشب شام را دعوت ایشان بودند و نمک گیر شدن که حالا صحبت نمی کنند
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    40 2
    این مجلس دهم به خدا ننگ بشر بود دیدی چه خبر بود؟ دیدی چه خبر بود؟
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      1 2
      نهایتا مثل مجلس ششم روسیاهیش برای ذغال میمونه!!!!!!
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    43 1
    از مجلس وابسته به جناحها و غیرمردمی انتظاری بیش از این نمیره... بارها در این دوره مجلس حضرات امضاهاشون رو با رشوه و غذا و وعده و وعید پس گرفتند...
  • رضا IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    30 1
    نخبه های مجلس ! گرفتار خط و خط بازی شده اند نه منافع ملی برای شان مهم است و نه آبروی اسلام دروغ می گویند که طرف حق اند... اینها طرف خودشان اند. خدایا ! خودت حافظ خون شهدا و اسلام باش... از دست این کژفهم های خودخواه کاری بر نمی آید.
    • IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
      1 0
      لااقل بگو بعضی از انها ... از قیامت بترس ...
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    31 1
    از این مجلس خیری به ملت نمی رسد
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    36 3
    علی مطهری این داغدیده حصر ،چه نقشی در احقاق حق میلیونها کارگر داره ؟اینجا زبونش رو گربه خورده؟!
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      9 8
      اگه این پدر نبود ، به اندازه آب دهان هم ارزش نداشت این فرد
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    15 0
    به به دیگه از این بهتر نمیشه . 500 میلیون البته رقمی نیست برای بعضی ها . خدا کنه که درست نباشه . در هر صورت نیاز به رسیدگی داره حق معلولین کشور نباید ضایع بشود.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    3 7
    حرف رکیک اون نماینده راچطوری متوجه شدید؟
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    26 8
    با سلام؛ واضح به نظر می رسد یکسری ازنمایندگان با جان ودل نمک گیر سفره ربیعی هستند!متاسفم.
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    13 1
    الله اکبر ان نماینده مجلسی که حقوق ملت ایران را پایمال میکند بخاطر ثروت اندوزی خانوادش سزاوار خشم خدا و ملت است مگر قران را قسم نخوردن خیانت نکنند؟ براستی که مستضعفین تحمل این خاینین را ندارند دیگر
  • آرش IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    5 2
    میشه یکی بگه با این نماینده ها دقیقا مردم امیدشون به کی باشه؟ تنها حرفم همون تبلیغ روزنامه همشهری هست
  • جمال IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    10 1
    کارگر کیلویی چند؟ نون خوردن دغدعه مردم شده حرف از رفاه میزنید؟ بزارید بخورن بابا چیکارشون دارید
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    8 1
    چراعلی مطهری درباره اقتصادحرف نمیزنه مگه نماینده مردمه یانماینده دوتافتنه گر که همیشه درمورد حصرحرف میزنه.خجالتم خوب چیزیه پولی که میگیری رولااقل حلال کن مردحسابی.
  • . IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    3 0
    جای مشرق توی مجلس خالی بود که بع نمایندگانی که میگن مشکلات زیادی داریم بگه کی گفته ما بیکار داریم گرانی و تورم و مشکل داریم ببین ضرب جینی مون چنده؟ببین!
  • طبس IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    0 2
    با این همه اتهامات دیگه از ربیعی دفاع کردن نمیشد. ربیعی فدای روحانی شد
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    5 1
    امیدوارم روزی برسد که همگی باور کنیم آیه شریفه قرآن رو که اموال و اولاد فتنه هستند و مال دنیا فانی است . و یوم الحسابی است . اگر کسی به آخرت یقین نداشته باشد به راحتی برای ضد بشریت هر کاری انجام میدهد .
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    9 9
    ربیعی رفت به امید رفتن روحانی و حذف کلیه ... از قدرت
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    4 5
    خاک بر سرت مشرق همه خبرهایت بی خوده خخخخخخخخخخخخخخخخ
  • طاها IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    5 8
    قدرت فسادمیاره همون 4سال براش بس بود این وزیر کجایی قالیباف جات خالیه بعنوان رییس جمهور
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    1 0
    اگر اقتصاد و.. برکنار کنن میگیم مجلس توبه کرده اما اگر اونا برکنار نشن معلومه برای فرونشاندن خشم مردم از مجلس هست ! ناگفته نماند لیست امید تمام تلاشش رو کرد برکنار نشه
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    5 0
    لابی تو مجلس بیداد میکنه. واقعا برای این دولت و مجلس متاسفم. شما ها نماینده های خوبی برای مردم نیستید.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    4 4
    وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را خدا آزاد کرد. ربیعی رفت.
  • مجید IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    7 0
    فساد در وزارت صنعت و معدن موج می زند وزیر کار قربانی می شود......
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    5 2
    این مجلس شعور استیضاح را نداره یعنی سه بار استیضاح در عرض یک سال یعنی چی با خودتون چند چندید نکنه اعضای ملت وقتی نقدینگی ندارن میرن دنبال استیضاح ربیعی. امثال ربیعی اومدن کار نظام رو تمام کنن آموزش دیده هستند
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    5 9
    مجلس بيسواد هنوز روال استيضاح را نمي داند.
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      4 0
      اگر وکیل الدوله باشند و با دولت زد و بند کنند خوبه ؟؟
  • قریشی IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    18 2
    با شنیده شدن نام زهرا پزشکیان و سمت و پسته این ژنه خوب، متاسفانه تق ایشان هم درآمد. جناب آقای پزشکیان بسیار زیبا از عدالت و خداوند حرف میزنند. شاید جزء محدود اصلاح طلبهایی باشند که برای همه محترم بودند. اما انگار یک آدم سالم تو این اصلاحاتچی ها نیست
  • . IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    2 4
    خطاب جاسمی نماینده کرمانشاه بیشتر به مشرقه که همه چیو با ضریب جینیش گل و بلبل میبینه (عین ترسوهای بدبخت عقده ای چاپ نکن)
  • مهدی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    11 0
    همین،فقط وزیر رفت کنار پس کی باید جوابگوی بخوربخورای شرح داده شده باید بشه یعنی دیگه پیگیری نمیکنن!ای خدا
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    11 3
    نوبت شیخ حسن روحانی است روحانی کفایت سیاسی ندارد
    • ولایتی IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      2 7
      یادت باشه ۲۴میلیون نفر کفایت سیاسی ش رو تایید کردند/ شما در اقلیتی، حواست باشه!!!!!!
    • سعید ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
      1 0
      جناب ولایتی، نکنه جنابعالی طرفدار انحصارطلبی اکثریت هستی؟!!!!!!! در ضمن محض اطلاع شما، محبوبیت جناب روحانی در بین همین به قول شما اکثریت دچار ریزش محسوسی شده است ، در ضمن 16 میلیونی هم که به رقیب ایشان رای دادند را هم یادت باشه، در ضمن یادت باشه برای نمایندگان مجلس هم تعیین تکلیف نکن.
  • مهرداد IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    15 1
    پشت قضیه وزیر بهداشت هستش که می خواد صندوق تامین اجتماعی رو به وزارت بهداشت منتقل کنه تا به جیب طرح تحول جیب پزشکان بریزد .چرا الان پزشکان چنان درامد بالا دارند که هیچ کس ماسخگو نیست چرا از سازمان غذا و دارو گزارش تهیه نمی کنید که رییسش چکار ها در واردات دارو نکرد .چرا هیچ کس به وزیر بهداشت گیر نمی ده که طرح تحول سلامت منابع کشور رو نابود کرد .من تو وزارت بهداشت نفراتی رو می شناسم که سر کار نمی روندولی حقوق می گیرن بیچاره کارگران که هنین خدمات کم رو هم ازشون می گیرند .بیچاره مردم با این مجلس رانتی که بجای استیضاح وزیر صنعت و اقتصاد و بر کناری نوبخت .باید آقای ربیعی که کارش هم خوب بود برکنار بسه .بیچاره مردم .لطفا شما هم گزارش تهیه کنید در مورد طرح تحول اگر دلتون بدای کشور می سوزد .
  • دکتر منصوری IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    16 0
    الان نوبت وزیری است که پرونده قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی دارد و پورشه سوار میشود.
  • DE ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    8 0
    گنه کرد در بلخ آه انگری /به گردن زدند شوشتر مسگری!! چو مسگر بشد گردن از سر جدا/بر آمد ز کوهی به نفرین ندا اگر حکم گردد که گیرند مست/ بگیرند در شهر هر آنچه هست نه مسکن نه تولید و نه کار شد/بدهکاری دولت ما تلمبار شد نه تحریم باطل شدو سایه جنگ/ نه سیب و گلابی نه مِهر فرنگ!
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    2 0
    حالا یکی از اون بدترو معرفی میکنن بعنوان وزیر کار
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    1 0
    حالا میخواهند آقای میدری را معرفی کنند سرپرست.... بد رفت بدتر میاید..... علی برکت الله
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    1 0
    حتمأ جناب وزیر به موقع برای اجابت خواسته های برخی آقایون که با طرح استیضاح وزراء وسپس پس گرفتن امضاء شون ، واسه خودشون واطرافیاشون نون دونی باز کردن ، اقدام نکرده.
  • زهرا سیدی IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    2 0
    ..و... مجری دستور امریکا و امریکا دشمن ما و دین ماست
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    0 0
    اگر خلاف اساسنامه مدیرعامل ,هیت مدیره و مدیران تامین اجتماعی فعالیت نموده اند باید مورد برسی و برخورد قانونی قرار گیرد.....
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    0 0
    اگر خلاف اساسنامه مدیرعامل ,هیت مدیره و مدیران تامین اجتماعی فعالیت نموده اند باید مورد برسی و برخورد قانونی قرار گیرد.....
  • عدالت IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    12 0
    یکی از وزرا پرونده قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی دارد... پرونده شرکت نامبرده در دادگاه ( در شهر قم ) خاک میخورد حالا نوبت استیضاح وی میباشد.
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    1 0
    وزارت تعاون به خانه تکانی فوری نیاز دارد.
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
      0 0
      کجا نداره؟؟؟
  • هشدار IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    4 0
    ظاهرا روحانی با علی لاریجانی هر دو موافق قربانی کردن ربیعی بودند تا خود حسن روحانی از استیضاح نجات یابد اما کمی دیر شده... ظرف یکماه آینده روحانی استیضاح خواهد شد شب دراز است و قلندر بیدار.
    • محمد IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
      0 0
      همین طوره. اینها همش یه بازی سیاسیه برای حفظ دولت فشل روحانی...
  • سبو IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    2 0
    تا الان مشرق نیوز برام یک رسانه صادق بود ولی تو جریا استیضاح علی ربیعی متوجه شدم این رسانه هم صادق نیست باید میگذاشت جریان ازاد خبر بدون حب وبعض جریان پیدا میکرد ولی با منتشر نکردن صحبت های ربیعی یک چالش از جانبداری نسبت به حرفهای ربیعی ،،،،،،،وسیعلم الذین ظلمو
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    0 0
    پس از کلی کش و قوس ...!
  • 58850 IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    5 0
    همه مشغول غارت کشور. اکبر و اصغر و خلیل و جلیل .
  • DE ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    5 0
    متاسفانه هرکه میرود ، جای دیگری پست می گیرد و فردی نالایق تر و نادرست تر جای او می آید . از این مجلس و از این دولت نتظار کار مثبت برای مردم نداشته باشید . اینها را اتوبوسی باید در آبهای شور غرق کرد.
  • DE ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    0 0
    دمت گرم خوب گفتی. مردی و مردانگی هم ندارن که پس از غرق شدن در آب شور بگیم بهشون خیار شور .
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    0 0
    دولت وقتی خودش ایراداتی داره و رفع نمیکنه مجلس باید جدی باشه و این انشاءالله برای دولتمردان درس خوبی باشه و کمک کنه به بهبود کشور .
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    0 0
    ✋✋✋✋✋✋✌✌✌✌✌✌✌✌✋✋✋✋✋...
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
    2 0
    وقتی هزینه ها و بودجه شفاف نیست، وقتی بورس شفاف نیست، وقتی محصولات پتروشیمی به دست تولید کننده واقعی نمیرسه، یعنی شفافیت نیست، یعنی فساد هست. ما راهی جز شفافیت در همه سازمان‌ها نداریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس