ترامپ نمایه

دونالد ترامپ یک روز مانده به اولین موعد بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ایران، فرمانی اجرایی در این خصوص امضاء و ادعاهای بی‌اساس همیشگی خود را تکرار کرد.

به گزارش مشرق، کاخ سفید با انتشار تصویری از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حال امضای فرمان اجرایی بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ایران، بیانیه وی در خصوص بازگشت تحریم‌ها را منتشر کرده است.

در ابتدای این بیانیه به اتفاقات فردا اشاره شده و آمده که از روز ۷ اوت، تحریم‌های صنعت خودرو، طلا و ریال ایران اجرایی می‌شود. مابقی تحریم‌ها هم که نفت و بانک مرکزی ایران را هدف گرفته، از روز ۵ نوامبر (۱۴ آبان) اجرایی خواهد شد.

ترامپ در ادامه بیانیه خود گفته‌ که تراکنش‌های مالی دیگر کشورها با ایران را از نزدیک رصد می‌کنند و «افراد یا نهادهایی که کار با ایران را کاهش ندهند، خود را در معرض عواقبی سنگین قرار خواهند داد.»

رئیس‌جمهور آمریکا مشخصاً به روند خروج شرکت‌های اروپایی از ایران اشاره کرده و گفته: «خرسندم که بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی، قبل از این، از تصمیم خود برای ترک بازار ایران خبر داده‌اند و کشورهای متعددی هم گفته‌اند که واردات نفت خام ایران را کم‌تر یا قطع می‌کنند.»

دونالد ترامپ از کشورهای دیگر خواسته که با ادامه اینگونه اقدامات، ایران را در دوراهی انتخاب بین «تغییر رفتار تهدیدآمیز و ثبات‌زدا و بازگشت به آغوش اقتصاد جهانی یا ادامه مسیر رو به پایین انزوای اقتصادی» قرار دهند.

ترامپ به امضای فرمان اجرایی بازگشت تحریم‌ها هم اشاره کرده و گفته که این کار را در راستای یادداشت ۱۸ اردیبهشت خود که در آن از خروج از برجام خبر داده بود، انجام می‌دهد.

ترامپ تعریف خود از برجام را هم ارائه داده و گفته: «برجام توافقی وحشتناک و یک جانبه است که نتوانست به هدف اولیه خود یعنی مسدود کردن همه مسیرهای ایران به سمت بمب اتم، دست یابد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود گفته که «ایران امروز تهدیدی است برای آمریکا و متحدان ما؛ آنها نظام مالی بین‌المللی را تضعیف و از تروریست‌ها و شبه‌نظامیان در سراسر جهان، حمایت می‌کنند.»

ترامپ گزارشی هم از اقدامات ضدایرانی خود داده و گفته که «دولت من تا امروز ۱۷ دور تحریم مرتبط با ایران را اعمال کرده که ۱۴۵ شخص و شرکت را دربرمی‌گیرد. از روز اعلام خروج ایالات متحده از برجام در مورخ ۸ مِی، دولت من ۳۸ هدف مرتبط با ایران را در ۶ گام مجزا، تحریم کرده است.»

 

ترامپ بلافاصله در پاراگراف بعدی بیانیه خود، از سرزمین دشمنی و تقابل اقتصادی، راهی سرزمین دوستی و به راه افتادن مذاکرات و عکس‌های دسته‌جمعی شده و نوشته: «در عین حال که مسیر اعمال حداکثر فشار اقتصادی را پی می‌گیریم، من کماکان پذیرای گزینه رسیدن به توافقی جامع‌تر با ایران هستم؛ توافقی که همه اقدامات شرورانه رژیم ایران را پوشش دهد.»

ترامپ از برنامه موشکی دفاعی ایران به عنوان یکی از محورهای «اقدامات شرورانه رژیم ایران» نام برده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    19 12
    برو بابا
    • F35 DE ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      7 4
      مشتي مرد خودتي فقط
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    31 15
    کشک ایران را هم نمیتوانند بخورید. ملت ایران را نشناختید. ایرانی ها اینطور مواقع متحد و محکمتر میشوند
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      8 7
      افرین. موافقم
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      10 5
      ایرانی همیشه پیروز است
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    22 13
    ۴۰ سال است که دارید ایران را میزنید پنبه شد . باز هم پنبه خواهد شد. مطمئن باش قمارباز
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    4 11
    خخخخخخخخ
  • یزدگرد IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    3 15
    این دفعه اروپا هم با شما نیست آقای ترامپ. بیشتر تلاش کن مو قشنگ
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    15 7
    شما اگه عرضه داری حمله نظامی کنید. جیگرش رو نداری
  • عباس IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    5 1
    برا ما چه فرقی داره؟
  • جاسم IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    12 7
    ایرانمون قهرمان میشه/ خدا میدونه که حقشه/ به لطف یزدان وبچه ها/ ایرانمون قهرمان میشه . آقای ترامپ بعد از انقلاب و قبل از تو 6 عدد رئیس آمدند و رفتند تو نیز بگذری. آقای روحانی محترم درست راه برو بار کج به مقصد نمیرسه.
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    17 10
    ترامپ خلی بیش نیست. ایران حریفش خواهد شد
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    9 7
    پیشنهاد مذاکره ترامپ با هدف اختلاف افکنی در داخل ایران ارائه شد اندیشکده صهیونیستی: رئیس جمهور آمریکا تمایلی برای برگزاری نشست بدون پیش شرط با «روحانی» همتای ایرانی خود ندارد و اعلام تعجب برانگیز تمایل به گفت‌‌وگو با رئیس جمهور ایران، بخشی از برنامه تنظیم شده حدود یک سال قبل «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا قبل از حضور مجدد در بدنه دولت این کشور بود. پیشنهاد ترامپ، ایران را در وضعیتی دشواری قرار می‌دهد به طوری‌که عدم پذیریش این پیشنهاد در خدمت اهداف ترامپ است اما قبول توافق (برای گفت‌و‌گو) فشار تندروهای داخل ایران بر رئیس جمهور را افزایش داده و آن‌ها او را تحت فشار این موضوع می‌گذارند که با توجه به سیاست‌های آمریکا، امید کمی به موفقیت وجود دارد.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    3 1
    نوعی عنکبوت است که رنگ و شکل آن مثل صورت و موهای ترامپ است ترکها به آن می گویند بزو برنی(دماغ گوساله)
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    2 1
    ما به این تحریم ها عادت داریم .
  • محمد IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    2 1
    ١- ایران هیچ وقت به دنبال بمب اتم نبوده و نیست. گزارش های متعدد آژانس، مختومه شدن پرونده ی PMD و اعتراف مایک پمپئو (دروغ ۱۲ ساله) تو جلسه بررسی صلاحیتش تایید همین موضوع هست ۲- تروریست ها همونایی هستن که تحت تغذیه ی آمریکا و متحداش هستن و ازشون پول و اسلحه می گیرن. امروز روزنامه ی واشنگتن پست دست به افشاگری زد و از روابط آمریکا و ائتلاف عربی با القاعده تو یمن پرده برداشت ۳- رفتارهای ایران منطبق بر قوانین بین المللی و تعهداتی هست که ایران پذیرفته و مشخصا این رفتار آمریکایی ها هست که عامل اصلی ایجاد بی ثباتی و ناامنی و همچنین باعث افزایش خشونت، جرم و جنایت، افراطی گری و تروریسم شده و باید تغییر پیدا کنه ۴- برنامه ی دفاع موشکی ایران یه برنامه ی متعارف و منطبق بر قوانین بین المللی هست و ایران هم مثله باقی کشورها حق داشتن تسلیحات متعارف برای دفاع از خودش رو داره
  • ناشناس IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    3 5
    ما ایرانی ها به کسی باج نمیدهیم .
  • ایرانی IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    6 1
    مسئولین بی لیاقت ، ناکارآمد باشند ، نیازی به جنگ با آمریکا نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس