نیروهای دموکراتیک

منابع خبری اعلام کردند که ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا ۲۰۰ محموله سلاحهای سنگین و نیمه سنگین برای کُردهای سوریه ارسال کرده است.

به گزارش مشرق، دفتر اطلاع رسانی گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» از تداوم حمایت نظامی آمریکا از این گروه در سوریه خبر داد.

این دفتر اعلام کرد که امروز ۲۰۰ محموله سلاح برای نیروهای دموکراتیک سوریه توسط ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش ارسال شده است.

بیشتر بخوانید:

اسرائیل: دیگر دانشمندان سوری در معرض خطراند

این محموله‌های سلاح توسط ائتلاف آمریکا وارد شمال سوریه شد و شامل سلاح سنگین، نیمه سنگین و تجهیزات نظامی است.

به گزارش پایگاه معارض «الحل»، یک منبع وابسته به نیروهای دموکراتیک نیز فایل تصویری منتشر کرده اما زمان و مکان تصویربرداری و محموله‌ها مشخص نیست.

آنکارا با تجهیز تسلیحاتی نیروهای دموکراتیک سوریه و هسته اصلی آن یعنی «یگانهای مدافع خلق» مخالف است و این گروه را تروریستی می‌داند.

به گزارش الحل، خبر ارسال تجهیزات نظامی به نیروهای کُرد با تنش روابط بین آمریکا و ترکیه مقارن شده است؛ چرا که آمریکا در پی بازداشت یک کشیش آمریکایی توسط آنکارا، دو وزیر تُرک را تحریم کرده است.

در همین راستا،  گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر» اعلام کرده بود که نیروهای دموکراتیک سوریه از میان کودکان نیرو جذب می‌کنند.

این گروه جمعه گذشته اعلام کرد که در میان این کودکان، دخترانی از اردوگاههای آوارگان در مناطق تحت تسلط کُردها در شمال شرق سوریه حضور داشته‌اند.گزارشهای سازمان ملل نیز از جذب ۲۲۴ کودک توسط این یگانها حکایت دارد.

در حال حاضر یگانهای کُرد بر مناطقی از شمال و شمال شرق سوریه مسلط هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس