کد خبر 881624
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰
پلیس فتا

رئیس پلیس فتا استان زنجان از دستگیری چند باند فیشینگ حرفه‌ای یا برداشت از حساب‌های مردم با درگاه‌های جعلی اینترنتی خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدعلی آدینه‌لو امروز اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که اخیرا تعداد آن افزایش یافته است؛ بحث فیشینگ و برداشت از حساب‌های مردم با درگاه‌های جعلی اینترنتی است.

وی با اشاره به اینکه برداشت از حساب و سوء استفاده اینترنتی از حساب کاربران به علت آشنا نبودن کاربران با راهکارهای اینترنتی رخ می‌دهد؛ تصریح کرد: برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده اطلاعاتی و کلاهبرداری اینترنتی و پیشگیری از سرقت سایبری، مردم باید در نخستین گام از طریق کارت به کارت به آدرسی مراجعه کنند که زیر مجموعه نرم‌افزار بانک مرکزی با عنوان شاپرک باشد.

* پسوند سایت‌های ایمنی با این آدرس HTTPS آغاز می‌شود

رئیس پلیس فتا استان زنجان با بیان اینکه با پیشرفت تکنولوژی کاربران باید نکات ایمنی را در خریدها رعایت کنند؛ افزود: از شهروندان می‌خواهیم در صفحاتی که از شما شماره کارت و رمز کارت درخواست می‌کند، حتما مطمئن شوند که از پروتکل SSL استفاده شده باشد برای این منظور آدرس سایت باید با HTTPS آغاز شده باشد.

وی با اشاره به اینکه دانلود و استفاده از اپلیکیشن‌های ناامن توسط گوشی‌های تلفن همراه و از سایت‌های نامعتبر نیز از دیگر موارد ارائه شده کلاهبرداران و موضوعات چالش برانگیز در فضاهای اینترنتی است؛ افزود: به مردم توصیه می‌کنیم در این رابطه حتما به نماد اعتماد الکترونیک توجه خاصی داشته باشند.

آدینه‌لو با معرفی سایت پلیس فتا برای کسب اطلاعات بیشتر هموطنان درباره آسیب‌های فضای مجازی بیان کرد: همچنین شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www. cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری هر گونه موارد مشکوک در خصوص کلاهبرداری‌ها و جرائم سایبری را گزارش دهند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان با اشاره به افزایش کلاهبرداری‌ها از طریق اپلیکشین‌های موبایلی و صفحات مجازی افزود: تقریبا روزانه دو یا سه نفر در این باره به پلیس فتا مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری هفت باند در همین زمینه در سال قبل و چند باند در سال جاری افزود: چون برداشت به صورت مجازی سقفی ندارد از همین رو در این نوع کلاهبرداری؛ سوء استفاده کنندگان همه حساب بانکی شهروند را خالی کرده و برداشت‌ها گاها به چندین میلیون تومان نیز می‌رسد.

آدینه‌لو از شهروندان خواست؛ اطلاعات کارت خود را در اختیار نوجوانان قرار ندهند و آنها را از عواقب این فیشینگ‌ها آگاه‌ سازند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بابی IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    1 0
    چند هفته است که خط ایرانسل بنده بدون اینکع حتی یک تماس خروجی داشته باشم شارژ میخوره و این اتفاق هر سال یکی دوبار تکرار میشه .. آیا دچار فیشینگ شده ام و چرا ارگانی برای رسیدگی وجود ندارد ؟ فیش دونیم پاره شد از بس پول شارژ دادم.
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    0 0
    افرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس