کد خبر 881568
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
کیمیا علیزاده

پزشک معالج کیمیا علیزاده درباره وضعیت این ورزشکار گفت: به دلیل مشکل پارگی رباط صلیبی، زانوی علیزاده نیاز به عمل جراحی دارد.

به گزارش مشرق، کیمیا علیزاده ملی پوش تکواندوی بانوان و پرچمدار ایران در بازیهای آسیایی جاکارتا حضور در این رقابتها را از دست داد. طبق گفته فدراسیون تکواندو، علیزاده در تمرینات روز گذشته دچار پارگی رباط صلیبی شده است.

دکتر  محمد رازی که وضعیت مصدومیت کیمیا علیزاده را بررسی کرده است اظهار کرد: کیمیا علیزاده، روز گذشته (یکشنبه) به دلیل پیچ خوردگی زانوی چپش دچار پارگی رباط صلیبی شد که بعد از معاینه این تشخیص را دادم که ابتدا باید استراحت و فیزیوتراپی انجام دهد و همچنین با عصا راه برود. البته زانوی چپ وی نیاز به عمل جراحی دارد که هنوز در این زمینه  کیمیا علیزاده تصمیم نهایی خود را نگرفته و منتظر تصمیم این ورزشکار برای عمل جراحی روی زانوی چپ او هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت عمل جراحی کیمیا علیزاده تا چه مدت از ورزش حرفه‌ای دور خواهند ماند، گفت‌: بعد از عمل جراحی او به مدت ۹ ماه تا یک سال امکان انجام ورزش حرفه‌ای را ندارد. البته در حال‌ حاضر نیاز به فیزیوتراپی دارد تا بتوانیم شرایط او را بعد از فیزیوتراپی مورد بررسی نهایی قرار دهیم.

رازی در پاسخ به این پرسش که فکر می کنید علت پارگی رباط صلیبی علیزاده به دلیل عدم آمادگی این ورزشکار بوده و یا در اثر فشار تمرینات؟ خاطر نشان کرد: هیچ کدام از این مسائل نبوده،‌ بلکه در حقیقت اتفاقی بود که امکان دارد  در جریان تمرینات برای هر ورزشکار حرفه‌ای رخ دهد به ویژه‌ در رشته‌های  رزمی و یا در فوتبال، هندبال و بسکتبال. پارگی رباط صلیبی اتفاقی طبیعی است و ورزشکار ممکن است در جریان ورزش سنگین دچار چنین اتفاقاتی شود.

پزشک درمان کیمیا علیزاده در ادامه‌، اظهار کرد: کیمیا علیزاده در جریان تمرینات تعادل خود را از دست داده است و زانوی چپ او دچار پیچ خوردگی شده و مصدومیت او دلیل خاص دیگری نداشته است.

وی در مورد در پاسخ به این پرسش که آیا علیزاده پیش از این نیز دچار  پارگی رباط صلیبی شده است یا خیر؟ تصریح کرد: زانوی چپ وی تاکنون هیچ مشکل خاصی نداشته است و پیش از این از این ناحیه دچار مصدومیت نشده است.

رازی در پایان پیرامون این پرسش که آیا با مصدومیت فعلی علیزاده امکان اعزام او به بازی‌های آسیایی جاکارتا وجود دارد یا خیر؟ گفت‌: این بستگی به سیاست وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دارد، اما باید بگویم مصدومیت او به حدی است که باید با عصا راه برود و هر چه‌ سریع‌تر فیزیوتراپی خود را آغاز کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    2 0
    افتاده بود رو دور تبلیغ و کار از ورزشش باز موند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس