کد خبر 881129
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
آخوندی نمایه

وزیر راه و شهرسازی گفت: از مدیرعامل هما می‌خواهم با توجه به اینکه پول هواپیماها از محل فاینانس تأمین شده، به هیچ عنوان تخصیص سیاسی به پروازها داده نشود.

به گزارش مشرق، عباس آخوندی در مراسم استقبال از پنج فروند هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ تازه‌وارد هما با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اظهار داشت: ما با شخصی با فرهنگ قماربازی که هر روز قمار جدیدی، آغاز و جهان را با فضای جدیدی مواجه می‌کند و عدم قطعیت شدیدی به جهان تحمیل کرده، روبرو هستیم.

وی ادامه داد: در این شرایط نوع عملکرد ما مهم است و باید آینده‌ای پر از امید را فراروی مردم ایران قرار دهیم تا دچار این حرکت‌های آمریکا نشویم.

بیشتر بخوانید:

۵ فروند ATR خریداری شده وارد کشور شد

وزیر راه و شهرسازی افزود: من از روز نخست امضای برجام، نظرم این بود که بدون فوت وقت، از قرارداد برجام دفاع کنیم و با کشورهای متعهد به برجام، همکاری‌ها را ادامه دهیم تا ایران در موقعیت بلاتکلیف قرار نگیرد؛ الان بر من ثابت شده باید زودتر این کار را انجام می‌دادیم.

آخوندی تصریح کرد: کسانی که قبلاً تنش ایجاد می‌کردند، الان پوستین قانون بر تن کرده‌ و مدعی شده‌اند، درحالی‌که باید پاسخگو باشند. آنهایی که پشتیبان مؤسسات مالی بودند و باعث شدند پول مردم حیف و میل شود، حالا آمده‌اند در صف مدعیان و پشتیبانان مردم قرار گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: ما برای ایران می‌جنگیم، ما ایران و مردم آن را دوست داریم و آنچه در توان داریم برای ملت انجام می‌دهیم؛ به هیچ‌وجه یک لحظه درنگ نمی‌کنیم و پای منافع ایران می‌ایستیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ورود هواپیماهای جدید به ناوگان ایران‌ایر گفت: این اتفاق نشانه‌ای از تدبیر و اقدام مثبت از سوی اتحادیه اروپا بود و امیدواریم بتوانیم در این شرایط سخت که آمریکا در دنیا منزوی شده، با همکاری سایر کشورها همچون هند، ترکیه، چین، همسایگان کشور و اتحادیه اروپا، ایران را از شرایط سخت عبور دهیم.

آخوندی در پایان اظهارات خود با تشکر از وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: از ظریف عزیز، عراقچی معاون وزیر خارجه، عراقچی معاون سابق بانک مرکزی، همتی و سیف رؤسای سابق و فعلی بانک مرکزی، مدیران عامل بانک‌های عامل، رئیس سازمان هواپیمایی، مدیران عامل ایران‌ایر و شرکت فرودگاه‌ها، اعضای کمیسیون عمران و رئیس دفتر رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم و از خانم شرفبافی می‌خواهم با توجه به اینکه هواپیماها از محل فاینانس تأمین شده، باید پول آنها را برگرداند و پِلَن پروازی هواپیماها بر اساس بازرگانی باشد و به هیچ‌وجه تخصیص سیاسی ندهد. امیدواریم شاهد شکل‌گیری همای منطقه‌ای برای توسعه مناطق کمتر برخوردار باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بنده خدا IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    30 0
    گم شو بابا
  • مرتضیsk IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    13 0
    حرف راست بزن مگه مجبوری از لاشه برجام و فتح الفتوح دفاع کنی؟ شما بقول ظریف یه حساب بانکی تو لندن نمی تونی باز کنی و با دلار چمدانی مایحتاج سفیر و سفارت ایران تامین میکنی آنوقت چجوری فاینانس با بانک خارجی زدی!
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    16 0
    با چهار تا هواپیما خوش باش.
  • قاسم IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    12 2
    نقدی خریدن همه هواپیما ها رو نقدی خریدن پولش هم از صندوق توسعه ملی که باید خرج زیر بنای مناطق محروم میشد دادن در شرایط تحریم همون که داشتیم دادن به اروپا تا زودتر ورشکسته بشیم
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    11 0
    از کسانی که پروزه ایران 140 به اینجا رسوندن تشکر کن اگر نبود اینا توخوابم بهت هواپیما نمیدادند التبه هیچ وقت درک نمیکنی
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    5 9
    بگفته مشرق این کالا لوکس است . همان الاغ کفایت می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس