اخبارویژه

روحانی با صدور دستوری خطاب به وزارتخانه‌های متولی امر تولید، صادرات و واردات، به آن‌ها تاکید کرده برای بهره مندی از راه حل‌های بخش خصوصی در مقطع فعلی و دریافت راهکارهای پیشنهادی از آن ها، اقدام کنند.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*********

کیهان

حمله کفتارهای مجازی به یک مجری تلویزیون با خط‌دهی از تل‌آویو

به دنبال انتقاد یک مجری تلویزیون از اقدامات وطن فروشانه در فضای مجازی، سیاهی لشکر صهیونیست‌ها در فضای مجازی علیه وی دست به کیبورد شدند.


پس از آنکه المیرا شریفی در صفحه شخصی خود نوشت: «شرم کنید. چندچندید با خودتون که میرید زیر پستهای توهین آمیز و احمقانه ترامپ و نتانیاهو خواهش و تمنا مینویسید؟!؟ دِ آخه چقدر وطن فروشی؟ محترمانه میگم : سکوت کن».


وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار مطلبی و حمله به این خبرنگار صدا و سیما، خط را به سیاهی لشکر این رژیم در فضای مجازی برای حمله به وی داد.


نکته جالب‌تر آنکه کانال‌های ضدانقلاب که ادعای انعکاس صدای مردم در فضای مجازی را دارند، عین مطلب وزارت خارجه رژیم صهیونیستی را بازتاب دادند تا یک بار دیگر نشان دهند از کجا تغذیه می‌شوند و در واقع شیپورچی رژیم کودک‌کش اسرائیل هستند.


یکی از برنامه‌های روتین این سیاهی لشکر در فضای مجازی، حمله کفتار گونه به هر کسی است که کوچک‌ترین حرکتی در مخالفت و افشای مزدوران آمریکا و رژیم اسرائیل از وی سربزند تا به این وسیله افراد را به خیال خود دچار ارعاب و خودسانسوری در بیان افکار و اعتقادات خود کنند.



یک شبکه آمریکایی: ایران کابوسی برای آمریکاست


«اظهارات قاسم سلیمانی، پرنفوذترین چهره عملیاتی در خاورمیانه که اخیرا آمریکا را به جنگ تهدید کرده، صرفا تهدید به رویارویی مستقیم نظامی نیست، بلکه ایران با استفاده از حملات سایبری، نمایندگان خود در منطقه و همچنین قدرت موشکی نیز سبب ایجاد نگرانی‌های شدیدی برای آمریکا شده است و کابوسی برای ایالات متحده است.»


پایگاه سی ان بی‌سی در نوشتاری با ‌اشاره به مطلب فوق، به قدرت و نفوذ ایران در منطقه و همچنین تهدیدات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نوشت: ایران ابزارهایی در اختیار دارد که باعث شده ایالات متحده منافع خود را در مخاطره ببیند و این موضوع اکنون به دغدغه شماره یک آمریکا تبدیل شده است.


این پایگاه خبری در ادامه نوشت: ایران با گسترش دادن مرزهای نظامی‌اش و در اختیار داشتن نیروهای نظامی در عراق، لبنان، سوریه و حتی یمن در حال تغییر قوانین بازی‌ای است که توسط اسرائیل و ایالات متحده برای آینده خاورمیانه طراحی شده بود.


لازم به ذکر است، بعد از خروج آمریکا از برجام رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی سعی در القای این نکته داشتند که ایران، را در موضع ضعف نشان دهند؛ اما با مواضع محکم ‌جمهوری اسلامی ایران، اکنون تحلیل‌های این رسانه‌ها به سمت اقتدار و نفوذ منطقه‌ای ایران سوق پیدا کرده  و از واکنش جمهوری اسلامی ایران به تهدیدهای آمریکا، شدیدا ابراز نگرانی می‌کنند.
 

سکوت مدعیان اصلاحات از شرمندگی است یا فرار از مسئولیت؟!


علی شکوری‌راد گفته است که اصلاح‌طلبان قادر به دفاع از دولتی که خودشان سر کار آورده‌اند، نیستند.


علی شکوری‌راد، از فعالان اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب اتحاد ملت در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه ایران گفته است: انتظارات مردم ایران پس از شرکت در انتخابات و دادن رأی به نامزدهایی که اصلاح‎طلبان آنان را معرفی کرده بودند یا مورد حمایت خود قرار داده بودند، برآورده نشد. بنابراین محل اصلی بحث باید این باشد که مردم از چه چیزی سرخورده شده‎اند؟ سرخوردگی مردم این بوده که فکر کردند نقش خود را درست ایفا کردند و انتظار داشتند که خواسته‎های آنان برآورده شود؛ اما نشد.


او می‌افزاید:‌ آقای روحانی با صحبت‎های دلگرم‌کننده‎ای در عرصه انتخابات ظاهر شد و علاوه‌بر اصلاح‎طلبان، خود هم توانست مردم را مجاب کند که پای صندوق بیایند و به او رأی بدهند. حتی در انتخابات سال گذشته شاهد بودیم بعضی از کسانی که تا آن سال در انتخابات شرکت نکرده بودند امیدوارانه پای صندوق رأی آمدند. اما عملکرد دولت آنگونه که انتظار می‌رفت نبود. همین‌ها و برخی مسائل دیگر باعث شد که اعتراضات دی ماه زمینه پیدا بکند و شکل بگیرد.


شکوری‌راد در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح می‌کند: اصلاح‌طلبان در فرآیندی که بعد از اعتراضات دی ماه آغاز شد در وضعیتی قرار دارند که نمی‎توانند دفاع لازم را از دولتی که با حمایت آنها بر سر کار آمده انجام دهند. به این دلیل که هم فاصله ارتباطی با آن دارند و هم عملکرد دولت برای آنان قابل توجیه نیست. لذا نمی‌توانند مردم را هم توجیه کنند. بنابراین ما با بحران دستاورد مواجه شدیم.


گفتنی است اصلاح‌طلبان‌ همواره در هر موقعیتی که دولت در تنگنا قرار گرفت و عملکرد آن زیر ذره‌بین منتقدان رفته است، برای فرار از هزینه‌های دولت و عبور از روحانی اقدام کرده‌اند. این جریان که خود را در منافع دولت شریک کرده بود در حالی که ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت روحانی طی یکسال گذشته آشکار شده، با دنبال کردن سناریوی «فرار از مسئولیت» با در پیش گرفتن سیاست سکوت، در پی واگذاری مشکلات به روحانی هستند چرا که به گفته یکی از همین قماش مدعی اصلاحات، دولت برای این جناح سیاسی یک رحم اجاره‌ای بود. به عبارت دیگر مدعیان اصلاحات با افزایش مشکلات در کشور، به دنبال جداکردن خرجشان از رئیس‌جمهور مورد حمایت خود هستند تا بتوانند با سیاسی کاری در ساختار قدرت شریک باشند و در انتخابات آینده از نمد مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری  کلاه فریب دیگری برای خود دست و پا کنند!


گفتنی است مدعیان اصلاحات با وجود آنکه امروز در پست‌های مهم اجرایی حضور دارند، مشکلات کشور را با کارنامه خود بی‌ارتباط می‌دانند.



نگرانی شدید آل‌سعود و آمریکا از نتایج انتخابات پاکستان


رای‌الیوم در یادداشتی به موضوع انتخابات اخیر پاکستان و نتایج آن پرداخت. این روزنامه ابتدا این سؤال را مطرح کرد که «چرا عربستان سعودی، امارات و آمریکا نسبت از پیروزی عمران خان در انتخابات اخیر پارلمانی پاکستان نگرانند؟»


رای الیوم سپس سؤالات دیگری را به این شکل مطرح کرده است: «آیا وی همانگونه که یکی از شاهزادگان سعودی گفت دنباله رو ایران است؟ میزان درستی پیش‌بینی‌ها درباره خروج وی از ائتلاف اسلامی در اعتراض به جنگ یمن چقدر است؟»


این نشریه در مقام پاسخ به سؤالات طرح شده می‌نویسد: «مقامات عربستان سعودی، به علت شکست حزب متحد خود یعنی حزب نواز شریف «مسلم لیگ پاکستان » در انتخابات مجلس پاکستان و پیروزی رقیب سرسخت وی یعنی عمران خان بازیکن سابق کریکت، نگرانند. وی که علاقه‌ای به عربستان نداشت با هرگونه نقش کشورش در جنگ یمن مخالف بود و خواستار روابط محکم با ایران است.»


این روزنامه به مقایسه وضعیت وابستگان به آل‌سعود در مالزی و پاکستان پرداخته: «نواز شریف اکنون به اتهام فساد پشت میله‌های زندان است، کاملا مانند دیگر متحد عربستان در مالزی نخست‌وزیر نجیب عبدالرزاق و اگر نخستین تصمیمی که مهاتیر محمد پس از به دست گرفتن زمام امور کشورش انجام می‌دهد، خارج کردن تمام نیروهای مالزی از ائتلاف عربی به رهبری عربستان در جنگ یمن باشد بنابراین پیش‌بینی می‌شود عمران خان همین اقدام را اتخاذ کرده و از ائتلاف اسلامی تاسیس شده از سوی شاهزاده محمد بن‌سلمان در سال ٢٠١٥ خارج شود.»


این نشریه عربی به نگرانی‌های غرب نیز ‌اشاره کرده و می‌نویسد: «اگر عربستان و امارات متحده عربی هر دو از به قدرت رسیدن عمران خان نگران هستند آمریکا، انگلیس و کشورهای اروپایی دیگر نیز نگرانی مشابهی دارند زیرا این مرد کاملا با سیاست‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه مخالف است و با قدرت از فلسطین دفاع می‌کند و زمانی که در دانشگاه آکسفورد مشغول تحصیل بود در بسیاری از فعالیت‌های سیاسی مخالف تروریسم اسرائیل شرکت کرد و پس از کناره‌گیری از ورزش و تاسیس حزب انصاف حتی همسر نخست وی که تبعه انگلیس بود و مسلمان شد؛ راه وی را در پیش گرفت و مقالات انتقادی بسیار تندی علیه اسرائیل و تجاوز به نوار غزه نوشت و در روزنامه گاردین منتشر کرد. عمران خان به سخنان توهین‌آمیز ترامپ علیه کشورش پاسخ داد و آمریکا را به سوق دادن جامعه پاکستان به سمت تندروی متهم کرد هنگامی که در دهه هشتاد از دولت این کشور خواست گروه‌های جهادی را برای همکاری با سی آای تشکیل دهد.»


اشاره این یادداشت به واکنش عصبی یک شاهزاده آل‌سعود پس از پیروزی عمران خان جالب توجه است: «خالد بن عبدالله آل‌سعود یکی از برجسته‌ترین کسانی بود که از نگرانی عربستان از پیروزی عمران خان خبر داد. وی در توئیتی عمران خان را دنباله‌رو ایران و نماینده قم در اسلام آباد معرفی کرد و سپس این توئیت خود را پاک کرد.»


چنانکه رای الیوم پیش‌بینی کرده مهم‌ترین اقدامات نخست‌وزیر جدید پاکستان در آینده چنین خواهد بود: «عمران خان اکنون تلاش می‌کند دولتی ائتلافی تشکیل دهد و پیش از نیمه ماه اوت سوگند یاد خواهد کرد و چنانچه اوضاع بر وفق مراد او پیش رود، سیاست پاکستان را کاملا تغییر خواهد داد. به این ترتیب که خواستار اصلاح روابط با هند و دیدار با رهبر این کشور به منظور حل بحران کشمیر و نیز همکاری با ‌اشرف عبدالغنی، رئیس‌جمهور افغانستان به منظور تلاش برای برقراری صلح و برپایی روابط محکم حسن همجواری با تهران و خروج از ائتلاف مبارزه تروریسم آمریکا است.»


این روزنامه در پایان نتیجه می‌گیرد: «عربستان سعودی، امارات و نیز رئیس‌جمهور ترامپ حق دارند نگران باشند زیرا این نخست‌وزیر جدید پاکستان مانند نخست‌وزیران سابق عروسک خیمه شب‌بازی نخواهد بود و چه بسا جایگاه کشورش را به عنوان یک کشور منطقه‌ای دارای قدرت هسته‌ای بازگرداند و این نقشی است که در سایه نخست‌وزیران فاسد سابق کمرنگ شده بود.»


 

وطن فروشی که نام خود را دیپلمات گذاشته است


یکی از مدیران ارشد وزارت خارجه دولت اصلاحات در یک وطن فروشی آشکار، به دشمن پیشنهاد کرده است که فشارهای اقتصادی کارساز نیست و باید شوک نظامی به ایران وارد کرد!


قاسم محبعلی از مدیران وزارت امور خارجه در دولت اصلاحات در مصاحبه با القدس العربی گفت: چرخش اساسی در سیاست خارجی ایران جز از طریق وارد کردن شوک نظامی ایجاد نخواهد شد. او گفت‌وگو بین تهران و واشنگتن را در کوتاه و میان مدت بعید دانست.


محبعلی افزود: همه قدرت‌های بزرگ بر ضرورت چرخش اساسی در سیاست خارجی ایران تاکید دارند تا شرایط برای آغاز مذاکرات جدید با واشنگتن فراهم شود.
وی در ادامه گفت: نظام ایران رفتار و سیاست خود را صرفا زیر فشار تحریم‌های اقتصادی تغییر نخواهد داد.


مدعیان اصلاحات که گرا دادن به دشمن برای تحریم‌های فلج‌کننده در فتنه 88 را در کارنامه خود دارند، حالا پا را فراتر گذاشته و در یک وطن فروشی آشکار، به دشمن پیشنهاد می‌کنند که فشارهای اقتصادی کارساز نیست و باید شوک نظامی به ایران وارد کرد.


اگر گزینه شوک نظامی به ایران، قابلیت اجرایی داشت، واشنگتن لحظه‌ای در اجرای آن تاخیر نمی‌کرد. مقامات ارشد و فرماندهان نظامی آمریکایی بارها اذعان کرده‌اند که در مقابله با ایران، گزینه نظامی را روی میز ندارند. پیشنهاد خائنانه شوک نظامی به ایران، بیش از پیش بر وطن فروشی جماعت مدعی اصلاحات صحه گذاشت.

خراسان

مراقب خرید کالا از شرکت‌های اماراتی باشید

بر اساس ابلاغیه یک مقام مسئول به تعدادی از سازمان‌های دولتی و فعالان اقتصادی با تشریح اقدامات خلاف قانون برخی شرکت‌های مستقر در امارات متحده عربی، اعلام شده است تعدادی از این شرکت‌ها از جمله شرکت مشهور "د.م" که به مدیریت یک تبعه هندوستانی، با شرکت‌های ایرانی مراوده تجاری دارد، هنگام تحویل کالا به مشتریان ایرانی، موضوع تحریم را بهانه کرده و درخواست مبالغی مازاد بر قرارداد می‌کند که رعایت ملاحظات و انجام استعلام قبل از معامله با این شرکت‌ها ضروری است.

تذکر رئیس جمهور به وزیران برای مشورت با بخش خصوصی

یک مقام مسئول دولتی در نامه‌ای به تعدادی از مدیران اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی اعلام کرده است حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور با صدور دستوری خطاب به وزارتخانه‌های متولی امر تولید، صادرات و واردات، به آن‌ها تاکید کرده برای بهره مندی از راه حل‌های بخش خصوصی در مقطع فعلی و دریافت راهکارهای پیشنهادی از آن ها، اقدام کنند که بر این اساس، قرار است جلسات و کارگروه‌هایی در اسرع وقت برگزار و نظرات به دولت منعکس شود.

ایران

عبدالفتاح سلطانی عزادار شد

خبر اول اینکه، هما سلطانی، دختر عبدالفتاح سلطانی وکیل دادگستری زندانی دیروز در 30 سالگی به علت ایست قلبی درگذشت. سلطانی از سال ۹۰ در زندان اوین بسر می‌برد. این وکیل دادگستری دیروز به مرخصی آمد.
 


تشکر احمد منتظری از شورای نظارت بر صدا و سیما

خبر دیگر اینکه، احمد منتظری با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود ضمن تأکید بر حق پاسخگویی به مستنند «قائم مقام» از شورای نظارت صدا و سیما به خاطر محکوم کردن این مستند تشکر کرد. به نوشته او، با رأی اکثریت شورای نظارت بر صدا و سیما این مستند که درباره آیت‌الله منتظری ساخته شده، مجال پخش نیافته است.


 
فرانسه یک ایرانی را به بلژیک تحویل داد

شنیدیم که، دادگستری فرانسه اعلام کرد شهروند ایرانی- بلژیکی را که در روز ٣٠ ژوئن در پاریس دستگیر شده بود، در اختیار مقامات قضایی بلژیک قرار داده است. به گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، این شهروند ۵٤ ساله ایرانی-بلژیکی که رسانه‌های فارسی زبان او را «مهراد عارفانی» و یا «مهرداد عارفانی» خوانده‌اند از سوی مقامات قضایی بلژیک متهم به اجرای طرح بمب گذاری در گردهمایی سازمان منافقین است. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، پیش از این با اشاره به دستگیری زوج ایرانی- بلژیکی گفته بود «افراد بازداشت‌شده در بلژیک، از اعضای شناخته‌شده و عملیاتی گروهک تروریستی منافقین هستند.»


 
حمله به حوزه علمیه اشتهارد

باخبر شدیم که، شامگاه جمعه جمعیتی 500 نفره به حوزه علمیه اشتهارد حمله کردند که به گفته مدیر حوزه علمیه با سنگ و آجر نما را هدف قرار داده و شیشه‌های نمازخانه را شکستند و  حین این خرابکاری‌ها، شعارهای هنجارشکنانه سر دادند. حجت‌الاسلام علی هندیانی به  فارس گفته است :«این افراد درصدد ورود به حوزه علمیه برای شکستن درب‌ها و آتش زدن بودند که با تدابیر انجام شده این مسأله محقق نشد.» به گفته او «این افراد توسط نیروهای ضدشورش متفرق و جمع‌آوری شدند و پلیس هم اکنون آنان را مورد شناسایی قرار داده و در حال دستگیری آنان است.»

۷ سال و نیم حبس برای فعال صنفی معلمان

دست آخر اینکه،  وکیل مدافع محمد حبیبی- فعال صنفی معلمان- از محکومیت موکلش به ۷ سال و نیم حبس خبر داد. امیر رییسیان  به ایسنا گفت: محمد حبیبی به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، به ۷ سال و نیم حبس، تبلیغ علیه نظام به ۱۸ ماه حبس، اخلال در نظم ۱۸ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شده است. وکیل مدافع محمد حبیبی با بیان اینکه این حکم بدوی است و روز شنبه ابلاغ شده است، گفت: ظرف ۲۰ روز نسبت به این حکم تجدید نظرخواهی خواهیم کرد. حبیبی ۲۰ اردیبهشت ۹۷ در تجمعاتی که فرهنگیان به مناسبت هفته معلم داشتند، بازداشت شد.

آرمان

انتصاب سرپرست دفترحفاظت منافع ایران‌درجده

محمد علی‌بک رئیس اداره عمان و یمن وزارت امور خارجه کشورمان به زودی عهده‌دار سرپرستی دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در جده می‌شود. وی که پیش از این رئیس اداره خلیج فارس وزارت خارجه بوده مدتی، نفر دوم و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط نیز بوده است.

مذاکره با آمریکا هرگز تابو نبوده

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تاکید کرد که مذاکره با آمریکا هرگز تابو نبوده اما موقع‌شناسی و اقتدار دو رکن هر مذاکره دیپلماتیک است. حسین امیر عبداللهیان در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: مذاکره با آمریکا هرگز تابو نبوده، ده‌ها ملاقات وزرای خارجه دو کشور در برجام و سه دور مذاکره در بغداد که من هم در آن حضور داشتم از آن جمله است. مشکل، مذاکره نیست بلکه رفتار قلدرمآبانه، جنایات بزرگ و بدعهدی‌های مکرر آمریکا است. موقع‌شناسی و اقتدار دو رکن هر مذاکره دیپلماتیک است.

تذکر موحدی‌کرمانی به قوه‌قضائیه

آیت‌ا... موحدی کرمانی با اشاره به مشکلات اقتصادی و نوسانات اخیر بازار ارز و طلا که موجب افزایش تورم و بروز مشکلات ونگرانی‌هایی برای خانوارها شده است ، خواستار ورود جدی‌تر دولت و مجلس و مسئولان امر ، برای ساماندهی اقتصادی کشور شد و گفت: گرانی ، تورم و بی‌ثباتی اقتصاد، باعث بروز مشکلات معیشتی بویژه برای طبقات متوسط و ضعیف جامعه شده و لازم است مسئولان برای رفع این معضلات اقدام عاجل نمایند.امروز همانگونه که از دولت و مجلس انتظار می‌رود مشکلات اقتصادی و وضع موجود را ساماندهی کنند، از قوه قضاییه هم این توقع هست که با جدیت و قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کند .

سوال توکلی از وزیر نفت

رئیس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به وزیر نفت خواستار پاسخگویی در زمینه علت حذف تعدادی از رشته‌های غیر فنی و میان‌رشته‌ای کارشناسی ارشد مرتبط با صنعت نفت و گاز در سال تحصیلی آینده شد. احمد توکلی نوشت: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده در سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت و داده‌های میدانی کمبود متخصصان رشته‌های مورد بحث یکی از مشکلات صنعت نفت کشور است. رئیس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در این نامه تاکید کرد: به نظر می‌رسد بقای این رشته‌ها به صلاح صنعت نفت کشور باشد. توکلی از زنگنه خواست دلایل و توجیهات حذف رشته‌های فوق در اسرع وقت اعلام شود.

روایتی از مزایای فیلتر تلگرام

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: دمیدن روح امید و نشاط در میان مردم و فعالان اقتصادی امری ضروری است. سردار غلامرضا جلالی افزود: با تصمیم شورای عالی فضای مجازی و فیلترینگ تلگرام جلوی انتقال بخشی از این اطلاعات گرفته شد. نحوه برخورد آمریکایی‌ها با کره شمالی الگویی است که آمریکایی‌ها از آن می‌خواهند استفاده کنند یعنی توانستند با فشارهای مختلف کره را وادار به مذاکره کنند پس در ذهنشان می‌خواهند همان برنامه را با کمی تغییرات علیه ایران به‌کار بگیرند. سردار جلالی در خصوص مفاسد اقتصادی و مسائل به‌وجود آمده در بازار ارز و سکه، تاکید کرد: باید با مفسدین اقتصادی به صورت قاطع برخورد کرد، همچنین باید به مردم، در خصوص تامین اقلام ضروری اطمینان داد. در حوزه امنیت نیز تدابیر خاصی در ستاد کل نیروهای مسلح اندیشیده شده است تا بتواند مسائل را به‌صورت پیش دستانه حل و فصل کند و موجب آشوب شود همچنین آمادگی‌های لازم برای مقابله با آشوب‌های احتمالی وجود دارد.

۴۴ مدیر بازنشسته شهرداری باید بروند

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به قانون منع بکارگیری بازنشستگان، آیا شهردار تهران هم مشمول این قانون می‌شود گفت: این مصوبه هنوز به شورای نگهبان نرفته است. اما اگر ابهامی هم درباره قانون وجود داشته باشد طبیعتا بهترین راه استفساریه از مجلس است. اما در حال حاضر برداشت ما این است که این قانون شامل شهردار تهران نمی‌شود. به این دلیل که طبق مصوبه هیات وزیران، شهردار تهران همتراز با وزیر تعیین شده است؛ بنابراین طبق همین قانون منع بکارگیری بازنشستگان وزرا از این قانون مستثنی هستند. علی اعطا افزود پس از مصوب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، معاونت منابع انسانی شهرداری لیستی برای ما ارسال کرده که مجموع کارکنان بازنشسته در این لیست حضور دارند. از تعداد ۹۱ نفری که در این لیست وجود دارد پس از بررسی هایی، متوجه شدیم که ۴۴ نفر از این تعداد نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند مگر به اذن مقام معظم رهبری که طبق قانون استثنا شده است.

ترامپ ۷ شرط ایران برای مذاکره مستقیم را پذیرفته است!

روزنامه کویتی الجریده ادعا کرد که ایران به 7 شرط پذیرفته بوده است که با آمریکا مذاکره کند. 7 شرطی که پیش‌بینی می‌شد آنقدر سخت باشند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا آنها را نپذیرد. به نوشته الجریده این 7 شرط عبارت بودند از: بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای و اجرای تمامی تعهداتش. توقف تهدیدات نظامی آمریکا علیه ایران. ارائه تضمین در جهت عدم تلاش آمریکا برای براندازی نظام. پایان دادن به اختلاف افکنی میان ایران با کشورهای عربی توسط آمریکا. پایان دادن به تحریم‌های جدید اقتصادی. توقف فشارهای اقتصادی. توقف فشار به شرکت‌های اروپایی تا آنها به تهران بازگردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    27 4
    برجامي دوباره ...
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    77 5
    آقایی که گفته شوک نظامی به ایران انگار شاهد 8 سال جنگ تحمیلی نبوده و اینهمه شهید که دادیم رو نادیده گرفته و یا کور است و نمی بیند که الان هنوز داره شهدای تازه تفحص یافته را تشییع میکنند ایشالا که خون شهدا دامن ایشون را بگیرد و چرت و پرت نگه
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      60 2
      لعنت ونفرین خدا برهر منافق وطن فروش خبیث
    • ناشناس IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      17 10
      کلاً آدمهای تندرو اینطوریند بی منطق و خطرناک قبلاً از این ور پشت بام می افتادند میگفتند باید دنیا رو از لوث امپریالیسم آمریکا و استکبار پاک کنیم حالا یکی دو دهه بعدش می گند باید آمریکا و ائتلافش به ایران حمله کنند. به امید حکمفرمایی منطق و حکومت مردم
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    65 17
    مرگ بر آمریکا
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      47 7
      مرگ بر وطن فروش خاک بر سرتون
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    26 17
    دوباره ازقبل مذاکرات فحاشی وفتنه وجنگ افروزی وشعارشروع شد-بعد که نقض کردند میگویند غیر قابل اعتماد هستند-بابا خودتان خرید-اصلا میخواهید مذاکره نباشه تا مردم کلکتان را بکنند
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      29 1
      اتفاقا شما می خواهید مذاکره کنید تا کلک ایران را بکنید. وضعیت کسانی که خیال کرده اند می شود با ترامپ مذاکره کرد از دو حال خارج نیست. یا آقایان واقعا فکر می کنند ترامپ مهربان و عهدشناس بعد از آنکه ایران را از هستی ساقط کرد به تعهداتش عمل می کند و درهای رحمت کدخدا را بر روی این ملت می کشاید! همان ترامپی که حتی به کودک دو ساله مکزیکی رحم نمی کند. یا اینکه این آقایان خوب می دانند که قرار است ایران خلع سلاح شود تا تبدیل به لقمه ای راحت و چرب و نرم برای آمریکا شود و بعد یک جنگ راحت و برد ساده برای آمریکا. عین عراق و لیبی. اما از آن جهت که خودشان خائن و چندتابعیتی هستند و فرزندانش در اروپا و آمریکا تشریف دارند هیچ نگرانی از تبدیل شدن ایران به لیبی ندارند.
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    33 6
    بجای وطن و فروش کلمه خائن مهدورالدم مفسد فی الارض مناسب تر است و اتهام واقعی او است
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    32 3
    در کجای دنیا عامل خمله نظامی به کشور اعدام نمی شود قوه قضائیه بدون فوت وقت غیابا عناوین مجرمانه این خائن و جانی را به اعدام با حکم تیر دستگیری اش را صادر کند
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      11 22
      بابا شانس آوردیم قاضی نشدی چه خبرته؟ بکش بکش راه انداختی. روی اعصابت مسلط باش راحت بشین رفیق!
  • فهمیده IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    15 21
    . الفقر کاد ان یکون کفرا .. . . از چرندیات کیهان حالم به هم میخورد .
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    3 0
    سلام/ مثبت و منفی یعنی جه ؟ یکی توضیح بده/ متشکرم
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    9 6
    قبلا چندین روزنامه از منبع موثق نوشته بودند آمریکا واسرائیل با پول عربستان فارسی زبان را در فضای مجازی بعنوان کاربران سازماندهی دهی کرده است. تا گروهی در فضای مجازی بر علیه وضرر ایران مطالب بنویسند ورای بدهند وهرکسی به منافع نظام وانقلاب مطلبی بگوید سریع آن را در فضای مجازی بکوبند
  • فریدون IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    10 19
    به نظر میاد آموزه های دینی به ما ان نکته را می آموزد که بادشمن باید مداراکنیم وگفتگو جز آموزه های دین اسلام است شاید این بار صراط مستقیم نصیب آنها شود وعفریت جنگ دامن کشوررا نگیرد انها الان توپ را درزمین ما انداخته اند اگر ازطریق ایران این گفتگوپذیرفته نشود بعدها ایرا ن رامقصر میدانند تمام پیامبران ما درزمان خودشان با مستکبران نخست به گفتمان پرداختند
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      10 2
      زرشک
    • ugd IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      4 0
      فریدون های فریدون حالت خوبه !!!
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      3 1
      چند مرتبه مذاکره؟
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      7 1
      میخوای ایران رو بدیم بره شما راحت بشی؟!
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      3 0
      یعنی صد رحمت به هندوها. اسلام هرگز اجازه نداده که مسلمانان مذاکره ای بکنند که دشمن از قبل نتیجه اش را معلوم کرده است
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    14 3
    این وطن فروشان عوامل بیگانه چرا به حوزه علمیه اشتهارد حمله کردند. اگر واقعا ایرانی هستد به مسائیل اقتصادی اعتراض دارند. به روند به ثروتمندان کارشکن مفسدان اقتصادی حمله کنند.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    2 5
    آنهائیکه در آمد نجومی دارند از گرسنگی اکثر مردم نه تنها بی اطلاعند بلکه بردگی مردم را میخواهند برادرم از هر جهت برای نجات این مردم له شده باید فعالیت کرد، در زمان جنگ هیتلر که به نزدیک مسکو رسیده بود خواهان مذاکره با لنین شد لنین هیئتی را فرستاد ولی هیتلر گفت باید این هیئت با لباس ما حاضر باشند هیئت روس جریان را به لنین رساندند لنین گفت اگر بگویند لباس زنانه به پوشید قبول کنید وبالباس خواسته هایشا ن حاضر باشید وبرای نجات از بحران تلاش کنید
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      6 2
      درخرمشهر درحالیکه رییس جمهوربه آنهاخیانت کرده بود تانفس آخرجنگیدند ومثال واسوه تاریخی ماشدند .
  • US ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    10 3
    ه مفسدان اقتصادی کیان ؟مردم فقط نان وشغل لازم دارند نه شعار و فشار
  • سید محمد مصطفوی IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    8 1
    مرگ بر به اصطلاح اصلاح طلبان کثیف وطن فروش. جالبه 99درصد اصلاح طلبان وطن فروش و خائن و جاسوس هستند و کاری به کارشون هم ندارند. لعنت به چپی و راستی.
  • FR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    4 1
    حمله به مدرسه علمیه در اشتهارد توسط عوامل ال سعود انجام شد .
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    8 0
    روحانی به جهانگیری دستور کتبی داد با مفسدان اقتصادی مبارزه واقدامات را گزارش کند حسین فریدون ومهدی جهانگیری به مفسدان اضافه شد وفرزندان قاچاقچی وزراء مظلوم گزارش گردید روحانی درحد واندازه اداره مملکت نیست شورای نگهبان مقصر وضع فعلی است درتایید صلاحیت نمایندگان واحراز صلاحیت ریاست جمهوری
  • مهماندار هواپیما IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    7 1
    بجای حمله به مدرسه علمیه باید به ویلای رانت خواران در بالای شهر حمله کنند
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    2 0
    مشرق اونا میپیچونن , شما دیگه چرا ? حزب اتحاد ملت داخل پرانتز ( جبهه مشارکت سابق )

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس