بسیج

حال که متاسفانه بخش بزرگی از بخش خصوصی ما در آزمون اخلاق مردود شده است، دستگاه‌های حاکمیتی باید با تمام قوا وارد عمل شوند تا «معیشت» و «ارزاق» ضروری مردم گروگان دست سودجویان زالوصفت و بی‌ایمان نباشد.

سرویس سیاست مشرق- این روزها، در کنار همه بی‌کفایتی‌ها، بی‌تدبیری‌ها و سوء مدیریت‌های ناآگاهانه یا آگاهانه که از سوی متولیان عرصه اقتصاد کشور مشاهده می‌شود، متاسفانه یک حقیقت بسیار تلخ هم در حال رونمایی است.

حقیقت این است که سال‌ها دستگاه‌های حاکمیتی، مسوولان و صاحب‌نظران از لزوم واگذار کردن امور اقتصادی کشور به دست بخش خصوصی سخن می گویند. اجرای اصل 44 قانون اساسی در جهت گسترش خصوصی سازی در کشور ، سیاست رسمی کشور در دست‌کم یک دهه اخیر بوده است. لیکن، با التهابات و تلاطمات بعضا روزانه در عرصه اقتصاد و معیشت کشور در یکی دوماه اخیر، به نظر می رسد که بخش بزرگی از همین بخش خصوصی که همانا فعالان بازار هستند، در این آزمون بزرگ «رفوزه» شده‌اند.

از سوءاستفاده‌ها در ثبت سفارش واردات، استفاده از رانت‌های ارزی، استفاده از کارت ملی و کارت بازرگانی افراد بی‌سواد و بی اطلاع، واردات با ارز دولتی و فروش با ارز آزاد و حتی گرفتن ارز دولتی و عدم واردات، شرکت‌های مسافرتی که ارز مسافرتی می گیرند و مسافر را مجانی به تور تایلند می برند تا از ما به التفاوت قیمت ارز استفاده کنند........و از همه مهم‌تر «احتکار» شدیدی که در بازار کالاهای اساسی و ضروری و روزمره مردم به وجود آمده، همه نشان می دهد که بخش بزرگی از فعالان بازار در آزمون تنگنای اقتصادی برای کشور به شدت مردود شده‌اند و به جای آن که تلاشی برای کاستن از مشکلات هموطنان داشته باشند، صرفا به دنبال نهایت بهره‌برداری مادی از وضعیت کنونی هستند.

متاسفانه خبرهای تایید شده و تایید نشده، حکایت از آن دارد که در همین پایتخت، بسیاری از سوله‌ها و انبارهای جنوب تهران که در اختیار فعالان بخش خصوصی است، با کالاهای خریداری شده از قبل یا با دلار 4200 تومنی(و حتی 3900 تومانی) تا سقف پر شده‌ و پلمپ شده‌اند، تا صاحبان آن‌ها با بیشترین سود و به صورت قطره چکانی این کالاها را به مردمی که در فشار اقتصادی هستند، بفروشند. تاسف اصلی البته از عمق بی اخلاقی و فسادی است که در بخش قابل توجهی از بازاریان ما ریشه دوانده و نام «کاسب» را که زمانی به واسطه آموزه‌های دینی و سنتی، «حبیب الله» خوانده می شد، لکه دار کرده است.

به هر حال ما بنا بر آموزه‌های دینی و اعتقادی خود، باور داریم که همه کسانی که در شرایط سختی مردم خویش، نان خود را از کیسه دوختن برای جیب ملت درمی آورند و به سان زالو بر گرده‌ی مردم نشسته‌اند، در نهایت هم در این دنیا(به انحاء مختلف) تاوان پس خواهند داد و هم آخرت سخت و دردناکی در انتظار آن‌هاست که قرآن کریم فرموده: «وَیْلٌ لِلْمُطَفِّفِینَ ﴿۱﴾ الَّذِینَ إِذَا اکْتَالُوا عَلَی النَّاسِ یَسْتَوْفُونَ ﴿۲﴾ وَإِذَا کَالُوهُمْ أَوْ وَزَنُوهُمْ یُخْسِرُونَ ﴿۳﴾ أَلَا یَظُنُّ أُولَئِکَ أَنَّهُمْ مَبْعُوثُونَ ﴿۴﴾ لِیَوْمٍ عَظِیمٍ ﴿۵﴾ یَوْمَ یَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعَالَمِینَ ﴿۶﴾» (وای به حال کم فروشان آنان که وقتی چیزی را با پیمانه یا وزن از مردم تحویل می گیرند کاملاً حق خود را استیفاء می کنند ولی وقتی چیزی را تحویل مردم می دهند در پیمانه و وزن کمتر می دهند . آیا آن ها عقیده ندارند که بعد از مرگ زنده خواهند شدو به روز بزرگ رستاخیز ایمان ندارند . روزی که تمام مردم در پیشگاه خداوند برای تعیین سرنوشت خود می ایستند.)

در همین رابطه بخوانید:

توصیه‌هایی به دولت برای کنترل بازار/ اقتدار حاکمیت در زنجیره تامین کالاهای اساسی احیاء می‌شود

(ترجمه: وای به حال کم فروشان آنان که وقتی چیزی را با پیمانه یا وزن از مردم تحویل می گیرند کاملاً حق خود را استیفاء می کنند ولی وقتی چیزی را تحویل مردم می دهند در پیمانه و وزن کمتر می دهند . آیا آن ها عقیده ندارند که بعد از مرگ زنده خواهند شدو به روز بزرگ رستاخیز ایمان ندارند . روزی که تمام مردم در پیشگاه خداوند برای تعیین سرنوشت خود می ایستند.)

اما در این میان، نقش حکومت به عنوان حامی حقوق مردم که اصولا کارویژه اصلی آن دفاع از منافع یک ملت است، به جای خود باقی و پررنگ‌تر از همیشه است. حال که متاسفانه بخش بزرگی از بخش خصوصی ما در آزمون اخلاق مردود شده است، دستگاه‌های حاکمیتی باید با تمام قوا وارد عمل شوند تا «معیشت» و «ارزاق» ضروری مردم گروگان دست سودجویان زالوصفت و بی‌ایمان نباشد.

قوه قضاییه، سازمان تعزیرات حکومتی، ناجا، وزارت اطلاعات، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان اطلاعات سپاه و همه دستگاه‌های نظارتی و قضایی باید وارد عمل شوند تا با پدیده‌ی شوم «احتکار» برخورد کنند و حقوق ملت را از حلقوم مشتی «نابازاری» سودجو و خبیث بیرون بکشند.

پیشنهاد می‌شود در اسرع وقت از ظرفیت دستگاه‌های نظامی هم برای برخورد با این پدیده شوم، یعنی احتکار، استفاده شود. رییس محترم سازمان بسیج مستضعفین، سردار غلامحسین غیب‌پرور، در 8 مرداد در حاشیه دیدار با فرماندهان نواحی مقاومت بسیج استان‌های تهران و البرز گفت:

" مردم خواستار برخورد قاطع و انقلابی با مفسدان اقتصادی هستند و قطعاً از اقدامات انقلابی دستگاه‌ قضایی حمایت می‌کنند."

ایشان با بیان اینکه نباید به زالوصفتان اقتصادی اجازه جولان در فضای کنونی را داد، تأکید کرد: "دستگاه قضایی باید جلوی این افراد محکم بایستد و مطمئن باشد که مردم به عنوان مهمترین سرمایه انقلاب و نظام، از دستگاه قضایی پشتیبانی می‌کنند و مردم منتظر نتایج اقدامات انقلابی دولت و برگشت ثبات به اقتصاد کشور هستند."

توصیه به رییس محترم سازمان بسیج و مسوولان قوا این است که در جلساتی مشترک ساز و کاری ترتیب دهند تا ظرفیت عظیم بسیج مستضعفین در زمینه کنترل بازار و مبارزه با «تروریسم» اقتصادی به کار گرفته شود. از آن‌جا که بسیج تنها نهادی است که از کلان‌شهرها، تا کوچکترین شهرها و بخش‌ها و آبادی‌ها پایگاه و نیرو دارد و می تواند کنترل به اصطلاح «مویرگی» اعمال کند، قادر است به عنوان «ضابط قضایی» وارد عمل شود و در زمینه برخورد با تروریسم اقتصادی، به ویژه پدیده شوم «احتکار» از ظرفیت جوانان دلسوز، سالم، انقلابی و مومن بسیج در این زمینه استفاده کند.

شناسایی انبارهای احتکار اقلام و ارزاق ضروری مردم، شناسایی باندها و گروه‌های قاچاق کالا و نظارت بر مراکز عمده‌ی توزیع کالا در شهرهای بزرگ (به عنوان ناظر و ضابط سازمان تعزیرات حکومتی)، تنها نمونه‌هایی از  کارویژه‌هایی است که بسیج می تواند در این کارزار اقتصادی بزرگ بر عهده بگیرد.

در «جنگ اقتصادی» و در شرایط جنگی، تنها تصمیمات و اقدامات قاطع و انقلابی می تواند به اوضاع سامان دهد و دشمنان داخلی و خارجی را سر جای خود بنشاند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    42 8
    اگر این کار شود که خیلی به نفع مردم است و دست احتکارگران به معنای واقعی قطع خواهد شد ولی با امثال مطهری و زیباکلام و بقیه افساد طلبان چه کنیم که فردا میگویند بسیج چرا به زندگی خصوصی تجار سرک میکشد و بدنبالشان هم فوتبالیستها و هنرپیشه ها و رقاصه ها با سگ های در آغوش و در ویلاهایشان عکس میگیرند و پست میگذارند که بیایید ببینید بسیج دیکتاتور است
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      9 0
      اول باید قانون محکمی توی این مسئله بذارن مثلا: کسی که بیش از 1 میلیارد تومن اجناس اساسی یا بیش از 2 میلیارد تومن اجناس غیر اساسی رو احتکار کرده حکمش اعدام هست بعد ببینید خود محتکران چه جوری اجناس رو توی بازار سرازیر میکنن تا وقتی قانون موقتی و سنگینی توی این شرایط تدوین نشه این کارها سود چندانی نداره
  • احمد IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    25 0
    خداوند تمام زالو صفت های بی دین و خائن رو به عذاب خود مبتلا کند
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    24 9
    واقعا درود بر بصیرت اونی که این حرف رو زده. به نظر من هم بسیج رو باید وارد مبارزه با مفاسد اقتصادی کنند. نیرویی که ترسی نداره و تحت تاثیر رشوه و تهدید قرار نمیگیره (عموما)
  • US ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    3 22
    بزنید پک و پوز پان افغان های پسمانده ی پهلوی رو خورد کنید
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    16 7
    لبيك يا حسين در حوزه اقتصاد ايران
  • سعید IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    18 7
    استفاده درست از نیروی بسیج قطعا پدر احتکارگران را در خواهد آورد.
  • رضا IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    21 11
    ایول این پیشنهاد عالیه...باور کنین دوتا انبار رو خالی کنن بقیه از ترس به همین سود رضا میدن و سریع از ترس احتکار رو میشکنن و اجناس راهی بازار میشه...الان شرکتهای دولتی مثل ایران خوردرو هم احتکار میکنه...واقعا بخش خصوصی و دولتی باهم در ازمون اخلاق شکست خوردند و دقبقا زنان جنگ اقتصادی با امریکا مردم بدون ترس از امریکا دارن از احتکار خودی ها خون گریه میکنن...ما جنگ اقتصادی رو شروع نکرده باختیم....باختیم...مرگ بر احتکار و مرگ بر مفسد اقتثادی
  • شقایق IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    13 0
    این انبارها اکثراٌ مال نکبت زاده ها ( آقازاده های سابق) می باشد که معمولا حق حساب خود را به بعضی مفسدان نفوذی در دستگاههای بازرسی و نظارتی پرداخت می کنند و معمولاً مورد تهدید واقع نمی شوند . اگر واقعاً اینها مفسدند و با احتکار ارزاق مردم به آنها خیانت می کنند اگر قوه قضائیه حداقل چند تا از این نکبت زاده ها رو اعدام نکند در خیانت آنها شریک است.
  • اس IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    5 5
    این انبارها باید بدون معطلی به حراج بذارن تا کسی جرات نکنه از این کارها بکنه این جماعت ترس نباشه خون مردم میمکن
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    11 3
    جالبه که مزد بگیران آل سعود به عنوان لشگرمجازی دشمن هیچ حرفی برای گفتن ندارند و فقط به گفته های به حق مردم امتیاز منفی میدهند اما کور خوانده اند
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    5 3
    بالاخره وقت استفاده از قوا رسیده
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    1 1
    بالاخره وقت استفاده از قوا رسیده
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    1 1
    بالاخره وقت استفاده از قوا رسیده
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    11 0
    من خودم چندین فروشگاه و پخش عمده مواد غذایی رو دیدم که انبارشون رو تخلیه کردن و فرستادن جای دیگه
  • بسیجی اصفهانی IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    12 6
    دولت گند بزنه.بسیج بیاد جمعش کنه؟؟خب از پایه درستش کنید.درگیری بشه ما فحش میخوریم.اقتصاد به هم میریزه ما فحش بخوریم.بقول شهید اوینی در جمهوری اسلامی بسیجی از همه مظلومتره.
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    10 0
    این زالو صفتهارابایداعدام کردهرکسی هراشغالی میخادباشه تاجر،اقازاده هرشخص بزرگی
  • محسن IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    4 0
    حرفای قشنگ رو که همه بلدن بزنن و میزنن. عمل کو؟!
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    3 0
    زامبی های بازاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس