ادی هرناندز - استقلال و ذوب آهن

لیگ برتر هجدهم با حضور جمعی از بازیکنان جوان باانگیزه داخلی و البته خارجی های باکیفیت، با جذابیت های بیشتری نسبت به همه ادوار گذشته اش در حال برگزار شدن است.

سرویس ورزش مشرق – در پایان هفته دوم لیگ برتر هجدهم، 8 دیدار این هفته، شاهد رد و بدل شدن 26 گل و ثبت میانگین 3.25 گل در هر بازی بود که قطعا عامل مهمی در بالا رفتن فاکتورهای جذابیت این مسابقات است. هفته ای که در همه رقابتها گل داشت و کمترین تعداد گل رد و بدل شده در یک دیدار 2 گل بوده است!

در این بین فارغ از فاکتورهای انگیزشی برای بازیکنان داخلی به ویژه جوانانی که درصدد پیشرفت و دریافت مبالغ بیشتر از تیم های باشگاهی شان هستند و دوست دارند به اردوی تیم ملی دعوت شوند می توان به حضور خارجی های باکیفیت تری اشاره کرد که در این هفته ها در لیگ به میدان می روند.

گرچه هنوز تعدادی به میدان نرفته یا گلزنی و گلسازی نکرده اند ولی بودن آنها در ترکیب و ارائه فوتبالی در سطح اروپا یا لیگ های معتبر در بالا رفتن کیفیت فوتبال در مسابقات تأثیر بسزایی داشته است.

پیش از این بودند خارجی هایی مانند کرار محمد جاسم، کولی بالی، فرناندو دخسوس، مگنو باتیستا، بشار رسن، پادووانی، جپاروف، تیام، رادوشوویچ، شیمبا یا منشا که در سالهای گذشته در لیگ برتر ما توپ زدند یا می زنند و سابقه چندانی در سطح اول فوتبال دنیا نداشتند ولی در فصل هفدهم یا جاری با ورود نفراتی دیگر این سطح بالاتر از قبل رفته است.

نگاهی گذرا به اسامی و لیگ هایی که بازیکنان خارجی جدید شاغل در لیگ برترمان آنجا توپ زدند خبر از روزهای هیجان انگیزتری در فوتبال باشگاهی مان می دهد.

** ادی هرناندز، بازیکن جدید ذوب آهن که در دو بازی ابتدایی گل زده، سابقه 20 بازی ملی دارد از هندوراس آمده و 7 گل هم با پیراهن تیم ملی کشورش به ثمر رسانده است. او در لیگ های مهمی توپ نزده ولی کارنامه ملی قابل دفاعی داشته است. او در کلمبیا، چین و قزاقستان توپ زده است.

** آنتونی استوکس ایرلندی هم که به تراکتورسازی رفته و در هفته دوم گل زد، 9 بازی ملی در کارنامه اش دارد ولی تا سال 2014 همواره به اردو تیم ملی دعوت می شده و نیمکت نشین بوده است. استوکس در لیگ برتر انگلیس، چمپیونشیپ انگلیس و لیگ برتر اسکاتلند سابقه بازی دارد. او 6 سال (16-2010) در سلتیک گلاسکو 135 بازی کرد و 58 گل هم زد.

** هری فارستر؛ این بازیکن انگلیسی هم که به تراکتورسازی رفته در تیم های زیر 16 و 17 سال کشورش بازی کرده است. او نیز در اسکاتلند و چمپیونشیپ انگلیس توپ زده است.

** یوکیا سوگیتا؛ شاید بازیکنی که خیلی کارنامه درخشانی در بین خارجی های تازه وارد به لیگ برترمان ندارد همین خرید ژاپنی تراکتور باشد. البته باز هم باید گفت که او در اسپانیا، سوئد و تایلند فوتبال بازی کرده است.

** میشل پلاتینی؛ فوتبالیست پرتغالی و همنام اسطوره فوتبال فرانسه که صنعت نفت آبادان آورده هم در لیگ پرتغال، قبرس، بلغارستان، مصر و دسته دوم رومانی توپ زده است و گفته می شود یک بازیکن سرعتی و کارآمد می تواند باشد.

** کی روش استنلی؛ این برزیلی گرچه فصل قبل به لیگ برتر ایران آمد ولی همچنان جزو تازه واردها محسوب می شود. او نیز در ذوب آهن در 21 بازی 9 گل زد و این فصل راهی سپاهان شده است. او سابقه سالها در لیگ برتر برزیل و لیگ ژاپن را دارد.

** ولادیمیر کومان؛ یکی از بازیکنانی که خیلی ها منتظر دیدن فوتبالش هستند همین مجارستانی ملی پوش است. سابقه 36 بازی ملی با پیراهن شماره 10 حضور در سری A و B ایتالیا، بازی برای موناکو در لیگ 2 فرانسه، حضور در لیگ برتر روسیه، لیگ برتر مجارستان، سوپرلیگ و لیگ یک ترکیه هم از دیگر لیگ هایی است که او در آن ها توپ زده است. کومان سابقه بازی در سمپدوریا، موناکو، کرانسودار و آدانااسپور را در کارنامه اش دارد.

** مارکوس نویمایر؛ بازیکن آلمانی که ر رده زیر 20 سال و امیدها برای کشورش توپ زده سابقه عضویت در رده جوانان منچستریونایتد را در کارنامه دارد. او نیز سابقه فوتبال در بوندس لیگا، سوییس، لیگ برتر بلژیک و سوپرلیگ ترکیه را در کارنامه دارد و در 311 بازی 69 گل زده و 65 پاس گل داده است. او برای پر کردن جای خالی جپاروف می تواند گزینه خوبی باشد.

** همام طارق؛ این جوان 22 ساله عراقی هم با این سن کم 45 بازی ملی در کارنامه دارد! کسی که کنفدراسیون فوتبال آسیا او را در زمره پدیده های آینده قاره کهن جای داده و لقب مسی دارد در استقلال با شفر قطعا سطح کیفی بازی های این تیم را بالاتر خواهد برد.

*** نکته پایانی اینکه با خروج فوتبال باشگاهی از شرایط دو قطبی بودن در سطح اول یا حتی دوم و سوم فوتبال کشور قطعا این مهم به رشد و ارتقای این رشته از هر حیث تأثیرگذار خواهد بود. اینکه تراکتورسازی دژاگه و شجاعی را جذب کرده و دنبال رامین رضاییان است، سپاهان با امیر قلعه نویی دنبال بازگشت به سطح اول جدول لیگ برتر است، ذوب آهن سرمربی اش را تغییر داده، سایپا با دایی می خواهد جزو مدعیان باشد، پیکان با قدرت لیگ را استارت زده، استقلال به رغم از دست دادن مهره های تأثیرگذارش می درخشد، پرسپولیس در قامت یک قهرمان ظاهر شده، و یا شنیده می شود که ساموئل اتوئو در راه یکی از تیم های لیگ برتر ایران است همه و همه نشان می دهد لیگی جذابتر از همیشه را در پیش داریم و با چنین بستری به استقبال جام ملتهای 2019 امارات در آسیا خواهیم رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    7 3
    ياشاسين استيل اذين شعبه تبريزدا
  • سعید IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    4 3
    خفه لنگ الدوله زالوی بیت المال
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    0 0
    بنده اساسا از نظر سیاسی و اجتماعی با مشی این خبرگزاری همسو هستم ولی متاسفانه در زمینه چالش های مهم نظرات متفاوت با عقاید خودتون رو منتشر نمیکنید و آستانه تحملتون پایینه... وقتی هم که میخواین کامنت مخالف بذارین اونهایی رو نشر میدین که فحش و ناسزاست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس