محمد صادق کوشکی

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: کسانی که مذاکره با ترامپ را توصیه می‌کنند مصداق آیه «کالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ» هستند که نمی‌فهمند و حاضرند 10 بار یک مسیر را بروند و دوباره پایشان به چاله برود.

به گزارش مشرق، محمدصادق کوشکی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در رابطه با تلاش برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب و حامیان دولت برای مذاکره مجدد با آمریکا گفت: متاسفانه یک اتفاق نامبارک در صحنه سیاسی رخ داده که این اتفاق ظاهراً در حال تکرار است و مجددا عده‌ای بدون عبرت از گذشته دست به اقداماتی می‌زنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از فعالین سیاسی خیلی بی‌مسئولیت هستند، یعنی فعالیت دارند اما پاسخگوی کارها و اقدامات خود نیستند و عواقب کارهای خود را به عهده نمی‌گیرند و در چهار تا پنج سال اخیر از این سیاست‌بازان و افراد سیاسی بی‌مسئولیت و غیرپاسخگو فراوان داریم.

بیشتر بخوانید:

مشوقان بررسی پیشنهاد ترامپ به چه سؤالاتی باید پاسخ دهند؟

این استاد دانشگاه افزود: اینها یک زمان آمدند و بحث مذاکره با آمریکا را برای حل مشکلات کشور مطرح کردند ولی بعد از اینکه با آمریکا مذاکره کردیم مشکلات کشور دو چندان شد ولی این عده با پررویی تمام نه تنها عواقب کار خود را برعهده نگرفتند و پاسخگو نبودند بلکه خود را چنان به راه دیگری زدند که انگار نه انگار که تا چند روز پیش می‌گفتند کلید حل مشکلات مذاکره با آمریکاست. 

این استاد دانشگاه ادامه داد: عده‌ای گفتند باید توان هسته‌ای کشور را نابود کنیم تا مشکلات کشور هم حل شود، توان هسته‌ای کشور نابود شد ولی مشکلات کشور حل نشد و مجدداً این عده خودشان را به راه دیگری زدند و گفتند که ما مقصر نبودیم و فلان جا مثلاً سپاه مقصر بوده است!

کوشکی تاکید کرد: این عده بعد یک زمان آمدند و برای انتخابات مجلس لیستی را دست مردم دادند و مردم هم رای دادند و افرادی وارد مجلس شدند که به شدت ناکارآمد بودند و کارآمدی لازم را نداشتند و در مجلس هیچ فایده و بروز و ظهوری نداشت اما کسانی که به مردم توصیه کرده بودند و تَکرار کرده بودند که این لیست رأی بیاورد باز خودشان را به راه دیگری زدند.

وی یادآور شد: این عده در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 هم پشت یک نامزد ایستادند و گفتند کلید حل مشکلات کشور انتخاب این نامزد است و اگر این نامزد رأی نیاورد کشور بیچاره می‌شود بالاخره با تَکرار، توصیه و پشتیبانی آنها این فرد رأی آورد ولی کشور دچار بیشترین مشکلات در طول تاریخ خودش شد و باز اینها از پاسخگویی فرار می‌کنند و به روی خودشان نمی‌آورند!

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد:‌ همین جماعت که بارها و بارها توصیه‌ها و نسخه‌هایشان مشکلات و درد کشور را اضافه کرده است اکنون با پررویی تمام دوباره برای کشور نسخه می‌پیچند! اینها اگر در دفعات قبل بازخواست و رسوا شده بودند و در دادگاه افکار عمومی به طور جدی محاکمه می شدند الان جرأت نداشتند از سوراخ‌های خود بیرون بیایند و برای چندمین بار نسخه‌های خود را برای مشکلات کشور بپیچند.

وی اظهار داشت: مسلماً اگر این بار هم نسخه این افراد پیچیده شود و خواسته‌های آنها انجام شود و دوباره کشور در مشکل فرو رود دوباره غیب و ناپدید خواهند شد.

کوشکی تاکید کرد: به نظر من رسانه‌ها در رابطه با این سیاست‌بازان بی‌مسئولیت و غیرپاسخگو باید شفاف‌سازی کنند و سیاست‌مدارانی که مانند بچه‌های لوس اصلاً متوجه نیستند که کشور و نظام بازیچه دست آنها نیست و کشور یک اسباب‌بازی و موش آزمایشگاهی نیست که هر روز یک ایده بدهند و پاسخگوی آن نباشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اینها به صورت جدی بابت این دستورات و رفتارهای بی‌مسئولیت خود مؤاخذه می‌شدند امروز کسی جرأت نمی‌کرد یک راه آزموده شده را دوباره تکرار کند.

وی گفت: باید به اینها گفت که حتی چهارپایان هم اگر از مسیری عبور کنند و پایشان در گِل برود دیگر از آن مسیر عبور نخواهند کرد. اینجا همان مصداق آیه 179 سوره اعراف است که می‌فرماید« کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُونَ».

وی ادامه داد: یعنی کسانی که الان مذاکره با ترامپ را توصیه می‌کنند مصداق آیه «کالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ» هستند که نمی‌فهمند و حاضرند 10 بار یک مسیر را بروند و دوباره پایشان به چاله برود و کشور را به مشکل بیندازند و باز هم همان مسیر را طی کنند. 

وی گفت: تخصص این افراد عوام‌فریبی و مردم‌فریبی است و اگر در فضای افکار عمومی رسوا و محاکمه نشوند به عوام‌فریبی خود ادامه خواهند داد و خجالت هم نمی‌کشند که برای صدمین بار بخواهند سر مردم را کلاه بگذارند و مردم را فریب بدهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس