کد خبر 880544
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳
وبسایت جماران

انتظار می‌رود جماران در کنار توجه به نظرات خاص برخی گروه‌ها و گروهک‌های سیاسی کمی نیز به فکر اندیشه‌های امام و بازخوانی آن باشد.

به گزارش مشرق، سایت جماران وابسته به موسسه حفظ و نشر آثار امام (ره) که طبیعتا بایستی نگهبان امینی برای اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) باشد در رویدادهای متعدد تاریخی که به بازخوانی آنها می‌پردازد به فکر دفاع از جریان و شیوه خاصی است.


جماران به عنوان نمونه اخیرا مصاحبه‌ای را منتشر کرده که در آن به بازداشت فرزندان آیت‌الله طالقانی در روزهای پایانی فروردین 1358 پرداخته شده است، در این مصاحبه به عملکرد کمیته‌های انقلاب در سال 1358‌اشاره و به آن حمله شده بود.


روزنامه شرق در شماره پنجشنبه خود بخش‌هایی از این گفت‌وگو را به نقل از جماران بازنشر کرده و نوشته است : « ‌مسئولین کمیته وقت به سرپرستی آقای غرضی، در یک حرکت نسنجیده و عجولانه، تصمیم به بازداشت مجتبی طالقانی به اتهام فعالیت‌های گذشته وی می‌گیرند، این کار بدون مشورت و مراجعه به آقای طالقانی اتفاق می‌افتد. طبیعتا مرحوم آیت‌الله طالقانی به‌حق گله‌مند می‌شود که چرا نسبت به بستگان و خانواده‌اش بدون مشورت و کسب اطلاع ایشان، اقدامی صورت گرفته است و برای آنکه در معرض سؤال و جواب‌های بعدی قرار نگیرد و به نوعی آزردگی خود را نشان دهد، تصمیم به دوری از انظار می‌گیرد و مدتی را در نقطه‌ای که کسی از آن خبر ندارد، می‌گذراند.»


این همه در حالی است که امام خمینی(ره) 29 فروردین 1358 طی سخنانی با حمایت شدید از کمیته‌های انقلاب و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کردند:
«همه می‎دانند آن وقتی که این نابسامانی‌ها پیدا شد، از قوای انتظامی هم خبری نبود، و پاسدارها این کار را کردند و جلو همۀ این مفاسد را تا آن حدودی که امکان داشت [گرفتند] در همۀ بلاد کمیته‎ها و پاسداران انقلاب این کارهای مفید را انجام دادند.»


امام خمینی همچنین در این سخنرانی با مثال زدن فرزند خود تصریح کردند: «مثلاً فرض کنید که ـ یک کسی را می‎گیرند، مثلاً احمد ما را می‎گیرند ـ ولو اینکه اگر احمد را بگیرند بکُشند هم من حرفی نمی‎زنم اما می‎خواهند اینها [غائله]درست بکنند ـ یا مثلاً... از یکی از علمای ایران، پسرش را می‎گیرند یک کاری سرش می‎آورند، این یک غائله پیدا می‎شود. تا این شد، خودشان شروع می‎کنند قبل از اینکه صاحبکار مشغول بشود و اظهار تأثر بکند، آقایان [اظهار] تأثر می‎کنند، «وامصیبت» آقایان می‎گویند! خود صاحبکار هیچ حرفی نمی‎زند اما آقایان سینه می‎زنند!» (صحیفه امام ، جلد ۷، صفحه35)


جماران در بازخوانی تاریخ بدون هیچ‌اشاره‌ای به اصل ماجرا و اینکه نظر امام در این میان چه بوده است تنها به گزارش ناقصی بسنده کرده است. انتظار می‌رود جماران در کنار توجه به نظرات خاص برخی گروه‌ها و گروهک‌های سیاسی کمی نیز به فکر اندیشه‌های امام و بازخوانی آن باشد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اميد IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    7 0
    وصيت نامه سياسي امام رو كسي بخونه كه زياد هم نيست ، ميبينه كه امام كجا و جماران كجا!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس