پرویز سروری

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اولویت کشور امروز تمرکز بر مسائل اقتصادی،‌ تغییر سریع تیم اقتصادی و گفت‌وگوی مداوم با مردم است؛ باید با مردم گفت‌وگو و توطئه‌های دشمن مطرح شود.

به گزارش مشرق، پرویز سروری نماینده سابق مجلس درباره اولویت امروز اقتصادی کشور اظهارداشت: مهمترین اولویت فعلی کشور در رابطه با همان وضعیتی است که دشمن ما دارد، آنها اقتصاد کشور را نشانه رفته‌اند و می‌خواهند بین مردم و نظام فاصله ایجاد کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح‌کرد: طبیعی است وقتی اتاق جنگ‌شان را در وزارت خزانه‌داری گذاشته‌اند ما هم الان  باید یک وضعیت اضطراری در رابطه مسائل اقتصادی اعلام و با مردم به صورت شفاف و صمیمی مطالب را بیان کنیم.

بیشتر بخوانید:

پست اینستاگرامی محسن رضایی درباره تحریم‌ها

متأسفانه دولت شرایط را عادی می‌انگارد

وی با تأکید بر اینکه امروز باید اقدامات جدی را انجام دهیم، ادامه داد: مردم باید ببینند دولت وضعیت چابک و فعالی در مقابله با توطئه دشمن دارد اما متأسفانه این امر دیده نمی‌شود و احساس می‌شود دولت شرایط را عادی می‌انگارد و مثل زمان عادی برخورد می‌کند و این مشکلی است که در حال حاضر وجو وجود دارد.

سروری بر همین اساس یه موضوع ارز مسافرتی اشاره کرد که هنوز تعیین تکلیف نشده است و گفت: تصمیماتی که گرفته می‌شود قاطع نیست.

روحانی در تغییر تیم‌ اقتصادی‌اش تعلل نکند

نماینده سابق مجلس با تأکید بر اینکه چرا در موضوع تیم اقتصادی که خود دولت هم به این نتیجه رسیده این تیم  فاقد توانایی لازم حداقل در شرایط کنونی است تعلل می‌کند، اظهارداشت: این تعلل از زمان سابق هم بدتر است چون وزرای اقتصادی،‌ مشاوران و معاونان اقتصادی رئیس‌جمهور عملاً احساس رفتن می‌کنند و تمرکز روی کارشان ندارند و از این ناحیه  دچار ضررهای مختلف می‌شویم، چرا این اتفاق می‌افتد چرا رئیس جمهور سریعا تصمیم نمی‌گیرد و شرایط فعالی در رابطه با مسائل اقتصادی و حل آن اتخاذ نمی‌کند؟

رئیس‌جمهور مداوم با مردم گفت‌وگو کند

وی نکته بعد را اینگونه عنوان کرد عدم گفت‌وگو با مردم باعث می‌شود بی‌منطق‌ترین و بی‌مبناترین موضوع صدر مسائل کشور شود، چطور است که ما نمی‌توانیم نکات روشنی را به طور خیلی شفاف و واضح با مردم در میان بگذاریم؟

ترامپ اول بگوید گفت‌وگوی قبلی به کجا رسید؟

سروری در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به این سؤال که برخی مجددا به دنیال بزک مجدد مذاکره با آمریکا هستند، آیا با تجریه برجام باز هم می‌شود به آمریکا اعتماد داشت، افزود:‌ ترامپی که آمد و برجام را که دو طرف ایران و 1+5 به تعبیری مایه گذاشتند و تعهد دادند و کار کردند به راحتی زیرش می‌زند و بدترین توهین و تحقیرها را نسبت به ملت ایران عنوان کرد،  حالا می‌گوید دوباره با هم گفت‌وگو کنیم!

نماینده سابق مجلس با تأکید بر اینکه گفت‌وگوی قبلی چه شد؟ تصریح‌کرد: الان هم اگر بخواهیم گفت‌وگو را آغاز کنیم دوران ترامپ تمام می‌شود رئیس جمهور بعد می آید و حالا او می‌گوید قبول ندارم! چرا ما باید به یک روند بی‌پایه و بی‌مبنا تن دهیم، بعلاوه اینکه ترامپ نشان داده مذاکره نمی‌کند بلکه می‌خواهد نظرات خود را به طرف دیگر تحمیل کند.

مذاکره با ترامپ چیزی جز تسلیم شدن مطلق نیست

وی در عین حال اضافه‌کرد: ترامپ یک فرد بی منطق، دیکتاتور و خودشیفته است که مذاکره با او جزء تسلیم شدن مطلق چیزی نیست، اما همان‌ها که  تا دیروز ترامپ را دیوانه و بی منطق می‌نامیدند امروز پرچم گفت‌وگو با او را بالا کشیده‌اند این‌ها چه مفهومی دارد؟ نشان می‌دهد این افراد منفعل، مرعوب و دچار بهم ریختگی محاسبات هستند و اساساً‌ قدرت تحلیل از آنها گرفته شده است و امروز به صورت ربات‌هایی درآمده‌اند که پیام‌های دشمن را در داخل مخابره می‌کنند.

مشارکت مردم از اولویت‌های امروز کشور 

سروری تأکید کرد:‌ اولویت کشور امروز تمرکز بر مسائل اقتصادی،‌ تغییر سریع تیم اقتصادی و گفت‌وگوی مداو م با مردم است؛ باید با مردم گفت‌وگو و توطئه‌های دشمن مطرح شود، مشارکت مردم را هم در عبور از این گردنه باید از موضوعات اصلی  دانست که دولت و سایر قوا با یکدیگر اقدام کنند و زمینه‌ها را برای عبور موفق از این گردنه به وجود آورند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس