کد خبر 879500
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
ضیایی

رئیس فدراسیون والیبال ایران گفت: حقوق بگیر فدراسیون نیستم که نگران شغلم باشم، ۴۵ سال است که در والیبال هستم و حتی جنازه من هم به والیبال خدمت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، احمد ضیایی در مورد قهرمانی تیم جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین اظهار داشت: پاک ترین و با اخلاق‌ترین تیم متشکل از جوانان ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد و به عنوان قهرمانی رسید. اهمیت و بزرگی کار جوانان زمانی مشخص می‌شود که شما از فضای سنگین سیاسی بین دو کشور آگاه باشید و بدانید که حتی یک تماشاگر ایران هم در سالن نبود.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: شرایط امنیت سنگینی در بحرین حکم‌فرما به طوری که حتی یک نفر هم برای تشویق ما به سالن نیامده بود. علاوه بر این قطع شدن اینترنت باعث شد تا مرز از دست دادن پرواز هم پیش برویم.

او ادامه داد: بازیکنان ایران اما مقتدرانه و بااخلاق جنگیدند و تحسین همه را برانگیختند. کیفیت بازی و رفتار آنها فوق العاده بود و با اقتدار خاصی قهرمان شدند. رئیس فدراسیون والیبال کره بعد از اینکه تیمش در فیتال 3 بر صفر شکست خورد، معتقد بود که تیم ملی ایران با این کیفیت بازی، قهرمان جهان خواهد شد. من امیدوارم بازیکنان تیم جوانان با حرکت رو به جلوی خود، جانشینان شایسته‌ای برای برادران بزرگ‌تر خود در تیم ملی باشند.

ضیایی در مورد احتمال فتح سکوی جهانی توسط تیم جوانان ایران گفت: این تیم جا برای کار دارد و باید به خود باوری لازم برسد. مسابقات قهرمانی جهان، آوردگاه بزرگی است و تیم‌های بزرگی در آن حضور دارند. من در سفری که سوئیس داشتم، تقاضای رسمی ایران را برای میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان جهان 2019 به رئیس فدراسیون جهانی ارائه کردم و تنها رقیب ما برای این میزبانی کشور ژاپن است. اگر بتوانیم این میزبانی را از فدراسیون جهانی بگیریم، آن را در شهرهایی به غیر از تهران برگزار خواهیم کرد. میزبانی اردبیل و تبریز در مسابقات گذشته بی نظیر بود. کشورهایی مثل روسیه و آمریکا نیز در شهرهایی به غیر از مسکو و واشنگتن، میزبان مسابقات مهم هستند.

او ادامه داد: هر بار که شهری میزان مسابقات مهمی می‌شود، یک سری امکانات به آنها تزریق می‌شود. مثل تبریز که حالا 2 سالن استاندارد دارد. در واقع مسئولان بسیج می‌شوند تا امکانات لازم برای میزبانی مهیا شود. به همین خاطر، میزبانی در شهری جز تهران، بدون شک به سود والیبال است.

ضیایی در مورد بازی‌های آسیایی 2018 گفت: ما هیچ حریفی را دستکم نمی‌گیریم و باید برای رسیدن به موفقیت تلاش کنیم. با توجه به زحماتی که کادر فنی و بازیکنان کشیده‌اند و سرمایه گذاری که روی تیم ملی انجام شده، انتظار کسب مدال طلا از این تیم را داریم. 

او در مورد قانون عدم استفاده از بازنشسته‌ها در پست ریاست فدراسیون تاکید کرد: این بحث همیشه مطرح بوده ولی به کارگیری ایثارگران با شرایط خاص، طبق قانون آزاد است. من هم طبق قانون ایثارگری آمدم و در بدو ورودم به فدراسیون، بازنشسته بودم. همچنین با مدرک تحصیلی فوق لیسانس به بالا هم می‌توان به جای 30 سال، 35 سال خدمت کرد. فدراسیون‌های ورزشی از ادبیات‌ دولتی تبعیت نمی‌کنند و با تحکم نمی‌توان چیزی را در آنجا جا انداخت. همچنین موضوع عدم به کارگیری بازنشسته ها به صورت قانون در نیامده و منتظر تایید شورای نگهبان است.

ضیایی تصریح کرد: همچنین وزارت ورزش به دنبال این است که پست ریاست فدراسیون را از عنوان یک شغل خارج کند. اگر کسی ریاست فدراسیون را برای خودش شغل بداند در حق آن ورزش ظلم کرده است. رئیس فدراسیون نباید از فدراسیون حقوق بگیرد. من 10 سال است که در فدراسیون هستم و حتی یک ریال هم از این بابت دریافت نکرده‌ام، اگر چه می‌دانم شاید همکاران من در 51 فدراسیون دیگر، چنین دیدگاهی نداشته باشند. در نهایت همه ما تابع و مطیع قوانینی هستیم که مجلس وضع کرده است. 

رئیس فدراسیون والیبال در مورد درگیری لفظی با یکی از اصحاب رسانه در فرودگاه امام و در مراسم استقبال از تیم جوانان ایران گفت: اتفاق خاصی نیفتاد. ما از صبح در پرواز و مشغول کارهای تیم بودیم  قرار شد که در مورد قهرمانی تیم جوانان حرف بزنیم. دوستان رسانه‌ای در ابتدا گفتند که حاضر به مصاحبه با نمایندگان وزارت ورزش نیستند. این موضوع بر طرف شد تا اینکه در حین صحبت در مورد شیرینی قهرمانی از من در مورد لیستی از روسای بازنشسته فدراسیون‌های ورزشی پرسیدند که باید فدراسیون را ترک کنند. من هم گفتم که آن سوال ربطی به شرایط فعلی ندارد و البته در حالت عصبانیت، چند جمله پس و پیش به او گفتم ولی مثل همیشه مراقب بوم که بی ادبی نکنم.  بعد از این قضیه هم چند بار با او تماس گرفتم که به او تذکر بدهم و صحبت کنم.   

وی اظهار داشت: من حقوق بگیر فدراسیون نیستم که نگران شغلم باشم. من 45 سال است که در والیبال هستم و حتی جنازه من هم به والیبال خدمت خواهد کرد. سوال آن خبرنگار مثل این بود که در مراسم عروسی، نوحه سرایی کنیم. با این حال اصلاً از ایشان ناراحت نیستم و اگر باعث ناراحتی او هم شدم، به عنوان یک پدر و شخص باتجربه خالصانه عذرخواهی می‌کنم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس