کد خبر 879459
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
ارتش سوریه

ارتش سوریه روز گذشته توانست کنترل شهرک الشجره و روستای عابدین واقع در غرب درعا را به دست گیرد و بدین ترتیب عناصر داعش در روستاهای «بیت آره، القصیر و کویا» محاصره شدند.

به گزارش مشرق، چند روز پس از آغاز عملیات ارتش سوریه علیه گروه موسوم به «جیش خالد بن ولید»-وابسته به داعش- در غرب درعا نیروهای سوری توانستند، شهرک‌های تحت اشغال این گروه تروریستی را پس بگیرند تا صرفا سه روستا باقی بماند.

روزنامه الاخبار گزارش داد، با ورود به روستای «عابدین»، مرزهای غربی درعا و بخش اشغالی جولان هم اکنون در کنترل ارتش سوریه است.

نیروهای سوری همچنین شامگاه گذشته موفق شدند شهرک «الشجره» را از عناصر داعش پس بگیرند. در واقع این شهرک مهمترین مقر داعش در منطقه «وادی الیرموک» بود.

بیشتر بخوانید:

مناطق تحت اشغال داعش در جنوب سوریه به کمتر از ۵۰ کیلومتر مربع رسید

یک منبع میدانی گزارش داد که عملیات روز گذشته ارتش سوریه منجر به محاصره عناصر داعش در روستاهای «بیت آره»، «القصیر» و «کویا» شد.

در همین راستا، پایگاه خبری «مراسلون» گزارش داد که ارتش سوریه با آزادسازی شهرک «معریه» واقع در غربی‌ترین نقطه ریف درعا، امنیت امرزهای سوریه با جولان اشغالی را به صورت کامل تأمین کرد.

به محض اینکه پرونده سه روستای تحت اشغال داعش بسته شود، استان درعا به صورت کامل، تحت کنترل ارتش سوریه درخواهد آمد؛ هر چند که هنوز توافقهای مصالحه در چند شهرک این استان اجرا نشده است.

در استان قنیطره نیز همین مسیر طی خواهد شد؛ زیرا انتظار می‌رود که تحویل سلاح افراد مسلح در شهرکهای «جباتا الخشب، بیر عجم و بریقة» انجام شده و پس از آن روند خروج افراد مسلحی که حاضر به مصالحه نیستند، آغاز شود.

به گزارش الاخبار، زمانی این شهرک‌ها به آغوش حکومت سوریه باز خواهد گشت، که سرنوشت عناصر داعش که در این سه روستا حضور دارند، مشخص شود؛ زیرا این مسئله با مسئله ربایش زنان در حمله اخیر داعش به ریف شرقی سویداء تداخل دارد.

لذا احتمالا تبادلی بین عناصر داعش و زنان ربوده شده سوری انجام گیرد؛ بویژه اینکه کانالهای مذاکره با افراد سرشناس سویداء باز است.

وزرای سوری به دیدار شیوخ دروز سویداء رفتند

در همین راستا، وزرای کشور، مدیریت محلی، محیط زیست، تجارت داخلی و حمایت از مصرف کننده به سویداء رفتند و به چند تن از شیوخ دروزی، کشتار ساکنان سویداء توسط داعش را تسلیت گفتند.

این هیئت چهارشنبه گذشته از افرادی که در جریان انفجارها و حملات داعش زخمی شده بودند، عیادت کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس