درعا سوریه

عناصر تروریستی داعش در منطقه «حوض الیرموک» در جنوب غرب استان درعا مساحتی کمتر از ۵۰ کیلومتر مربع را در اشغال دارند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از جنوب سوریه حاکیست، عملیات نیروهای ارتش سوریه در جنوب غرب استان درعا در منطقه «حوض الیرموک» علیه عناصر تروریستی داعش ادامه دارد.

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده ها سوری و روسی ساعتی قبل، حمله گسترده ای را از حومه شهرک عابدین علیه مواضع تروریست های داعش انجام دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند شهرک راهبردی «معربه» را به کنترل در بیاورند.

بیشتر بخوانید:

واکنش قاطع به حملات پهپادی به پایگاه نظامی حمیمیم روسیه

در جریان درگیری ها برای پاکسازی این شهرک، حدود ۴۰ تن از عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر زخمی شدند؛ با آزادسازی این شهرک، ارتباط تروریست های داعش با جولان اشغالی به طور کامل قطع شد.

شهرک معربه در  عمق جنوب غربی استان درعا واقع شده است و در حال حاضر تروریست های داعش تنها شهرک های بیت اره و کیا و مزارع حومه را در منطقه حوض الیرموک در اشغال دارند.

نیروهای ارتش سوریه ساعاتی قبل هم توانستند شهرک های عابدین و الشجره را به کنترل درآورند تا مناطق تحت اشغال تروریست های داعش در منطقه حوض الیرموک در جنوب غرب استان درعا به حدود ۴۰ درصد کاهش یابد.

عناصر تروریستی داعش در منطقه «حوض الیرموک» در جنوب غرب استان درعا مساحتی کمتر از ۵۰ کیلومتر مربع را در اشغال دارند و یگان موشکی و توپخانه ارتش سوریه به شدت مواضع آنان را در این محور هدف قرار می‌دهند.

به گزارش مشرق، با پیشروی‌های به دست آمده، بیش از ۹۸ درصد از خاک استان درعا به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمده است و عناصر تروریستی داعش فقط یک درصد مساحت این استان را در اشغال دارند.

سایر عناصر تروریستی در مساحت ۵۰ کیلومتر مربعی در مناطق مصالحه شده حضور دارند که یک درصد از خاک استان درعا را شامل می‌شود و وضعیت آنان در حال رسیدگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    17 1
    چیزی تا نابودی تفاله های اسرائیل در جنوب نمونده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس