ترامپ تهدید - نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با تکرار ادعاهای گذشته علیه ایران، مدعی شد حاضر است بدون هیچ پیش شرطی با مقامات ایران گفتگو کند. اما بلافاصله، وزیر خارجه‌اش شروط این «مذاکره بدون پیش‌شرط» را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا بار دیگر ادعاها درباره ایران را تکرار کرد. 

ترامپ که بعد از دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا صحبت می‌کرد گفت: «من و نخست‌وزیر موافقیم که به حکومت بی‌رحم ایران هرگز نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده شود. هرگز.»

بیشتر بخوانید:

آمریکا هر روز نشان می‌دهد که قابل اعتماد نیست

او در ابتدای این نشست خبری با تکرار ادعاهای همیشگی گفت: «من و نخست‌وزیر موافقیم که به حکومت بی‌رحم ایران هرگز نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده شود. هرگز.»

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «ما همه کشورها را تشویق می‌کنیم ایران را برای توقف همه فعالیت‌های شرورانه‌اش تحت فشار قرار بدهند.»

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال 1394 به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه 8 می (18 اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی 90 و 180 روزه امضا کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روز دوشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا تمایل دارد با «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران دیدار کند گفت: «من آماده‌ام با هر کسی دیدار کنم. من به ملاقات اعتقاد دارم.»

ترامپ گفت: «اگر چیزی را حل کنیم، معنادار خواهد بود نه مثل توافق قبلی که اتلاف کاغذ بود. مطمئناً من مایل به دیدار خواهم بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی دیگر درباره اینکه آیا پیش‌شرطی برای این دیدار دارد گفت: «هیچ پیش‌شرطی (ندارم). آنها می‌خواهند با من دیدار کنند، هر موقع بخواهند (حاضرم).»

او در حالی این اظهارات را مطرح کرد که دولتش بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است.

چندی پیش رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند دولت ترامپ به همراه رژیم صهیونیستی کارگروهی مشترک برای ناآرام کردن ایران و براندازی تشکیل داده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا بازهم شرط گذاشت!

به گزارش فارس؛ مایک پامپئو وزیرخارجه آمریکا در گفتگو با سی ان بی سی تاکید کرد که او از درخواست دونالد ترامپ برای دیدار با مقامات ایران حمایت می‌کند.

مایک پامپئو اظهار داشت که او با صحبتهای ترامپ که گفته آماده است با مقامات ایرانی دیدار و رایزنی کند، همراه است.

با این حال پامپئو همانند گذشته که شروطی 12 گانه را برای ایران لیست کرده بود ادامه داد؛ ما قبلا هم گفتیم، رئیس جمهور میخواهد مشکلات را حل کند. اگر ایرانیها نشان دهند که متعهد به تغییرات اساسی در نحوه رفتار با مردم خود هستند، رفتارهای خشونت آمیز را متوقف کنند، و اینکه می‌توانند توافق کنند که وارد یک توافق هسته‌ای ارزشمند شوند که واقعا از تکثیر سلاحهای هسته‌ای جلوگیری کند، خب رئیس جمهور همانطور که گفت آماده است بنشیند و با آنها مذاکره کند.

سی ان بی سی با اشاره به این اظهارات همچنین گزارش داد که خیلی دور از ذهن است که ایران با اینها موافقت کند.

استقبال بی درنگ اصلاح طلبان از مذاکره با ترامپ!

تنها با گذشت ساعتی پس از انتشار اظهارات ترامپ درباره آنچه او «مذاکره بدون پیش شرط» خوانده است، برخی رسانه ها و کانال های جریان اصلاحات به استقبال از این اظهارات رفتند تا جایی که روزنامه آفتاب یزد، مصاحبه ای که به نظر می رسد از مدتها قبل برای چنین روزی تدارک دیده بود، روی نیم صفحه اول خود برد. حسین موسویان دیپلمات سابق وزارت خارجه که هم اکنون مقیم آمریکاست، از درخواست مذاکره ترامپ با روحانی و جزئیات آن گفته است.

حالا با روشن‌تر شدن جریانی که از چندی قبل با ارسال نامه از سوی چهره های اصلاح طلب به ترامپ آغاز شد و همزمان با افزایش فشارهای اقتصادی با چراغ سبز ترامپ بار دیگر به داخل بازگشته است، در روزهای پیش‌ِ رو به کجا منتهی می‌شود و آیا مسیر مذاکره با «اوبامای مودب» برای گفتگو با «ترامپ قمارباز» تکرار خواهد شد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 98
  • در انتظار بررسی: 31
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    53 57
    ترامپ ابله تو چندا عمری برایت باقی نمانده تا با ایران مذاکره کنی باید بتو بگویم این آرزو را بگور نهایتا بجهنم خواهی برد
    • FR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      38 15
      امید ترامپ اصلاح طلبان داخلی است تا معیشت را به مذاکره گره بزنند...
    • سلام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      33 4
      همه چیز حساب شده است! و قطعا بدون هماهنگی و سیگنال داخلی نیست این بازی هماهنگ «به مرگ گرانی و تحریم گرفتن و به تب مذاکره مجدد راضی شدن» البته ضمن اینکه مذاکره مجدد(به فرض محال) بعد از پاره کردن برجام یک توهین بزرگ به شعور ایرانیان و دیپلماسی بین المللی است در عین حال ترامپ قطعا به روحانی و دولتش در این وضعش امتیازی نمیدهد و قطعا وضع بدتر میشود . پس از دیگ ترامپ آبی برایمان گرم نمیشود چون اصلی مشکل ناکارامدی دولت و تحریم و رانت داخلی است بعد تحریم خارجی .
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      36 41
      ما در کشور مشکل بیکاری و گرانی داریم شما که با این همه قوانین دست و پا گیر نمیذارید جوان ها کار کنن پس بهتره برای حل مشکلات مردم و جوان ها هر چی امریکا میگه را بپذیریم, تا بلکه امریکا کاری برای مردم کنه شما که نتونستید
    • احمد IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      20 3
      باید یه هیئت خیلی عالی رتبه حداقل شامل پنج تا وزیر از کابینه تدبیر و امید برای مذاکره بفرستیم آمریکا. بعد از این که مذاکره کردن هم همونجا کارت سبز بگیرن و بمونن. اصلا لازم نیست برگردن. خانواده شون رو هم اگر خواستن ببرن. اصلا پول بلیط همه رو هم از بیت المال بردارن. فقط برن.
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      0 5
      دونالد... به برجام پایبند باش، در دفتر رهبر ایران به رویت باز خواهد شد. فرصت ارشاد این جاه طلب (هرچند که بعید است)، و تضعیف لابی اسراییل و عربستان را نباید از دست داد.
    • IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
      0 3
      ترامپ و بزدلهای احمق و خائن داخلی را زیر پا له میکنیم
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    28 21
    مردشور اون هیکل گندیدت رو ببره.
  • احمد IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    24 29
    ولی ما پیش شرط داریم...ما از سوریه خارج میشیم تو هم اسراییل رو بسپر به ما...کارش داریم ....
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    24 9
    برجام که هیچی نداشت میگفتی مزخرف وای به حال توافق مدنظر تو مردک زیر برجام نمیزدی باز میشد باهات گفتگو کرد روانی نوکر اسرائیل
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    29 14
    برو گم شو شيطان
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    27 16
    چوپان دروغگو
  • فردوس AE ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    36 2
    همه چیز کاملا حساب شده است همزمان با گرونی ها و بی خیالی به شدت عجیب دولت اصلاحات همزمان ترامپ پیشنهاد همکاری بدون هیچ قید شرطی رو به رهبر میده تا رهبر و حکومت رو لای منگنه بزارن شاید شاید حکمیت جام زهر دیگری در راه هست امیدواریم ختم به خیر بشه از فردا باید منتظر واه حسنا و مظلومیت نمای جریان شکم سیر سلبریتی باشیم
  • US ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    18 0
    پاش بیاد ایران اگه راست می گه تا باهاش مذاکره کنیم اساسی!
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    35 17
    دمش گرم.کارش درسته ببین ایران و ایرانی رو به چه روزی انداخته
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      9 3
      ایران رو اقازاده ها+رانت خواران وکهنسالان فرتوت کابینه با خواب دائمشون به این روز انداختند.
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      2 3
      ایران رو اقازاده ها+رانت خواران وکهنسالان فرتوت کابینه با خواب دائمشون به این روز انداختند.
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    8 5
    بالاخره تو میخواهی ملاقات کنی یا ما می خواهیم ملاقات کنیم ؟! چند چندی باخودت آقای ترترترترترتر امپ
  • US ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    6 0
    خخخخخخخخخخخخ مذاکره بدون پیش شرط خخخخخخخخخخخخ پس از دلار 12 تومنی وسکه 5 تومانی خخخخخخخ چه بلایی سر مردم میاد ذره ای براشون اهمیت نداره
  • محمد IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    29 31
    بعد از داعش نوبت شما آمریکایی ها و صهیونیست هاست. اسرائیل رو نابود می کنیم و شما رو هم با پس گردنی و اردنگی از کل منطقه میندازیم بیرون
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      9 5
      ترامپ ایران و ایرانی را نابود خواهد کرد.
  • IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    8 4
    ترامپ احمق رجز خوانی را در رینگ کشتی کج اموخته است و از سیاست و توانمندی طرف مقابل بی اطلاع است، اصولا یک قمار باز بی ادب جز کری خوانی چیزی نمیداند و خیلی زود فراموش میکند در ادوار گذشته تمام سران امریکایی در همه ی صحنه های نبرد منطقه ای علیه ایران بزرگترین شکستها را متحمل شده اند و مردم آمریکا تاوان بی خردی انها را میدهند کافی است کمی اتفاقات چند سال گذشته را مرور کند و خفت و خواری سربازانش را در منطقه و در مقابل مقاومت و رهبری ایران ببیند شاید ترامپ تنها کسی است که سرعت نابودی امریکارا فزونی بخشیده است وقتی دشمن ما احمق است ما با شادابی برایش کف میزنیم او منتظر مذاکره است، در حالی که خودش به مذاکره اعتقاد ندارد و امروز دیگر دوستاتش هم به بی ثباتی اخلاقی و فکری اش واقفند ترامپ یک احمق کامل است و ما مفتخریم که دشمن ما یک احمق و دیوانه و نادان است، البته هیچگاه دشمن خود را ضعیف نمیدانیم و برایش برنامه داریم ما لیاقت شکست آمریکا را بعنوان تنها ملت و نظام دنیا داریم
  • F35 DE ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    16 26
    بياييد پاي ميز مذاكره وگرنه مجبور ميشيم پروژه ايرانستان رو با F35 هاي بيدار كليد بزنيم .
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      13 3
      شما ایزیلایفت رو ببند
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      4 4
      خیلی دوست دارم یه تست آی کیو ازت بگیرم....
    • پویا AE ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      4 4
      اصل غافلگیری از اصول تاریخی ایرانیان است همه گزینه های ما بر خلاف آمریکای ترسو زیر میز است برای طیاره های F35 هم داریم
    • میثم US ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
      1 0
      تو چقدر ساده ای ، تو ما رو از f35 می ترسونی ؟ شهادت شهادته چه با گلوله ، چه با بمب اتم . مرگ حتمی است ما رو از مرگ حتمی می ترسونی ؟
  • جاسم IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    6 0
    بازی شروع شد
  • اصحلاحاتی DE ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    14 26
    ايول عمو ترامپ بزن ایران را ایرانستان کن بره پی کارش
    • محمد IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      7 3
      غلط نخور
    • آوا IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      3 5
      ترامپ می گوید با ایران بدون هیچ پیش شرطی می خواهد مذاکره کند بعد تو خمار یا نعش می گی بیا ایران را نابود کن ؟
  • DE ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    6 15
    ھمیشه مرگ بر امریکا ،شبھا قبل از خواب و بعد از بسم الله ۷ با مرگ بر امریکا یادتون نرہ
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      7 1
      اوضاع مملکت جوری شده که شب های جمعه اموات برای شادی ما فاتحه می خونن
  • اصلاح طلب IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    3 0
    تغییر رفتار ایران یعنی تغییر سیاست خارجی ایران بخصوص در قضیه مقاومت و فلسطین
  • نصیر IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    2 0
    امریکا مگه از 12 شرط خودش عقب نشینی کرده!!!!!!!!؟ از تکثیر سلاحهای هسته‌ای جلوگیری کند!!!!!!!!!!!!! سلاح های هسته ای!!!!!!!!!!!!
    • RO ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      9 0
      بابا این فقط میخواد یه عکسی از توافق با مخالفان آمریکا داشته باشه
  • دکتر IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    6 0
    امیدوارم رهبران ایران تحت تاثیر فشار اصلاح طلبان دست به اشتباه استراتژیکی نزنن اگر ایران به ترامپ باج بده به کسی باج داده که گفته ایران رو میشه با تحریم ها به صورت کامل نابود کرد و هر وقت بخواهیم می تونیم با فشار ایران رو بدوشیم و هر وقت از برجام و هر پیمانی خارج بشیم و برجام رو تا ابد تغییر بدیم و بزرگتر کنیم مسئولین ایرانی به ما با باج دادن جایزه خواهند داد به جای تنبیه...اگر ایران چنین اشتباهی بکنه بزرگترین خدمت رو به نتانیاهو و ترامپ و سلمان و تندروها در امریکا کرده و طومار میانه روها در امریکا رو بسته که دنبال کنار آمدن با ایران بودن نه بازگشت به ایران...و این قضیه خروج های پی در پی امریکا از برجام برای تندروها در امریکا میشه یک اصل و با آمدن تندرو و جنگ طلبی در امریکا این بازی تکرار میشه..
  • AU ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    10 2
    جالبه که ترامپ دقیقا حرف اونایی که اخیرا نامه نوشتن رو میزنه! یا امضا کننده های اون نامه حرف ترامپ رو میزنن؟ ! آمان از نفوذ و خیانت.
  • IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    8 1
    از مذاکره با این دیوانه چیزی گیرمان نمی آید بسیار دروغگو و منفعت گراست این حامی صد در صد اسرائیل است ترامپ صحبتهایش هم در این شرایط با هدف عملیات روانی در داخل ایران است می خواهد داخل ایران را دو پاره کند با هدف این حرفها را می زند
  • DE ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    12 0
    کاملا مشخصه که ترامپ چی میخواد .ایران بایستی خلع سلاح بشه و زیر کنترل و نظارت دائمی باشه . اگر خدای نکرده ایران این رو قبول کنه بازهم نتانیاهو و مولتی میلیاردرهای صهیونیست و سناتور های امریکایی دست نشانده آنها دست بردار نیستند و آنقدر جنجال میکنند تا حمله نظامی صورت بگیره و این شیر بی چنگ و دندان رو بالاخره زمین بزنند . مردم حواستون باشه !!! نقشه ، نقشه تجزیه ایرانه . به امریکا باج دادن همان و برباد رفتن مملکت همان .
  • RO ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    6 1
    مطمئنا نه نظام و نه دولت به استقبال این پیشنهاد نخواهند رفت یا بهتره بگیم فکر هم بهش نمی کنند اما اگر بخواهیم ذره ای منطقی فکر کنیم با اکثریت مردمی که در حال خرد شدن زیر بار فشار سنگین اقتصادی و شاهد کاهش ثانیه ای ارزش پول خود هستند چه می شود کرد؟چه پاسخی در جواب این اکثریت وجود داره هر چقدر هم دلیل و مدرک بیاری که آمریکا هنوز چند ماه از بدعهدی اش نگذشته باز مقصر را طرف داخلی می دانند که شما بودید که نگذاشتید گشایشی صورت بگیره
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    7 0
    به فرض ایران 12 شرط امریکا رو قبول کنه و تسلیم و خلع سلاح بشه چه تضمینی هست 4 یا 8 سال دیگه یک تندروی دیگه مثل بوش ریگان ترامپ یا حتی یک دو جنسه همجنس باز 28 ساله به صورت ناپلئونی مثل خود ترامپ رئیس جمهور نشه و بگه من از دم رژیم های مذهبی رو قبول ندارم و علیه تمام کشورهای اسلامی و جهان سوم رو که نماینده مجلس و رئیس جمهوریشون دوجنسه و همجنس باز نباشه اعلام تحریم کنه!!؟ یا لابی اعراب و اسراییل با 700 میلیارد دلار با هدف زدن یک ضربه اقتصادی به ایران دنبال خرید سیاست خارجی دولت بعدی امریکا به یک بهانه جدید باشه! اصولا در نظام گرگ و گوسفندی که امریکا راه انداخته کشوری مثل ایران یا باید تا تهش پیش بره و مثل الان مصر اردن لیبی عراق و افغانستان در اشغال امریکا و لیبرال دموکراسی بشه یا همین جا اگر عرضه نداره یک قدرت اقتصادی بشه حداقل وقتی هزینه اتمی شدن رو داده ترس رو کنار بزاره و یک قدرت اتمی بشه و یک شرط یک ماهه بزاره که یا تحریم ها رو لغو می کنید یا اسراییل رو با سه حمله اتمی بخار می کنم دقیقا 30 روز نه بیشتر نه کمتر..مهم نیست ایران بعدش چی میشه چون با جنگ اقتصادی خسارات همان جنگ هسته ای هست..
  • عبدالله IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    8 0
    بسم الله الرحمن الرحیم ؛ راه برون رفت از وضع موجود ، توکل بر خدا و تکیه بر استعداد های داخلی همزمان با برکناری مسئولین فاسد و به کارگیری مسئولین انقلابی متعهد است. یکی دو تصمیم جدی در اعدام مسئولین فاسد و اخلال گران ، شرایط را آرام خواهد کرد. اگر دولت حسن روحانی نمی تواند خود را با شرایط موجود و عزت ایران اسلامی وفق دهد بهتر است که استعفا دهد یا مجلس طرح عدم کفایت رئیس جمهور را کلید بزند. امروز ، مسئولین کشور در یک آزمون حساس و سخت تاریخی قرار دارند و هر تصمیمی که مغایر با عزت مسلمین باشد ، مردود است و موجب ذلت دنیا و عذاب آخرت خواهد بود. راه نجات ، توکل بر خداست نه دل خوش کردن به مذاکره با ترومپ و اروپا و امثالهم. اگر به خدا توکل کنیم و تقوای الهی را در پیش بگیریم ، خدا نیز انشاء الله نصرت خود را بر ما نازل خواهد کرد.
  • احمد IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    10 1
    تف به بی شرف مسئولینی که ذلت رو به اینجا رسوندن.
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    13 12
    لطفا چرت و پرت نگویید، آخر مجبور می شوید که مذاکره کنید اگر مسئولین بفهمند که مردم دیگر آنها را نمیخواهند، برای حفظ بقای خود هم که شده مذاکره میکنند. در هیچ جای دنیا مذاکره خیانت و ننگ محسوب نمیشود. فساد های کلان اقتصادی و اجتماعی و فقر و ذلت مردم است که خیانت و لکه ننگ این مسئولین است.
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    6 5
    امضای پمپائو تضمین است. بتن بریزید تو صنایع دفاعی
  • FR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    13 0
    دولت دلار رو اگ لازم باشه ب ۲۰ هزارتومن میرسونه تا در اذهان عمومی مجددا جواز مذاکره با امریکا رو بگیره
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    8 0
    مشكل تورم ربطي به آمريكا ندارد بدليل اينكه در زمان بني صدر وأم سيصد هزار تومان در تهران صاحب خانه شدند بعضي ها خانه را فروختند مغازه خريدند اكنون قيمت خانه و مغازه نسبت به افزايش قيمت دلار و سكه ٥٠ است آپارتمان سيصد هزار توماني يك ميليارد تومان شده دلار ٨٠ توماني ٤٠٠٠ تومان شده مسكن و مغازه ٥٠ برابر دلار و سكه افزايش قيمت داشته مغازه هاي سيصد هزارتومان سال ٦١ حالا دو ميليارد قيمت دارد ولي كارخانه گران نشده است كارخانه ها ورشكست شدند مثل كارخانه ارج كفش ملي كفش بلا كفش سه ستاره كارخانه پارچه بافي ممتاز كرارخانه پارچه بافي ري ريسندگي يزد و غيره ارزان شد دولت ها دنبال توليد نرفتند دولت ها به رانت خوارها وأم دادند رانت خوار پول را در خريد املاك پاساژ زمين سرمايه گذاري كرد
  • محمد IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    8 0
    مذاکره با آمریکا (تحت شرایط فعلی) هیچ معنایی جز تسلیم شدن، خفت و ذلت نداره. اونم با احمقی که به هیچی پایبند نیست، حتی تعهد زناشویش! اونم بعد 3 همسر!!!
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    0 2
    ترامپ قرار نبود به این زودی جا بزنی!
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    8 7
    اینا از ترس سردار سلیمانی به دست و پاافتادن تنگه هرمز را ببندید شاید افاقه کند
  • Nima IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    6 1
    خاک تو آن سر گرت ترامپ دیوانه .
  • محمد US ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    9 0
    ترامب به دنبال دوكانه معيشت و موشك است قابل توجه دوستان ترامب البته فكركنم اين قسمت حشو قبيح بود جون دوستان ايشان ازقبل مطلع وتوجيه شده اند
  • FR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    16 1
    ما انقلاب اسلامي كرديم كه به قول امام راحل انفجار نور باشد يا اينكه يك همجنس باز (مكرون فرانسوي) واسطه رابطه اي بشود كه در ان تمام قدرتهاي ايران را ميگيرند و تا "ابد" ميخواهند تسليم كشورهاي خاور ميانه و غرب كنند ! ببخشيد پس ٤٠ سال شهيد دا ديم و زجر كشيديم كه يك ديپلمان جاسوس هسته اي فراري به امريكا براي ايران زمين نسخه بچينه !
  • پویا AE ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    12 0
    وقتی این دیوونه دید ایران زیر بار مذاکره مجدد نمیره، حالا که شرایط ارزی به دلیل سوء مدیریت دولت و یا شاید هم عمداً توسط دولت به هم ریخته با خودش گفته الان بهترین موقع ارائه پیشنهاد مذاکره است
  • ناشناس IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    11 0
    ترامپ عقل درست وحسابی ندارد.دم دمی مزاج است ایران نباید کوتاه بیایدانها اصلا قابل اعتماد نیستند.بهانه های مختلف میگیرند.مردم باید کمک کنند تا این وضعیت اقتصادی بهبود یابد.دولت هم باید قاطعیت داشته باشد.
  • سید IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    10 3
    مرگ بر اصلاح طلبان تهوع آور و مزدور و وطن فروش
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    7 1
    حکومت بی رحم ایران خخخخخخخخخخخخخخ آمریکای با رحم مهربان خخخخخخخ
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    3 6
    جنگ قطعی ست
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    13 0
    برخی ها تا ناموسشونو پای مذاکره نفروشن کوتاه نمیان
  • پاک IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    9 0
    یعنی برجام اینقدر افتضاح بوده که دولتمردان امریکا و اصلاج طلبای افراطی تا این حد دولت و ملت ایران رو احمق فرض کنن. یعنی ما اینقدر کم حافظه ایم مملکت پنج سال علاف برجام بود این شد اخر و عاقبتش دولت میگه چون امریکا از برجام خارج شده اوضاع‌اینطوری شده حالا مثلن با چه امید و انگیزه ای برن پای مذاکره که دور و تسلسل حاصل نشه دوباره؟ یعنی دقیقن چه سیگنالی از ایران به اون قمارباز رسیده که حالا طمع کرده؟
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    19 2
    ما مذاکره باامریکا را می خواهیم چه کار؟؟؟!!! همان برجام برای هفت پشتمان کافی بود
    • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      7 1
      کو گوش شنوا؟!!
  • پونته آ بهرام DE ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    6 0
    خوب تعهدات قبلى چی شد؟؟؟
  • حسين DE ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    5 4
    ما به تعهدات قبلى اعتقاد داريم اول به امضاء و تعهدات كشورتان كه ان را لگد مال كرده ايد باز گرديد واظهار ندامت وشرمسارى كرده وبعد از اثبات حسن نيت مذاكره بدون پيش شرط را ميتوان در نظر گرفت مكر وحيله اتان انشاءلله به خودتان بر ميگردد ( ازيك سوراخ دو بار گزيده شدن خطاست)
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    12 1
    تو برجام خیلی سود کردن و امتیازات فراوان گرفتن و بیشترین ضربه رو زدن و ما خیلی ضرر کردیم حالا میخان یه برجام دیگه رو بهمون تحمیل کنند. غلط کردن ما مذاکره نمیکنیم.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    13 1
    برجام 2 برجام 3 ...... دلار 10 و سکه 4 تومنی نتیجه برجام یک بود حالا چه شود برجام 2 و 3 و ...
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    11 0
    سیب و گلابی های برجام یکیش دلار 10 تومنی شد یکیش هم سکه 5 تومنی روحانی حیا کن برجام رو رها کن
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    8 1
    الان دیگه اسمش نرمش و گردش قهرمانانه نیست یک جنگ بزرگ اقتصادی و سیاسی دیپلماسی است
  • اردل IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    9 0
    خب برا اینکه خوشحالشون کنیم وسایل دفاعی و موشکهامونورو خودمون نابود کنیم بعداگه حمله کردند ما تحریمشون میکنیم بشمک حاج عبدالله بهشون نمیدیم زودتر شروع کنید به بتن ریزی
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    6 1
    ولی به نظرم مذاکره نکنیم به جاش توی عراق وسوریه چند تا عملیات چریکی علیه نیروهاشون انجام بدین ودویست سیصدنفرشون رو بکشیم بعد خودش به غلط کردن می افته وپیش شرط هاش رو برمیداره
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    5 13
    خاک بر سر ما که فقط بلدیم احساسی حرف بزنیم یه کلمه واقعیت نشنیدم توی این نظرها
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      3 0
      احساس اونهایی هستند که دم از مذاکره میزنن یکم بشینی فکر کنی می فهمی که با برجام چه بلایی سرمردم اوردن
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    2 7
    آیا تقیه فقط در برابر وهابیت معنی داره؟
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    10 2
    ترامپ حقه باز روش دیگری برای گول زدن انتخاب کرد و البته برخی دولتمداران واداده برای غرب هم آب از لب و لوچه شان آویزان خواهد شد
  • محمد IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    16 1
    حالا دلیل گرونی های ساختگی دولت مشخص شد
  • محمد IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    7 0
    مذاکره برای چه موضوعی توان دفاعی هیچ کشوری چنین کاری نمیکنه بعضی از گوساله ها بهتره نگاهی به اخر عاقبت لیبی و عراق بندازن که بعد از خلع سلاح چطور توسط یانکی ها پوست کنده شدن
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    4 0
    گفتگو با آمریکا خیانته
  • نادر IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    3 0
    من اعتقادی به نظام ندارم اما تاریخ داره داد می زنه که امریکا و انگلیس حداقل 60 ساله با ایران درگیر هستن جدایی بحرین و هرات از ایران توسط ساکسون ها رخ داد اونها ول کن ایران نیستن دلشون نه برای ایرانی ها سوخته نه عرب ها و نه اوکراینی ها در برابر روسیه...نفت این منطقه که تمام بشه کشورهای این منطقه رو پاره پاره می کنن شک نکنید......
  • استاد بزرگ IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    2 4
    ابر قدرت دست دراز میکنه اما شماها ناز میکنید ! به چیتون مینازید ؟ نه اقتصاد دارید و انسجام و نه حمایت مردمی
  • بنده AE ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    4 0
    سلام بسه خدا. کجا رفتن کسانی که انقلاب کردن. کجاست امامی که بعد این برجامی که خودش شده بزرگترین ضربه به کشور مردم.(جز مسولان شکم سیران.)حکم اعدام صادر کنه برا خیانتکارانی که میخوان دوباره پای میز مذاکره برن.وای کجایی امام ساده زیست.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    3 0
    فحش و ناسزا رو نزارید پخش شه لطفا. بعدشم جریان های ساده لوح بریزن تو خیابون برقصن. دلار و هزار یادتون نره
  • دبه جمع کن IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    3 0
    برجام ها ودبه ها همگی آماده هستند حتما شما هم امضاتون تضمینه ؟ / بدبخت مایی هستیم که به پای رای اصلاح طلبان داریم می سوزیم / البته اصلاح طلب واصولگرا نداره کسی که خدا رو جلوی چشمش قرار نده هر نوع ظلمی رو بر ملتش انجام میده .
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    2 1
    اصلاح طلبان که همان داعشی های وطنی هستند پای حفظ منافع آمریکا حاضرند هر کاری بکنند اینها جاده صاف کن منافع آمریکا در ایران هستند
  • مجتبی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    0 0
    مذاکره با منطق وزیرکی طرف ایرانی
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    2 0
    جقدر آدم خوبی هست ترامپ دیوث، مسئولین ما با برنامه ریزی های خودشان دارند اقتصاد کشور را به هم می ریزند شاید سربازان عزیز ترامپ هستند.
  • پريناز رستگاري IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    3 0
    اين پيشنهاد كاملا با سياست تحريك مردم ايران اتخاذ شده وآمريكا مطمئنه مسئولين ايران به هيچ وجه امكان مذاكره ندارند ايران سالهاست بدليل ادعاهاي مالي وحقوقي كلان عليه آمريكا امكان مذاكره با آمريكا را ندارد مضافا اينكه امروز آمريكا تنها پيمان في مابين را كه با حضور قدرتهاي به اصطلاح بزرگ صورت گرفته بود نيز شكست .پس بايد پذيرفت آمريكا شرايط اقتصادي در ايران را بستري براي اعمال فشار بيشتر عليه مسئولين نظام مناسب تشخيص داده وقد دارد با دادن اين پيشنهاد فشار سياسي از ناحيه مردم نسبت به مسئولين را افزايش دهد.بهترين پاسخ به آمريكا براي هرگونه مذاكره پذيرش مجدد برجام بايد باشد ، كاري كه براي آمريكا ممكن نيست واگر بخواهد آنرا بپذيرد به معني نابودي اقتدار سياسي آمريكاست./
  • علی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    1 0
    باید به این نکته بیندیشیم که تا چه اندازه می‌توانیم زمینه ساز ایجاد فضایی مناسب برای گرفتن امتیاز‌های بیشتر در مذاکره باشیم. به هرتقدیر اکنون ایران در یک فشار بین المللی بسیار گسترده و رو به رشدی قرار دارد که باید انتخاب کند. یا باید یک «نهِ» بزرگ در برابر آمریکا داشته باشد و تن به هزینه‌های ناشی از این نه بزرگ بدهد و یا آنکه یک «بلهِ» بزرگ بگوید و در چارچوب‌های پذیرش مذاکره، زمینه‌های گرفتن امتیاز را فراهم سازد.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    12 0
    بزرگترین مشکل کشور اقتصاد و معیشت مردم عادی است ، برخی از پوفیوس هایی که جیره خور غرب ان و یا کالاهای ضروری مثل کود انسانی وارد می کنند حل این مشکل را در برقراری رابطه با آمریکا ودوری عراق،فلسطین،یمن،سوریه،...می دانند و این رو به مردم عوام القا می کنند ، معیشت مردم را نه کمک نکردن به فلسطین حل می کند نه پذیرفتن کدخدایی آمریکا ، معیشت مردم را آقازاده های مفت خوری به خطر انداخته اند که پدرانشان در.... ، بعد بیت المال مردم را به فرزندانشان در اروپا و آمریکا واریز می کنند تا در آنجا به مستی و عیاشی بپردازند، کاخ ها و قصرهای ساخته شده از پول بیت المال ، جشن های پارتی چند ده میلیاردی اقا ها و آقازاده ها....
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    1 0
    مرد یعنی ترامپ خخخخخخخخخخ
  • عادل IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    1 0
    نفوذی های غربزده که باعث و بانی این مشکلات هستند با همکاری افساد طلبان به استقبال مذاکره با آمریکا خواهند رفت.
  • علی رضا بابایی FR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    1 0
    فیصل قاسم میگه: ‏كسی که بدون اسلحه به مذاکره برود بدون شلوار بازخواهدگشت . دست بدست کنید برسه به جناب دولتمردان و همه اونایی که بعد دادن هسته ای از مذاکرات موشکی دم میزنن، حواسشون باشه مرحله بعدی رسیدن خودشون و رفقاشون به اینجاس!
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    0 0
    واقعا اگه بخوام دوباره مذاکره کنن اصلاح طلبان آمریکایی ، اوج احمقی خودشون رو در تاریخ مثل برجام نشون دادن...
  • علی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    1 0
    منافقان و خوارجان و بی وجدانها و بی شرفها و بی غیرتها از مذاکره با امریکا استقبال می کنند وگرنه انسان ازاده و با شرف هیچ وقت زیر بار ذلت نمی رود
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    0 0
    کوچکترین دیدار مقامات ایرانی در هر سطحی که باشد، بزرگترین برگ برنده ترامپ در انتخابات آتی این مردک کودن کله پفکی است ترامپ گدای مذاکره با ایرانیان است برای گذراندن خر خود از پُل، اگر ساده لوحان داخلی طاقت بیارن، همچی به نفع ایران است ... ولی حیف طیفی که متأسفانه بخشی از آن در دولت لانه کرده بشدت دنبال مذاکره هستند... نفوذی ها
  • FیعنیFOSIL_35 IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    0 0
    متاسفانه با کدام گله های احزاب مذاکره باید کنیم با گله های حزب دموکرات که نماد خر و اولاغ اند یا با گله های جمهوریها که نشانه ای فیل اند به هر حال باید با حیونها پای میز مذاکره رفت ...جواب اس ام اس کنید لطفا..
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    1 0
    معلومه اسهال طلبان به استقبال خواهند رفت. باور کنید برای راضی کردن ترامپ حاضرن کف کاسه توالتسم بلیسن
  • DE ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    0 0
    جایزه .هر کس بتونه روحانی را روانه مذاکره با ترامپ کنه تمام برو بچ و ایل و تبارش میتوانند گرین کارت امریکا را بگیرن.آقا اجازه آقا اجازه ما اصلاحاتچی ها فقط در پاچه خواری ترامپ و دستمال مالی ترامپچه هاش تخصص داریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس