کد خبر 879162
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
فیلم/ آیا ارز مسافرتی حذف می شود؟

مجید شاکری گفت: اگر دولت موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی را مطرح نمی کرد حال وضع اینگونه نبود قاچاق اعلام کردن خرید و فروش ارز و ارز باعث شد این این اتفاقات بیفتد و راه حل آن تعمیق بازار ارز ثانویه است .

به گزارش مشرق، مجید شاکری اقتصاددان شب گذشته در گفتگو با برنامه پایش در مورد وضع این روزهای بازار ارز گفت : در مورد دلار با سه مرحله مواجه بودیم وقایعی وه قبل از دی ماه ۹۶ اتفاق اتفاد ، مرحله دوم از دی ماه تا فروردین ۹۷ یعنی زمانی که دولت نرخ ۴۲۰۰ تومانی را برای ارز اعلام کرد و مرحله سوم مرحله از فروردین تا کنون است .

وی گفت : وقتی دولت اقای روحانی سرکار آمد اعتقاد داشت از دولت قبل یک رکود تورمی را گرفته و در این مورد یک دیدگاه وجود داشت که آقای نیلی بانی آن بود ، این دیدگاه این بود که اگر دولت دست در جیب بانک مرکزی نکند نقدینگی رشد نمی کند .

بیشتر بخوانید:

اثر نوسانات نرخ ارز بر تورم

شاکری افزود : اما علیرعم کوشش دولت که دست در جیب بانک مرکزی نکند نقدینگی و پایه پولی به سرعت و به مراتب بیشتر از دوره های دیگر رشد کرد .

این اقتصاددان گفت : این به دلیل تلقی اشتباه مشاورین و دولتمردان از نقدینگی بود سیستم پولی حدی از یک نیاز درون زا را دارد که اگر حدی از ان نیاز درون زا را بهش ندید به یک نحوی این نیاز را براورده می کند .

شاکری تصریح کرد : این سیاست خطا و این اشتباه نسبت نقدینگی به تولید ناخالص داخل را ۱۱۰ درصد کرد که این نسبت در دوره های قبل ۵۰ تا ۶۰ درصد بود .

اگر دولت موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی را مطرح نمی کرد حال وضع اینگونه نبود قاچاق اعلام کردن خرید و فروش ارز و ارز باعث شد این این اتفاقات بیفتد و راه حل آن تعمیق بازار ارز ثانویه است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد FR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    8 0
    دلارها دست دولت است و خودش بازارسیاه درست کرده تا کسری بودجه و ...جبران کند
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      3 0
      دیگه کسری بودجه جبران شده دارن پول پارو میکنن برای بچه ها در اروپا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس