مجتبی شاکری

عضو سابق شورای شهر تهران:معطل گذاشتن مطالبات و مسایل اصلی جامعه به ازای تحقیق و تفحص از مدیریت پیشین شهرداری توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی بی توجهی به موضوعات مهمی است.

به گزارش مشرق، مجتبی شاکری عضو سابق شورای شهرتهران با بیان اینکه وظیفه نظارت بر شهرداری بر عهده شورای شهر است خاطر نشان شد: نظارت بر شورا از جمله حقوق شورای اسلامی شهر به شمار می رود بنابراین شورا با توجه به حق قانونی خود می تواند موضوع نظارت و تحقیق و تفحص از شهرداری را کلید بزند. با توجه به اینکه شورای شهر مهمترین و سزاوارترین نهاد برای نظارت بر شهرداری است لذا شورای شهر مانع از انجام این کار خارج از شورای شهر شد و مجلس شورای اسلامی نیز با تایید این موضوع در برابر دلایل ارایه شده قانع شد. به نظر می رسد اگر موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری مطرح و دنبال شود بهترین گزینه برای انجام این مساله شورای شهر است از این رو انتظار می رود اعضای شورای شهر تهران حق نظارتی که بر عهده آنهاست را به نهاد و ارگان دیگری واگذار نکنند.

بیشتر بخوانید:

شاکری: شورای پنجم شفاف عمل نمی کند

شاکری با اشاره به اینکه هر ساله حسابرسی های لازم از شهرداری صورت گرفته اظهار داشت: مبارزه با فساد و انجام تحقیق و تفحص از هرنهاد وارگان دولتی امر تایید شده و مورد پذیرش است به شرط آنکه از مجرای قانونی و به صورت صحیح به دور از جنجال آفرینی, تهمت و افترا و هیاهو سازی باشد. یکی از مهمترین وظایف شورای شهر نظارت بر چگونگی استفاده و به کار گیری بودجه شهرداری بود. معمولا هرساله در پایان سال حسابرسی های صورت گرفته از شهرداری به شواری شهر گزارش می شد بنابراین اگر امروز اعضای شورای پنجم مدعی شوند که تحقیق الزامی است، یا بر عملکرد شهرداری نظارت خوبی صورت نگرفته است قطعا شورای شهر وشهرداری همزمان با هم زیر سوال می روند.

 عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه به چه دلیل اصلاح طلبان دوره قبل نسبت به سوء مدیریت و مفاسد اقتصادی طرح شده اعتراض و پیگیری نداشته اند گفت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از اصلاح طلبان در شورای چهارم حضور داشتند که هم اکنون آقایان مسجد جامعی و سالاری از شورای پیشین در شورای پنجم حضور دارند این سوال باید از این دوستان پرسیده شود که به چرا در زمان حضور در شورای چهارم شهردار تهران را مورد سوال؛ تذکر واستیضاح قرار ندادید؟ مگر شما عضو شورا و ناظر بر عملکرد شهردار تهران نبودید؟

شاکری زمان تحقیق و تحقیق کنندگان را امر مهمی در امر تحقیق و تفحص عنوان کرده خاطر نشان شد: بی شک اصل تحقیق و تفحص موضوع بسیار نیکویی است بنابراین هیچ کس نمی تواند بدون دلیل قانع کننده ای مسوولان حسابرسی و نمایندگان شورای شهر را از تحقیق و تفحص بازدارد اما زمان تفحص و تحقیق کنندگان بسیار مهم و تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه عدم توجه به اولویت های کشور توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی منجر به کاهش سرمایه های اجتماعی می شود خاطر نشان شد: انجام تحقیق و تفحص در زمان مناسب در حین حضور مدیریت شهری بسیار مثبت وتاثیر گذار است  بنابراین با توجه به اینکه در دوران مدیریت دکتر قالیباف نیستیم اگر موضوع تحقیق جدی است توصیه می شود این موضوع توسط نمایندگان شورای شهر دنبال شود تا وقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به امور جاری کشور اختصاص داده شود و اموری که اولویت های اصلی امروز جامعه به شمار می رود واصلی ترین مطالبات مردم در آن مطرح است دنبال شود. معطل گذاشتن مطالبات و مسایل اصلی جامعه به ازای تحقیق و تفحص از مدیریت پیشین شهرداری توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی بی توجهی به موضوعات مهمی است که می تواند منجر به کاهش سرمایه های اجتماعی واز بین رفتن اعتماد عمومی جامعه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس